Jeg har et lidt flovt problem, og håber ikke i stempler mig som dårlig mor
Nå men lige siden vi begyndte at tilbyde Rose vand til måltider, har hun ikke ville have det. Vi har prøvet i 4 måneder nu! HUn vil ikke have det koldt, opvarmet, i kop, i flaske. Hun spytter det bare ud! Og hun SKAL jo have vand til sin mad, for hun gider ikke drikke MME til, fordi det mætter. Vi kan få hende til at drikke sødmælk, men det må hun ikke få i for store mængder endnu. Til sidst blev vi anbefalet af min SP at blande lidt sukker i. Altså en flaske sukkervand. Det har vi så gjort, og det vil hun gerne drikke. Vi har prøvet at komme mindre og mindre sukker i for at få hende til at drikke det, men hun vil ikke!!!! Hvad f... skal vi snart gøre?? Barnet bliver jo dehydreret hvis hun ikke får noget at drikke! Men hun vil bare ikke have det pokkers vand, og nu har vi jo nok lært hende at det skal smage sødt. Ved godt det var dumt, men det var bare i afmagt og efter SP råd..
Så hvordan får jeg hende lært at drikke vand? Hun får ikke sukker i det vand jeg tilbyder under måltiderne. Det er først bagefter hvor hun får en flaske vand, fordi hun ikke drikker nok til maden.
Anmeld