Hvilken uddannelse skal jeg vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.075 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. juni 2012

Hailiesmom11

Jeg er lige blevet optaget på grundforløbet mad til mennesker hvor jeg havde planer om at skulle uddanne mig til bager, men jeg er kommet meget i tvivl om jeg ville kunne holde til det da min ryg + knæ ikke er fantastisk gode..
Men hvad skal jeg så vælge? er virkelig på bar bund med hvilken uddannelse jeg skal søge ind på i stedet for for hvad kan jeg holde til? jeg gider ikke sidde på kontor og være papirnusser - det er bare slet ikke mig!
Men hva så?
Nogen der har nogle gode ideer til hvad jeg så kunne vælge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

Lusi

Har selv gået i 8 år og haft de samme tanker. Jeg dur heller ik som kontormus. Det er så håndværkerbranchen jeg hælder til. Var 8 måneder fra at være udlært maler, da jeg måtte springe fra pga mit ene knæ
Nu har jeg så endelig fået diagnose på det (efter 8 år, hvor lægerne ik har kunnet finde ud af det) og det er noget der skulle forsvinde igen om et par år.. Så nu er jeg startet som gartner og elsker det.. Og ja, har voldsomme smerter i mit knæ nogle dage, men nu har jeg gået og spildt 8 år, på ingenting, så nu vil jeg bare lave noget jeg kan lide..

Hvad med dig? Hvordan er dine smerter? Er det noget specifikt eller er du bare bange for knæ/ryg ik er "stærke" nok?
Hvad med konditor? Eller er det ligeså hårdt, som bager?

Anmeld

4. juni 2012

Kloster

Lidt svært... Hvad kan du lide??

Skal det være noget med mennesker, noget med elektronik, noget med tal ell ??

Hvis jeg havde frit valg på alle hylder, ville jeg læse videre til Sygeplejerske.

Men hvis jeg tænker på det du skrev om ryg og knæ, tænker jeg fys ell ergo. Hvad med radiograf, skolelærer, tandlæge ell klinikassistent??

Anmeld

4. juni 2012

come2

Hailiesmom11 skriver:

Jeg er lige blevet optaget på grundforløbet mad til mennesker hvor jeg havde planer om at skulle uddanne mig til bager, men jeg er kommet meget i tvivl om jeg ville kunne holde til det da min ryg + knæ ikke er fantastisk gode..
Men hvad skal jeg så vælge? er virkelig på bar bund med hvilken uddannelse jeg skal søge ind på i stedet for for hvad kan jeg holde til? jeg gider ikke sidde på kontor og være papirnusser - det er bare slet ikke mig!
Men hva så?

hvad med ernæringsassistent?

Anmeld

4. juni 2012

JanetBJ

Jeg tænker en elevstilling - Hg, evt ? . arbejde i butik, men mennesker, eller arbejde i et supermarked og skiftevis sætte varer på hylder og sidde ved kassen? .. håndværkerfag som er fysisk hårde er jeg bange for at du nok ikke rigtig kommer til at arbejde med :/ ihvertfald ikke på samme niveau som andre folk i branchen ..

Anmeld

4. juni 2012

Hailiesmom11

Lykke86 skriver:

Har selv gået i 8 år og haft de samme tanker. Jeg dur heller ik som kontormus. Det er så håndværkerbranchen jeg hælder til. Var 8 måneder fra at være udlært maler, da jeg måtte springe fra pga mit ene knæ
Nu har jeg så endelig fået diagnose på det (efter 8 år, hvor lægerne ik har kunnet finde ud af det) og det er noget der skulle forsvinde igen om et par år.. Så nu er jeg startet som gartner og elsker det.. Og ja, har voldsomme smerter i mit knæ nogle dage, men nu har jeg gået og spildt 8 år, på ingenting, så nu vil jeg bare lave noget jeg kan lide..

Hvad med dig? Hvordan er dine smerter? Er det noget specifikt eller er du bare bange for knæ/ryg ik er "stærke" nok?
Hvad med konditor? Eller er det ligeså hårdt, som bager?

Ja det lyder da osse træls..
Jeg tror ikke jeg kan holde til et så hårdt fysisk arbejde - konditor er desværre ingen mulighed da maan kun kan blive uddannet på sjælland og vi bor i midtjylland..

Anmeld

4. juni 2012

Hailiesmom11

Kloster skriver:

Lidt svært... Hvad kan du lide??

Skal det være noget med mennesker, noget med elektronik, noget med tal ell ??

Hvis jeg havde frit valg på alle hylder, ville jeg læse videre til Sygeplejerske.

Men hvis jeg tænker på det du skrev om ryg og knæ, tænker jeg fys ell ergo. Hvad med radiograf, skolelærer, tandlæge ell klinikassistent??

Jeg vil gerne noget med mennesker - så har haft en handelsuddannelse oppe at vende og så arbejde i butik..
Jeg har ikke rigtig haft sådan nogle jobs oppe at vende, det skal da lige undersøges..

Anmeld

4. juni 2012

Hailiesmom11

come2 skriver:

hvad med ernæringsassistent?

Ja det er osse en mulighed og den har været lidt oppe at vende..

Anmeld

4. juni 2012

L&V

Hailiesmom11 skriver:

Men hva så?

Kan jo sagtens fyre en masse uddannelses muligheder af men hva er din interesse og skolemæssige baggrund og er dit knæ/ryg skadet eller har det en diagnose eller er det "bare" svagt?

Anmeld

4. juni 2012

Hailiesmom11

JanetBJ skriver:

Jeg tænker en elevstilling - Hg, evt ? . arbejde i butik, men mennesker, eller arbejde i et supermarked og skiftevis sætte varer på hylder og sidde ved kassen? .. håndværkerfag som er fysisk hårde er jeg bange for at du nok ikke rigtig kommer til at arbejde med :/ ihvertfald ikke på samme niveau som andre folk i branchen ..

Det er lige præcis sådan noget jeg selv har tænkt i..
Jeg er i praktik i en fakta lige nu, med kun opfyldning og det er ret hårdt for ryggen, men jeg skal tjekkes igennem på sygehuset nu så vi kan finde ud af hvad der evt kan være galt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.