Hvad skal jeg sige til vuggestuen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

955 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. juni 2012

kimfrit

Ja hvad skal jeg dog sige, i lang tid er min datter bleve små bidt af en anden pige, 3 gange har det været meget voldsomt. Sidste gang var i fredags. Da jeg har bækkenløsning er det nogle gange min far der henter hende. Og ingen havde sagt noget til ham om at hun vat blevet bidt, så jeg ved ikke om de har set det. Jeg fik en meget tvær pige hjem, og jeg tænkte at hun måske var lidt træt da det havde været en lang dag i vuggestuen. Så jeg ville give hende et bad, og opdager til min skræk er nyt STORT blåt mærke, samt en masse blodsprængninger både op og ned fra bide mærket og samtidig er hendes arm lidt hævet. Hen af aften bliver hun mere og mere tvær og varm og hendes temp siger 38 og hendes arm er mere hævet. Vi tager til læge vagten da jeg er sikker på at hun har fået infektion i bidet. Hvilket lægen bekræfter og vi får noget pencelin til det.

Hun har stadig feber i dag, men er i meget bedre humør, jegbeholder hende selvf hjemme i morgen, men jeg vil sige noget til vuggen når jeg ringer i morgen, jeg aner bare ikke hva. Jeg er rasene og vil jo helst ikke få det til at lyde som et angreb, men noget må de jo gøre ved situationen   Ik????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

MortilElias2010

De skal helt sikkert have noget at vide, de kan ikke agerer ud fra noget de måske ikke er bekendt med - og hvis de er... så er det dybt tragisk. Tænk sig at din pige er kommet hjem med infektion i et bidesår... forstår godt din vrede og ked af det-hed. Jeg tror jeg ville overlade det til min mand i sådan en situation, han er meget bedre til at tackle en sådan een end jeg - og tror ærligt det ville rende over med mig. Ikke særligt konstruktivt. Og det bør det jo helst være.

Anmeld

4. juni 2012

TNBC

kimfrit skriver:

Ja hvad skal jeg dog sige, i lang tid er min datter bleve små bidt af en anden pige, 3 gange har det været meget voldsomt. Sidste gang var i fredags. Da jeg har bækkenløsning er det nogle gange min far der henter hende. Og ingen havde sagt noget til ham om at hun vat blevet bidt, så jeg ved ikke om de har set det. Jeg fik en meget tvær pige hjem, og jeg tænkte at hun måske var lidt træt da det havde været en lang dag i vuggestuen. Så jeg ville give hende et bad, og opdager til min skræk er nyt STORT blåt mærke, samt en masse blodsprængninger både op og ned fra bide mærket og samtidig er hendes arm lidt hævet. Hen af aften bliver hun mere og mere tvær og varm og hendes temp siger 38 og hendes arm er mere hævet. Vi tager til læge vagten da jeg er sikker på at hun har fået infektion i bidet. Hvilket lægen bekræfter og vi får noget pencelin til det.

Hun har stadig feber i dag, men er i meget bedre humør, jegbeholder hende selvf hjemme i morgen, men jeg vil sige noget til vuggen når jeg ringer i morgen, jeg aner bare ikke hva. Jeg er rasene og vil jo helst ikke få det til at lyde som et angreb, men noget må de jo gøre ved situationen   Ik????

du siger det som det er.. Din datter er blevet syg på grund af det og du siger at det ikke er første gang.. Det er bare IKKE okay at bide.. og hvis pædagogerne ikke ved det, skal de have det af vide så de kan holde øje med pigen og snakke med forældrene

Anmeld

4. juni 2012

kimfrit

MortilElias2010 skriver:

De skal helt sikkert have noget at vide, de kan ikke agerer ud fra noget de måske ikke er bekendt med - og hvis de er... så er det dybt tragisk. Tænk sig at din pige er kommet hjem med infektion i et bidesår... forstår godt din vrede og ked af det-hed. Jeg tror jeg ville overlade det til min mand i sådan en situation, han er meget bedre til at tackle en sådan een end jeg - og tror ærligt det ville rende over med mig. Ikke særligt konstruktivt. Og det bør det jo helst være.

Jeg har nævnt det før for dem, at jeg synes det var lidt voldsomt med alt det bideri, jeg ved godt at man nok ikke helt kan undgå det. Og børn falder jo og slår sig, men jeg synes virkelig også jeg har været large indtil videre. Men at hun bliver bidt så hårdt at hun ligefrem får en infektion, ja så er min grænse langt overtrådt. De er "kun" 10 børn på stuen og 4 voksne, så jeg forventer da et eller andet sted at der ville blive holdt mere øje med børne, det var derfor jeg valgte denne vuggestue :/

Anmeld

4. juni 2012

kimfrit

Yurie skriver:

du siger det som det er.. Din datter er blevet syg på grund af det og du siger at det ikke er første gang.. Det er bare IKKE okay at bide.. og hvis pædagogerne ikke ved det, skal de have det af vide så de kan holde øje med pigen og snakke med forældrene

Ja jeg skal bare finde en måde at sige det på så det bliver sagt rigtigt. Synes det svært, for hver gang jeg bare tænker på det, koger jeg helt over!

Anmeld

4. juni 2012

kiwilouise

kimfrit skriver:

når du har nævnt det før og de er 4 voksne til 10 børn vil jeg mene at du har rigtig god grund til at skælde dem ud

jeg havde tændt helt af

jeg har selv været den hysteriske mor nede i børnehaven på en begrundelse der var meget mindre end din. det hjalp til at de var meget mere obs på mine børn for de vidste at de ville få en hysterisk mor ned hvis der skulle ske noget igen.

god bedring til din lille prinsesse

Anmeld

4. juni 2012

Kløver

Hvis det er nævnt før, og de er så mange til så få børn, så ville jeg nok, på en pæn med bestemt måde sige, at nu det slut. Selvfølgelig kan man ikke 100% undgå sådan noget, men så må de være mere obs, og arbejde på at løse problemet. Give gode råd og være i dialog med de forældre, hvis barn har problemet med at bide.

At hun skal bides så hårdt og det ikke Er nævnt er bare ikke ok, for enten har de glemt at sige det, eller har de ikke opdaget det, og ingen af delene er ok, da et barn helt klart vil reagere på at være bidt så hårdt.

Det Er jo heller ikke ok du er nød til at holde dit barn hjemme og på penicillin fordi hun er blevet bidt :-0

Håber godt nok det bedste og de vil tage det hele seriøst, hvis ikke ville jeg nok lave skriftlig klage

Anmeld

4. juni 2012

Ciss

Hvis du starter med noget a la " Hei, jeg ringer fordi vi har et problem. Det som er sket er ...." uden at være anklagende eller irriteret - selvom det sikkert ikke er helt enkelt. Læg vægt på, at du ønsker at I kan finde en løsning, for detteher er jo ikke rimeligt at udsætte hende for.

Jeg håber, de er til at snakke med, og at de tager problemet alvorligt nu, for det der er da ekstremt.....

Anmeld

4. juni 2012

Silas&Mille

tror ikke der er nogen mild måde at sige det på.

Sig det lige ud og fortæl at I har været ved lægevagt og det hele.

Så må personalet sgu få fingeren ud og holde noget mere øje med børnene, for jeg kan da ikke forstille mig at din pige ikke synes det gør ondt og måske skriger eller lignende når hun bliver bidt.

Anmeld

4. juni 2012

Nattøs

Jeg var flippet. Hvor er de pædagoger henne? Det er jo ikke noget der bare sker med så mange på en stue og din datter må da have skreget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.