Skal vi bestille rejsen? (vaccine)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

940 visninger
12 svar
0 synes godt om
2. juni 2012

Peanut

Hej

Vi har kig på en afbudsrejse med afgang den 11/6, men har lige opdaget at det bliver anbefalet at vaccinere sig 7 dage inden afrejse.

Det vil så sige at vi SKAL vaccineres mandag, og hvad nu hvis lægen ikke har tid?

Hvad ville I gøre? 

Bestille rejsen og satse på vi kan nå at blive vaccineret mandag? Skal siges at der er meget få pladser tilbage. Og i følge lægens onlinebooking, er der ingen ledige tider mandag, men mon ikke de har noget ledigt alligevel, til akut?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

serinasmor

Peanut skriver:

Hej

Vi har kig på en afbudsrejse med afgang den 11/6, men har lige opdaget at det bliver anbefalet at vaccinere sig 7 dage inden afrejse.

Det vil så sige at vi SKAL vaccineres mandag, og hvad nu hvis lægen ikke har tid?

Hvad ville I gøre? 

Bestille rejsen og satse på vi kan nå at blive vaccineret mandag? Skal siges at der er meget få pladser tilbage. Og i følge lægens onlinebooking, er der ingen ledige tider mandag, men mon ikke de har noget ledigt alligevel, til akut?

at blive vaccineret før rejse burde ikke give dig en akuttid ved lægen - den er jo til akut syge ... ikke til akut 'ej jeg havde glemt at jeg gerne ville på ferie'

så det ved jeg ikke om du skal satse på ville ikke selv gøre det 

hvor skal i hen hvis det er 

Anmeld

2. juni 2012

1990h

Peanut skriver:

Hej

Hvad ville I gøre? 

Vi rejste til thailand i marts og blev også i sidste øjeblik vaccineret og vi fik tid hos lægen da vi ringede.

Anmeld

2. juni 2012

Muffinmus

jeg ville tro på det kunne lade sig gøre, tit kan en sygepljerske gøre det hvsi de har sådan en, det har min læge til præcist sådan nogle ting.

Men i skal vel ogsdå kun vaccineres hvis det netop er Thailnad og lign og kun hvis i regner med jungleture osv.???

Anmeld

2. juni 2012

Fru.Mäes <3

Jeg ville bestille rejsen også ringe mandag og spille lidt dum "Åhh, vidste ikke at man skulle have vaccine" - og at det er LIGE OM SNART I skal afsted.. Altså noget i den stil 

Det ville du ikke være den først der gjorde hvis det var 

Anmeld

2. juni 2012

tarkoflen

I Århus ligger der sådan et vaccinationscenter, og mon ikke der ligger det rundt om i flere byer? For så var det måske en mulighed? Du skal jo betale for vaccinen under alle omstændigheder!

Hvad skal I vaccineres for, for det kan jo også ske, at lægen ikke har vaccinen hjemme, men at det er noget, der skal bestilles hjem, og så kan I ikke nå det alligevel? Bare en tanke

Jeg håber l finder en god løsning og kommer på ferie

Anmeld

2. juni 2012

La´chrissen

Peanut skriver:

Hej

Hvad ville I gøre? 

Jeg ville bestille og så ringe lidt panisk til lægen, så kan det være de kan presse jer ind, men hvis du så først får en tid tirsdag går det jo nok også, Det er bare mere om de har de vacciner de skal bruge.

Men jeg tror da ikke det er alle der tager til thailand der bliver vaccineret. Men det er da nok en god ide.

Anmeld

2. juni 2012

Peanut

serinasmor skriver:

at blive vaccineret før rejse burde ikke give dig en akuttid ved lægen - den er jo til akut syge ... ikke til akut 'ej jeg havde glemt at jeg gerne ville på ferie'

så det ved jeg ikke om du skal satse på ville ikke selv gøre det 

hvor skal i hen hvis det er 

Nej, mente heller ikke kun til de akutte, men de har jo altid ledige tider (i forhold til onlinebookingen), hvis man ringer og vil have en tid 

Det drejer sig om Egypten

Anmeld

2. juni 2012

Peanut

Hansen1990 skriver:

Vi rejste til thailand i marts og blev også i sidste øjeblik vaccineret og vi fik tid hos lægen da vi ringede.

Hvad sagde lægen til det?

For så vidt jeg kan se, skal man helst vaccineres ca 1 uge inden afrejse.

Anmeld

2. juni 2012

serinasmor

Peanut skriver:

Nej, mente heller ikke kun til de akutte, men de har jo altid ledige tider (i forhold til onlinebookingen), hvis man ringer og vil have en tid 

Det drejer sig om Egypten

fair nok  

min læge er gammeldags og har slet ikke onlinebooking så aner intet om den slags .. 

Egypten har jeg aldrig været i og aner ikke hvad slags vacciner man skal have for det ... men mindes ikke det er noget specielt - så de burde have det på lager  

God tur - hvis i ender med at tage afsted

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.