vægttab=frygt for at tage på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2012

(august)

Hej 

Jeg har kæmpet med vægten altid og gjorde det også inden jegblev gravid. Jeg nåede mit mål og blev så gravid 2 gange lige efter hinanden, så nåede ikke at komme af med alt min graviditetsvægt imellem. Jeg er nu igang igen og mangler stadig en del, men det går fremad. Jeg tog kun 13kg på hvergang og har tabt 10 kg i løbet af den første uge begge gange, så i princippet burde der ikke være meget tilbage. For mig er det pga jeg ikke laver så meget, da jeg har børn som bare lægger sig til at sove også er det jo ikke nødvendigt at komme ud og gå, så kg'ene sidder fast, så kan godt forstå din bekymring.

Set i bag klogskabens lys ville jeg have brugt de penge det kostede at være tilknyttet en diætist, så der var styr på vægten og indtaget af kcal. Så synes bare i skal komme igang med nr3 også have kontakt til en diætist og træne let ved siden af. Synes ikke det skal være det som afholder jer fra at få en mere. Du har jo tabt meget nu og kan helt sikkert gøre det igen, bare tænkt på den glæde et lille barn bringer kontra et par ekstra kilo på siden i et års tid.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Hej igen, 

1300 kcal - det var ikke meget, - så må du være godt i gang med dit vægttab. Jeg tænker så samtidig, at mit kcal-behov - allerede inden jeg overhovedet bevæger mig - altså det behov jeg i principper også ville have, hvis jeg lå i koma, er på lige over 1300 kcal, - så gad vide, om du ikke strammer kuren lidt ved kun at indtage 1300?? Du sætter i hvert fald dit stofskifte voldsomt ned, og så er det jo, du risikerer, at din krop hamstrer fedtet, lige så snart du tillader dig selv at indtage noget...

Nu ved jeg ikke, hvad din størrelse er, men vil gætte på, det vil være hensigtsmæssigt for din diæt, at du satte dit kcal indtag op med 500. Og så bare sørg for ikke at indtage de forkerte ting...

God graviditetsmotion, - ja, jeg synes, den er svær, da der konstant kommer ny forskning om, hvad der egentlig er bedst/skadeligt for graviditeten... Men det oplagte svar er svømning/vandgymnastik. Og mange lange gåture. Jeg tør ikke råde dig til så meget andet, da jeg synes, jeg kan læse så meget modstridende om de forskellige motionsformer. Så igen: Tal med en professionel.

Det er en kostvejleder der har fastsat det

Jeg spiser Nupo produkter meget af dagen, vedi kke om det kan være derfor imt behov er så lille.

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Tænk a du er kommet ned på en vægt du er glad for. Så kan det sagtens lade sig gøre. Det er super flot. Vær stolt a det i første omgang. 

Og du er jo rigtig opmærksom, allerede nu, på at du ikke ville ønske a tage for meget på under graviditeten, så allerede der er du jo 50% a vejen. 

Som andre skriver, fortsæt træning og det du gør nu, og vær obs på dit kostindtag. 

tak

Jeg har bare under mine 2 tidligere graviditeter taget hhv 30 og 20 kg på 1.gang sidste jeg nok ret for meget usundt, men anden gang har jeg virkelig velovervejet spist sundt og fornuftigt - svømmede indtil jeg var i 32. uge og cyklede dagligt helt frem til jeg gik i fødsel.

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

(august) skriver:

Hej 

Jeg har kæmpet med vægten altid og gjorde det også inden jegblev gravid. Jeg nåede mit mål og blev så gravid 2 gange lige efter hinanden, så nåede ikke at komme af med alt min graviditetsvægt imellem. Jeg er nu igang igen og mangler stadig en del, men det går fremad. Jeg tog kun 13kg på hvergang og har tabt 10 kg i løbet af den første uge begge gange, så i princippet burde der ikke være meget tilbage. For mig er det pga jeg ikke laver så meget, da jeg har børn som bare lægger sig til at sove også er det jo ikke nødvendigt at komme ud og gå, så kg'ene sidder fast, så kan godt forstå din bekymring.

Set i bag klogskabens lys ville jeg have brugt de penge det kostede at være tilknyttet en diætist, så der var styr på vægten og indtaget af kcal. Så synes bare i skal komme igang med nr3 også have kontakt til en diætist og træne let ved siden af. Synes ikke det skal være det som afholder jer fra at få en mere. Du har jo tabt meget nu og kan helt sikkert gøre det igen, bare tænkt på den glæde et lille barn bringer kontra et par ekstra kilo på siden i et års tid.

Held og lykke med det hele.

Ja det har du nok ret i .. vejen frem er nok den diætist Tak for dit svar og held og lykke med dit vægttab

Anmeld

5. juni 2012

Isabella_mor

Frk. Himmelblå skriver:

Er meget, meget enig med Isabellamor. Hun er en klog kvinde! 

årh TAK  

Anmeld

5. juni 2012

LR85

Anonym skriver:

tak

Jeg har bare under mine 2 tidligere graviditeter taget hhv 30 og 20 kg på 1.gang sidste jeg nok ret for meget usundt, men anden gang har jeg virkelig velovervejet spist sundt og fornuftigt - svømmede indtil jeg var i 32. uge og cyklede dagligt helt frem til jeg gik i fødsel.

Det er jo super flot. Det viser a du ved hva der skal til og har prøvet det før. 

Sys du har dig nogen fornuftige overvejelser omkring det, og det er det vigtigste skridt

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Det er jo super flot. Det viser a du ved hva der skal til og har prøvet det før. 

Sys du har dig nogen fornuftige overvejelser omkring det, og det er det vigtigste skridt

håber du har ret

Anmeld

5. juni 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jeg spiser Nupo produkter meget af dagen, vedi kke om det kan være derfor imt behov er så lille.

Hmmm, jeg er ikke fan af Nupo.

Efter min mening er det bedst at lære at spise ordentligt selv. Uden at Nupo skal tjene penge på det...

Med mindre, du er en ganske petit pige, vil jeg altså mene, at de 1300 er for lavt sat til at det kan være hensigtsmæssigt. Tænker, at din krop lige nu "tror", der er hungersnød. Derfor vil den gøre alt for at holde på energien (fedtet). I det tilfælde, vil du blive både sundere og slankere af at spise lidt mere.... 

Anmeld

5. juni 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Tilføjelse:

Hvis du er MEGET LIDT fysisk aktiv, så er det måske ok med de 1300 kcal, men jeg forstår det bare som om, du dyrker en del motion? 

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Hmmm, jeg er ikke fan af Nupo.

Efter min mening er det bedst at lære at spise ordentligt selv. Uden at Nupo skal tjene penge på det...

Med mindre, du er en ganske petit pige, vil jeg altså mene, at de 1300 er for lavt sat til at det kan være hensigtsmæssigt. Tænker, at din krop lige nu "tror", der er hungersnød. Derfor vil den gøre alt for at holde på energien (fedtet). I det tilfælde, vil du blive både sundere og slankere af at spise lidt mere.... 

Jeg føler mig absolut ikke sulten Spiser 6 gange om dagen, hvor max de 3 måltider består af Nupo. Får skam rigtig mad også - sundt

Som tingene er lige nu har jeg det rigtig godt på de 1300 kcal og det giver jo også meget god mening når jeg under normale omstændigheder skal op og have 1600 kcal for at holde vægten, at jeg nu skal spise 300 kcal mindre for at tabe mig. Motionen er jo bare bonus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.