hvornår begyndte i pottetræning.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2012

Mor til Frederic og Freya

lucas<3 skriver:

laver lige en afstemning.

min dreng er 22 måneder så tænkte hvornår jeg skulle i gang med og træne ham..

og hva potte vel i anbefale.?

også stemt blank her..

Frederic har været intra i sin potte siden han var 1½ år, hvor han sad på den - dog med tøj på, hver gang vi var på toilet.

Han smed ble'en da han var 2 ½..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

B&J

Daniel har fået sådan en wc bræt med stige til og da han var 20mdr ca sagde vores dagplejemor at han gerne ville side på wcet. også købte vi det og hver gang han har bleen af spør vi ham om han vil på wc nogle gange er det ja andre gange nej.... og han har tisset der mange gange nu

Anmeld

4. juni 2012

LR85

Wow, føler mig sent på den. 

Min dreng er 2 år og 3 måneder og viser ikke et eneste tegn på hva toiletter skal bruges til eller hvis der er noger i bleen. 

Har overhoved ikke tænkt mig a pottertræne ham før han selv begynder a blive bevidst om det. 

Anmeld

4. juni 2012

maria_wlt

LR85 skriver:

Wow, føler mig sent på den. 

Min dreng er 2 år og 3 måneder og viser ikke et eneste tegn på hva toiletter skal bruges til eller hvis der er noger i bleen. 

Har overhoved ikke tænkt mig a pottertræne ham før han selv begynder a blive bevidst om det. 

VI er sent på den

Min søn er 2 år og 5 mdr... Han er slet ikke intra i noget af det.. Han er dog også lige undskyld da han intet kan høre = forstår ikke hvad vi siger og kan ikke selv fortælle hvad han vil eller mener..

Anmeld

4. juni 2012

SaNiNa

Nicklas var så klar sidste år omkring hans 2 års fædselsdag, men så blev han rigtig syg og nu vil have bare ikke ret meget.

Men det hedder sig han kommer på potten, morgen, formiddag, middag, eftermiddag og aften. så sidder han med sine bøger eller ser youtube på telefonen

Anmeld

4. juni 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
vi begyndte potte træning da min søn var 5,5mdr gammel

fra den dag vi begyndte potte træning lavede han ikke stort i bleen til han blev 9 mdr gammel og fik MØB pencillinen gjorde sit og han fik tynd mave og kunne ikke holde på det, da han var 10 mdr begyndte han i dagpleje og derfor kom han ikke på potten og gør det i bleen.

han er nu 1 år gammel og han kommer på potten ved hvert ble skrift herhjemme og der er gevinst 75% af gangene og ellers laver han det i bleen.

Vi startede med potte træning fordi jeg hørte om Ellimination communication, hvor man faktisk starter potte træning allerede fra fødslen af, hvor man holder bebs over håndvasken, det er en alm. praktiseret ting af gøre i afrika hvor børnene faktisk allerede er renlig ved de 12 mdr og i nogen asiatiske lande.

Anmeld

4. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har stemt blankt. Jeg har ikke pottetrænet hverken min dreng eller pige. Det er kommet stille og roligt når de gerne ville på toilettet.

Vores pige er 3 år og bruger stadig ble. Hun har længe gerne ville gå på toilettet, men det er stoppet fuldstændigt igen. Det skal nok komme igen og vi tager det stille og roligt i hendes tempo.

Anmeld

4. juni 2012

LR85

maria_wlt skriver:

VI er sent på den

Min søn er 2 år og 5 mdr... Han er slet ikke intra i noget af det.. Han er dog også lige undskyld da han intet kan høre = forstår ikke hvad vi siger og kan ikke selv fortælle hvad han vil eller mener..

Er glad for jeg ikke er den eneste der er 'sent' på den. 

Havde slet ikke overvejet det, før den her tråd. 

Nu er jeg da helt bekymret for hvordan og hvorledes. Men man kan vel knap starte før de selv viser interesse. 

Nu er jeg gravid 40+3, så det blir i hvert fald først om noget tid, vi tager potten op. Tror der er rigeligt forandring i a få en bror her snart

Anmeld

4. juni 2012

Tona

lucas<3 skriver:

laver lige en afstemning.

min dreng er 22 måneder så tænkte hvornår jeg skulle i gang med og træne ham..

og hva potte vel i anbefale.?

Jeg har stemt blankt, da vi endnu ikke er begyndt at pottetræne.

Vi har dog gjort det at siden Amanda var 1 år gammel har hun siddet på potten når hun blev skiftet eller når jeg kunne se at hun skulle lave. Det er ikke på nogen måde træning, for det mener jeg at hun er for lille til. Det er udelukkende at give hende muligheden for at lave eller tisse på potten frem for i bleen. Hvis jeg er så heldig at få et barn mere vil jeg faktisk begynde langt tidligere på det. Nu hvor Amanda er 17 mdr (i morgen) sidder hun på toilettet på et børnetoilet-sæde og hun kan ofte selv gøre opmærksom på at hun gerne vil på toilettet og kan selv sige til når hun er færdig. Hun er glad for at sidde på toilettet og ved at så snart hun beder om det kommer hun ned igen. Jeg tror på at det vil give en lettere overgang når vi skal til at træne rigtigt. 

Det er en mild udgave af det man kalder for "Eliminations kommunikation" (det kunne jeg vist ikke helt stave til lige nu)

Anmeld

4. juni 2012

MariaJ

Vi har ikke trænet som sådan. Jeg havde egentlig tænkt i et stykke tid at vi skulle købe en potte eller et børnesæde til toilettet og i gang med det, men før vi nåede så langt begyndte Johanna selv at sige til om at hun skulle lave eller tisse, og fra den ene dag til den anden begyndte hun at sige til når hun skulle på toilettet. Da var hun 22 måneder. Det gik rigtig godt i et par måneder, men nu er det faldet lidt tilbage igen efter at hun fik en lillebror for tre uger siden, og lige for tiden skifter vi igen bleer næsten som før. Nu er hun 25 måneder. Denne gang prøver vi dog at være lidt mere bevidste omkring det og beder hende gå på toilet om morgenen, før vi går ud, før og efter middagslur, før sengetid og ved bleskift. Vi roser hende, hvis hun laver noget i toilettet, og hvis ikke skifter vi bare bleen uden at gøre noget stort nummer ud af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.