Dele ud i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2012

L&V

Mussen2 skriver:

Jeg ved de ikke har sukkerpolitik, men vil lige høre om de har gode forslag.
Har du gode ideer til hvad børnene synes er sjovt? Tænker ex. En bollekagekone eller i den dur. Har man så smør/pålæg med også?

Alt med glasur he he en bolle med farvet glasur er et hit eller en vandmelon med frugtspyd i og så kan man jo lave det så det ligner et pindsvin evt vand med frugtfarve

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
Mussen2 skriver:

Min datter bliver meget snart 3 år og skal begynde i børnehave i morgen.
Jeg regner ikke med at inviterer børnehaven hjem. Dt synes jeg bliver for overvældende, men hun skal fejres i børnehaven.

Mit spørgsmål er hvad sender man med og gør man ellers noget specielt for at fejre dem i børnehaven?

Hey 

Det er meget forskelligt hvad forældrene vælger - nogle har pizzasnegle, pølsehorn, boller m. pålæg osv. med - altså mad som ungerne for istedet for madpakken. Andre vælger kage eller frugt, som vi så får efter madpakker. Jeg har endda oplevet flere gange at der er blevet lavet hotdogs  Det er helt op tl dig, men det kan da være en god ide at snakke med pædagogerne på stuen, så kan de samtidig også fortælle dig om der er nogen med særlige behov, - altså børn der ikke må få svinekød, særlige allergier osv. - dette SKAL du jo ikke tilgode se, men laver du fx. pølsehorn er det jo let lige at lave et par med kyllingepølse.

//Mette

Anmeld

3. juni 2012

Mussen2

Camulla skriver:

Jeg lavede kanelkage til stuen da Micas blev 3 år, men næste gang vil jeg lave frugtspyd. Det er bare alt muligt forskelligt frugt skåret i stykker og så sat på spyd. Det er en lidt sjovere måde at få frugt på  

jeg lavede faktisk frugtspyd til dagplejen da min datter blev 2 år. mon jegskullelave det igen.....

Anmeld

3. juni 2012

Mussen2

Månsson skriver:

Alt med glasur he he en bolle med farvet glasur er et hit eller en vandmelon med frugtspyd i og så kan man jo lave det så det ligner et pindsvin evt vand med frugtfarve

jeg lavede faktisk et frugt pindsvin sidste år, tror måske jeg laver det igen frugtfarve i vand den er noteret til en anden god gang

Anmeld

3. juni 2012

L&V

Mussen2 skriver:

jeg lavede faktisk et frugt pindsvin sidste år, tror måske jeg laver det igen frugtfarve i vand den er noteret til en anden god gang

Den er os bare et sikkert hit.. Blå vand arh men det er så fedt og uden sukker snask

Anmeld

3. juni 2012

Mussen2

MKBP skriver:

Hey 

Det er meget forskelligt hvad forældrene vælger - nogle har pizzasnegle, pølsehorn, boller m. pålæg osv. med - altså mad som ungerne for istedet for madpakken. Andre vælger kage eller frugt, som vi så får efter madpakker. Jeg har endda oplevet flere gange at der er blevet lavet hotdogs  Det er helt op tl dig, men det kan da være en god ide at snakke med pædagogerne på stuen, så kan de samtidig også fortælle dig om der er nogen med særlige behov, - altså børn der ikke må få svinekød, særlige allergier osv. - dette SKAL du jo ikke tilgode se, men laver du fx. pølsehorn er det jo let lige at lave et par med kyllingepølse.

//Mette

hotdog, det lyder da hyggeligt og lidt avanceret. god ide ligeat forhøre om der er specielle behov

Anmeld

3. juni 2012

Mussen2

Månsson skriver:

Den er os bare et sikkert hit.. Blå vand arh men det er så fedt og uden sukker snask

jeg har faktisk blå frugtfarve her hjemme. da jeg lige har lavet grøn gift kage med blå glasur farver hitter big time

Anmeld

3. juni 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
Mussen2 skriver:

hotdog, det lyder da hyggeligt og lidt avanceret. god ide ligeat forhøre om der er specielle behov

Avanceret...- næ  Pølser i gryden, brødene varmet og så ellers alle børn op på række - hvor de så vælger indholdet. Ketchup, remo og ristet løg er jo også nemt at have med. Og kan garantere dig at det også er et hit hos pædagogerne på stuen 

//Mette

Anmeld

3. juni 2012

Mussen2

MKBP skriver:

Avanceret...- næ  Pølser i gryden, brødene varmet og så ellers alle børn op på række - hvor de så vælger indholdet. Ketchup, remo og ristet løg er jo også nemt at have med. Og kan garantere dig at det også er et hit hos pædagogerne på stuen 

//Mette

j, det er nok bare mig, der tænkte det var meget arbejde til pædagogerne,men det betyder måske ikke noget, når der er lækkerier i sigte

Anmeld

3. juni 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
Mussen2 skriver:

j, det er nok bare mig, der tænkte det var meget arbejde til pædagogerne,men det betyder måske ikke noget, når der er lækkerier i sigte

Det er nu heller ikke os der har stået med det  Da har forældrene selv stået for det, for nej, det ville vi ikke ha tid til. Og faktisk er forældrene tit med, når de vælger at holde fødselsdagen i børnehaven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.