Hun vil ikke drikke vand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2012

Frøken J.

Babymor2010 skriver:

Vi havde samme problem med Isabella da hun skulle til at drikke vand til måltiderne, men vi fortsatte med at tilbyde hende vand. Det blev bedre efter hun startede i vuggestuen, og nu elsker hun vand 

Håber det også bliver bedre for Rose! Fortsætter ufortrødent med at tilbyde det hver dag, det kommer vel til sidst  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

Sjl-msl-Mkl

Vi har haft det samme problem med Matilde på 1 år.. Jeg blev ved med og give hende mad til hun blev tørstig så blev hun tilbudt vand, hvis hun så ikke vil have det fik hun mere mad. Det tog hende knapt 2 dage og finde ud af at det der vand skulle man drikke. Hun fik selvfølgelig andet og drikke de dage, men til måltider fik hun kun vand.

Anmeld

3. juni 2012

anynom

Frøken J. skriver:

Det var faktisk ikke en helt dårlig idé, det havde jeg ikke overvejet. Det tror jeg lige at jeg vil prøve i morgen, har nogle appelsiner liggende. Det må da være lidt bedre end det dumme hvide sukker!

Hun får det af en alm. kop. Vi forsøgte tudkop i starten, det gad hun heller ikke. Men vi har også besluttet at gå udenom tudkop - Det fik vi anbefalet, for ellers skal de først lære at drikke af den og så senere alm. kop.. Og så har vi også prøvet på sutteflaske, det vil hun heller ikke.. 

Og tak for det sidste! Man bliver bare sådan lidt.. øv, jeg har fyldt mit barn med sukker. Selvfølgelig er det ikke voldsomme mængder, men allligevel :/

Jeg har desværre ikke andre råd at give, Isabel vil gerne have vand i flasken (og øver sig på at drikke af kop), men håber da I finder ud af noget Og sig lige til hvis det virker med appelsin - men tjek lige at de ikke er sure først

Anmeld

3. juni 2012

Frøken J.

Sjl-msl-Mkl skriver:

Vi har haft det samme problem med Matilde på 1 år.. Jeg blev ved med og give hende mad til hun blev tørstig så blev hun tilbudt vand, hvis hun så ikke vil have det fik hun mere mad. Det tog hende knapt 2 dage og finde ud af at det der vand skulle man drikke. Hun fik selvfølgelig andet og drikke de dage, men til måltider fik hun kun vand.

Men hvad ville du så give hende hvis hun var tørstig efter endt måltid men ikke ville drikke vand? 

Anmeld

3. juni 2012

Frøken J.

JulieWH skriver:

Jeg har desværre ikke andre råd at give, Isabel vil gerne have vand i flasken (og øver sig på at drikke af kop), men håber da I finder ud af noget Og sig lige til hvis det virker med appelsin - men tjek lige at de ikke er sure først

Skal nok sige til - Jeg tror ikke det ville gøre hende noget det var de sure, hun ELSKER sure ting, særligt at tygge i sure appelsiner. Det må hun have fra sin far, som kun vil spise syrligt slik  

Anmeld

3. juni 2012

anynom

Frøken J. skriver:

Skal nok sige til - Jeg tror ikke det ville gøre hende noget det var de sure, hun ELSKER sure ting, særligt at tygge i sure appelsiner. Det må hun have fra sin far, som kun vil spise syrligt slik  

Pyha, adr..

Men har egentlig også læst noget (tror jeg) om at når de er så små kan de ikke rigtigt smage andet end sødt - surt/salt/bittert bliver udviklet senere.

Anmeld

3. juni 2012

Frøken J.

JulieWH skriver:

Pyha, adr..

Men har egentlig også læst noget (tror jeg) om at når de er så små kan de ikke rigtigt smage andet end sødt - surt/salt/bittert bliver udviklet senere.

Det er sikkert derfor så!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.