Gør det mig til en dårlig mor?..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.879 visninger
17 svar
0 synes godt om
3. juni 2012

Bryndis

Gør det mig til en dårlig mor hvis mine børn får bopæls adresse hos deres far så de kan blive boende i deres hjem og være i vante omgivelser?

Jeg har desværre ikke selv råd til at blive i huset og hvis jeg havde så gjorde jeg det med glæde. Men min økonomi rækker ikke til det desværre.

Vores ordning bliver nok en 9/5 men det er os meget jeg skal undvære mine børn. Vi har så lavet en aftale om at hvis der nu skulle blive en dag hvor børnene vil hjem til mig midt i deres fars uge så må de gerne det og jeg må også gerne få dem hjem til mig en dag hvis jeg savner dem. -som jeg selvfølgelig vil gøre hver dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

Lusi

Jeg synes ikke det gør dig til en dårlig mor.. Man bliver nødt til at gøre tingene, så det hænger sammen for alle bedst muligt.. Både økonomisk og følelsesmæssigt.. Det bliver da selvfølge hårdt, men var det omvendt, var det jo bare din mand det var gået ud over.. Gør det bedste for jer, og lad vær at tænke på, hvad alle andre synes

Anmeld

3. juni 2012

Frk. Himmelblå

Bryndis skriver:

Gør det mig til en dårlig mor hvis mine børn får bopæls adresse hos deres far så de kan blive boende i deres hjem og være i vante omgivelser?

Jeg har desværre ikke selv råd til at blive i huset og hvis jeg havde så gjorde jeg det med glæde. Men min økonomi rækker ikke til det desværre.

Vores ordning bliver nok en 9/5 men det er os meget jeg skal undvære mine børn. Vi har så lavet en aftale om at hvis der nu skulle blive en dag hvor børnene vil hjem til mig midt i deres fars uge så må de gerne det og jeg må også gerne få dem hjem til mig en dag hvis jeg savner dem. -som jeg selvfølgelig vil gøre hver dag.

Uha, det må være hårdt.

Nej, det gør dig da ikke til en dårlig mor! Der er så meget, der kan gøre os til dårlige forældre, men det med bopælsadressen - isoleret set - gør ikke dig til en dårlig mor.

Men jeg tænker, at du skal passe på, du ikke kommer til at give afkald på noget på en måde, så det ikke kan gøres om. Jeg forestiller mig, du lige nu befinder dig i en krise, og derfor kan du komme  til at træffe "forkerte" beslutninger, fordi du bare gerne vil have det hele til at glide bedst muligt lige nu... Har du en advokat inde over? Jeg mener ikke, en advokat til krig, men en advokat til hjælp og overblik... Håber, det giver mening.

Og vigtigst af alt, - hvad tror du, dine børn mener om det hele?

Behøver beslutningen træffes lige med det samme?

Anmeld

3. juni 2012

maria_wlt

NEJ det er du ikke...

Det er virkelig en MÆRKELIG måde at vi mennesker er skruget sammen på nogen gange... Det er værre at undvære mor end far? Mor er dårligere når børnene bor hos far.. 

Selvfølgelig er FAR lige så god som MOR 

Du er STOR at du kan finde ud af at sætte dig selv til sige for dine børns skyld  

Andre burde LÆRE af det...

Anmeld

3. juni 2012

Bryndis

Lykke86 skriver:

Jeg synes ikke det gør dig til en dårlig mor.. Man bliver nødt til at gøre tingene, så det hænger sammen for alle bedst muligt.. Både økonomisk og følelsesmæssigt.. Det bliver da selvfølge hårdt, men var det omvendt, var det jo bare din mand det var gået ud over.. Gør det bedste for jer, og lad vær at tænke på, hvad alle andre synes

Jeg har tænkt meget over hvad andre vil sige og især min familie. For det skal jo ikke lyde som om at jeg opgiver mine børn. Jeg gør dem den tjeneste at de kan blive boende i deres hus og sove på deres egne værelser.
Og så må de jo vænne sig til at mor har fået et andet hus som de også skal sove i. Er bare bange for at de ikke kan acceptere det og så kun vil være ved deres far. Børnene er 1 1/2 og 3 1/2 år.

Anmeld

3. juni 2012

Bryndis

maria_wlt skriver:

NEJ det er du ikke...

Det er virkelig en MÆRKELIG måde at vi mennesker er skruget sammen på nogen gange... Det er værre at undvære mor end far? Mor er dårligere når børnene bor hos far.. 

Selvfølgelig er FAR lige så god som MOR 

Du er STOR at du kan finde ud af at sætte dig selv til sige for dine børns skyld  

Andre burde LÆRE af det...

Tusind tak for dine søde ord

Jeg føler også selv at det er vigtigst at mine børn beholder deres faste rammer istedet for at jeg river det hele fra dem og flytter dem et andet sted hvo de så også skal have flyttet dp og bh. Det ville jo bare gøre det hele mere tragisk for dem.

Anmeld

3. juni 2012

Kløver

overhovedet ikke. tvært imod tænker du på dine børn og sætter dine egne behov til side for at gøre hvad du føler er bedst for dine børn.

kæmpe kram, hvor må det være svært at skulle undvære dem

Anmeld

3. juni 2012

FruK

Nej, det gør dig ikke til en dårlig mor. Du tænker jo på, hvad der er bedst for dine børn. 

Hvis du er sikker på, at du kan undvære tilskud og måske helt eller delvis boligsikring, så er det jo det, I skal gøre.

Din eks kan jo så også søge om børnebidrag fra dig, men det er du nok klar over.

Til gengæld skal han jo så betale alt vedr. børnene, undtagen mad mm når de er hos ham. Med mindre I aftaler andet selvfølgelig. 

Jeg vil ikke mene, at man får et kæmpe overskud ud af at være bopælsforældre, når først daginstitution/sfo, tøj, sko, forsikringer osv er betalt.

Uanset hvor de skal have bopæl, kan I jo også vælge at dele dem lige. Det behøver ikke at være en hel uge af gangen, man kan jo starte ud med 3-4 dage hvert sted og se hvordan det går. Jeg ved godt, at mange synes det er helt forfærdeligt for børnene, men jeg har selv en dreng i 7/7, som trives godt med det. Det er forskelligt fra barn til barn, mener jeg.

Anmeld

3. juni 2012

Sifling

Jeg syntes heller ikke det gør dig til en dårlig mor, tværtimod! Du vil jo bare gøre hvad der er bedst for børnene
Men jeg kan godt forstå du tænker som du gør, og at du er lidt nervøs for hvad familie og venner vil sige.. Jeg er selv lige blevet alene, og har da selv haft tanken om det ville være bedre for min søn at blive her, men ja jeg er nok for egoistisk, og så tror jeg også jeg kan give ham mere omsorg. Men jeg tænkte også meget over hvad folk ville sige til det hvis jeg "bare" "efterlod" mit barn
Men men men, man bliver jo nød til nogle gange at træffe nogle hårde beslutninger der gør at ens børn og sig selv for det bedst muligt bagefter

Anmeld

3. juni 2012

lio

Bryndis skriver:

En god mor ser sine børns behov frem for sine egne og i det du fortæller så mener jeg klart at du forstår dine børns behov, Super godt Forstår godt dine følelser omkring det og du skal da en krammer  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.