Sødmælk - hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2009

Cris

Lise skriver:

Vi har aldrig givet Simon sødmælk. Han har fået minimælk som os andre. Han har altid været godt i stand, spist godt og varieret, og så har vi givet ham lidt ekstra fedt andre steder, f.eks. i kartoffelmos... Har hørt at man ikke behøver at give dem sødmælk, men hellere give alm. mælk, og så give mere vegetabilske olier, da det er langt sundere.

Men børnene får faktisk meget smør, og det skulle være ligeså dårlig, ikke? Jeg bliver så forvirret, når jeg hører, at man skal bruge minimælk men man skal putte en klap smør i morgenmaden Så kan man ligeså godt bruge sødmælk fra starten? Det er faktisk en emne, som gjorde mig meget forvirret. Her hjemme drikker vi næsten aldrig mælk. Vi laver selv yogurt på sødmælk og vi spiser ost. Og så bruger vi koldpresset olier til at putte på vores salat og på vores mad. Men jeg har altid været nysgerrig med at vide, at hvorfor er pludselig sødmælk ikke så sundt , men man bruger glædeligt smør og nogle andre fede ting (som leverpostej!) Måske skal man bare tænke på en varieret kost og ikke så meget på et glas sødmælk om dagen eller to...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2009

Pia

På trods af at Lærke er en spinkel pige har hun altid kun fået skummetmælk som os.
Jeg har en enkelt gang eller to købt sødmælk til hende.. Men hun nåede ikke og drikke det , inden det blev for gammel.
Og vi andre her i husstanden kan ikke få andet end skummemælk ned.
Da jeg spurgte min sp om det gjorde noget hun kun fik sødmælk svarede hun nej.
Så kunne jeg jo bare give hende de ekstra fedstoffer/kaloerie i maden på en anden måde.
fesk en god klat smør i kartoffelmosen eller godt med smør på brødet osv..
Plus at hun fik mme ( ca 2 flasker om dagen) til hun var godt 14 måneder.
Det fik hun fordi hun var småt spisende lige indtil hun startede i dp.. Så fandt hun ud af at dt var sjovt og smage en masse forskelligt og at det jo smagte godt..

Kh Pia.

Anmeld

27. april 2009

Sweet1978

Cris skriver:

Men børnene får faktisk meget smør, og det skulle være ligeså dårlig, ikke? Jeg bliver så forvirret, når jeg hører, at man skal bruge minimælk men man skal putte en klap smør i morgenmaden Så kan man ligeså godt bruge sødmælk fra starten? Det er faktisk en emne, som gjorde mig meget forvirret. Her hjemme drikker vi næsten aldrig mælk. Vi laver selv yogurt på sødmælk og vi spiser ost. Og så bruger vi koldpresset olier til at putte på vores salat og på vores mad. Men jeg har altid været nysgerrig med at vide, at hvorfor er pludselig sødmælk ikke så sundt , men man bruger glædeligt smør og nogle andre fede ting (som leverpostej!) Måske skal man bare tænke på en varieret kost og ikke så meget på et glas sødmælk om dagen eller to...

Jeg tror såmend de fleste sagtens kan tåle sødmælk lige så længe de gider drikke det. Jeg forstår heller ikke de forskellige kostråd, men prøver bare på at spise sundt og varieret og tilbyde mine børn en masse forskelligt, så de vænner sig til at spise alt mad.

Som jeg skrev i mit indledende indlæg er det for mig mere et praktisk spørgsmål, da jeg synes jeg smider meget mælk ud. Hendes storesøster er her pt. kun hver anden weekend, så hun kan ikke hjælpe med at drikke sødmælken.

Anmeld

27. april 2009

Cris

Men så er det fordi, I ikke kan lige den... Ikke fordi du synes, at der er meget sundere at drikke skummemælk og så bruge masser af smør. Det er det, det gør mig forvirret...

Anmeld

27. april 2009

Lise

Cris skriver:

Men smør er da bestemt heller ikke sundt. Men i og med at vi ikke købte anden mælk til ham end til os andre, så fik han fedtstof på andre måder. Som f.eks. smør eller olie i maden.

Anmeld

27. april 2009

Christinahr

Aia på lidt over to får skummemælk som os andre og det har hun fået fra hun var et års tid.

Anmeld

27. april 2009

Sweet1978

Cris skriver:

Men så er det fordi, I ikke kan lige den... Ikke fordi du synes, at der er meget sundere at drikke skummemælk og så bruge masser af smør. Det er det, det gør mig forvirret...

Nej jeg tænker slet ikke på sundheden i det, men sparer nu generelt og så på smør og andet fedt. Har en hel opskriftssamling, som her Hurtigt Let og Lækkert og det er fedtfattige opskrifter. Troede først "let" betød nemt at lave, men det er "let" som i fedtfattigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.