Lise skriver:
Vi har aldrig givet Simon sødmælk. Han har fået minimælk som os andre. Han har altid været godt i stand, spist godt og varieret, og så har vi givet ham lidt ekstra fedt andre steder, f.eks. i kartoffelmos... Har hørt at man ikke behøver at give dem sødmælk, men hellere give alm. mælk, og så give mere vegetabilske olier, da det er langt sundere.
Men børnene får faktisk meget smør, og det skulle være ligeså dårlig, ikke? Jeg bliver så forvirret, når jeg hører, at man skal bruge minimælk men man skal putte en klap smør i morgenmaden

Så kan man ligeså godt bruge sødmælk fra starten? Det er faktisk en emne, som gjorde mig meget forvirret. Her hjemme drikker vi næsten aldrig mælk. Vi laver selv yogurt på sødmælk og vi spiser ost. Og så bruger vi koldpresset olier til at putte på vores salat og på vores mad. Men jeg har altid været nysgerrig med at vide, at hvorfor er pludselig sødmælk ikke så sundt , men man bruger glædeligt smør og nogle andre fede ting (som leverpostej!) Måske skal man bare tænke på en varieret kost og ikke så meget på et glas sødmælk om dagen eller to...
Anmeld