Dele ud i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.804 visninger
22 svar
0 synes godt om
3. juni 2012

Mussen2

Min datter bliver meget snart 3 år og skal begynde i børnehave i morgen.
Jeg regner ikke med at inviterer børnehaven hjem. Dt synes jeg bliver for overvældende, men hun skal fejres i børnehaven.

Mit spørgsmål er hvad sender man med og gør man ellers noget specielt for at fejre dem i børnehaven?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ved at i thea's børnehave er der mange der sender boller og kage med til når de ska ha frugt! Der må gerne være lidt slik på kagen, men ved der er stor forskel fra børnehave til børnehave!

Andre har haft pølsehorn og pizzasnegle med, som de har fået til frokost. Også en kage som de har fået til frugt sener! Vh stine

Anmeld

3. juni 2012

raca

jeg sytnes ikke man kan tillade sig og sende kage med..

jeg er ikke sukker fanatikker, men jeg mener ikke man skal give andre folks børn sukker og kage, jeg forventer når jeg sender mine i bh at de ikke får sukker i så store mængder at det overskrider sundhedstyrelsens anbefalinger og at vi samtidigt har muglighed for evt at bage herhjemme uden de får for meget ..

så noget uden sukker.. da det går ind og tager plads for fornuftigt mad.

Anmeld

3. juni 2012

Fru.Mäes <3

Den børnehave jeg var i kunne man gøre 3 ting:

1: Invitere alle børnene fra stuen + de voksne hjem til hygge.

2: Holde fødselsdagen i børnehaven, hvor man selv havde mad med. F.eks. Grønstsstænger, pizza, pølsehorn, boller med smør osv. kom meget an på barnet, det var jo barnet der bestemte menuen.

3: Holde fødselsdagen i børnehaven hvor man fik en opskrift med hjem på enten chokoladekage eller bolle- kagemand/-kone. Så var barnet sammen med 2 andre med i køkkenet og bagen den kage det så skulle være.

Jeg synes det er SMADDER hyggeligt når barnet har mad med hjemmefra, når barnet har været med til at lave pizza'en eller sådan noget..

Men lad barnet bestemme hvad de skal have - det er trods alt barnets fødselsdag 

Anmeld

3. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vil gerne lige hoppe med på grønsagsstængerne!!! Altid masser af forskellige ting!! Vh stine

Anmeld

3. juni 2012

Mussen2

Tak for input. Jeg tror jeg vil spørge børnehaven om der er noget de foretrækker. Jeg ved dog de ikke fforbyder kage osv:

Anmeld

3. juni 2012

Mussen2

Fru.Mäes <3 skriver:

Den børnehave jeg var i kunne man gøre 3 ting:

1: Invitere alle børnene fra stuen + de voksne hjem til hygge.

2: Holde fødselsdagen i børnehaven, hvor man selv havde mad med. F.eks. Grønstsstænger, pizza, pølsehorn, boller med smør osv. kom meget an på barnet, det var jo barnet der bestemte menuen.

3: Holde fødselsdagen i børnehaven hvor man fik en opskrift med hjem på enten chokoladekage eller bolle- kagemand/-kone. Så var barnet sammen med 2 andre med i køkkenet og bagen den kage det så skulle være.

Jeg synes det er SMADDER hyggeligt når barnet har mad med hjemmefra, når barnet har været med til at lave pizza'en eller sådan noget..

Men lad barnet bestemme hvad de skal have - det er trods alt barnets fødselsdag 

Hvis det er grøntstænger. Kan du så komme med ideer til hvilke og hvordan de serveres mest spændende

Anmeld

3. juni 2012

L&V

Mussen2 skriver:

Jeg regner ikke med at inviterer børnehaven hjem. Dt synes jeg bliver for overvældende, men hun skal fejres i børnehaven.

Mit spørgsmål er hvad sender man med og gør man ellers noget specielt for at fejre dem i børnehaven?

Jeg syntes du ska høre børnehaven hva de har bedst erfaring med og om de evt har en sukker politik.. Det har vi nemlig der hvor jeg arbejder så vi ser gerne at det er boller, fugt eller lignende

Anmeld

3. juni 2012

Mussen2

Månsson skriver:

Jeg syntes du ska høre børnehaven hva de har bedst erfaring med og om de evt har en sukker politik.. Det har vi nemlig der hvor jeg arbejder så vi ser gerne at det er boller, fugt eller lignende

Jeg ved de ikke har sukkerpolitik, men vil lige høre om de har gode forslag.
Har du gode ideer til hvad børnene synes er sjovt? Tænker ex. En bollekagekone eller i den dur. Har man så smør/pålæg med også?

Anmeld

3. juni 2012

Camulla

Mussen2 skriver:

Jeg lavede kanelkage til stuen da Micas blev 3 år, men næste gang vil jeg lave frugtspyd. Det er bare alt muligt forskelligt frugt skåret i stykker og så sat på spyd. Det er en lidt sjovere måde at få frugt på  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.