Skal jeg supplerer med MME ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2012

Bassemor<3

Fenja09 skriver:

Jo det er der nogen der siger, men egentlig havde jeg ikke det problem med Alberte. Hun spiste både af bryst og flaske, men når jeg nu ikke havde nok så kunne jeg ligeså godt stoppe. Kom kun op på 30 ml når jeg malkede ud og det var jo langt fra nok.

Hvis din søn er ked af det, så synes jeg du skal prøve at give ham ekstra mælk, for der er godt nok langt til torsdag, hvis man er sulten.

Du kan evt også ringe til din SP og høre hende om det og så efter hendes anvisning give MME som supplering, hvis du har det bedre med det.

/Fenja

Når jeg malker ud kan jeg 2 timer efter maning malke 30-40 ml. ud MAX!! på BEGGE bryster sammenlagt Tror jeg ringer til hende og hører for han er ret umulig han vil ikke rigtig sove om dagen, eller jo det vil han godt men kun halt så lang tid som han plejer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

Fenja09

Antonsmor <3 skriver:

Når jeg malker ud kan jeg 2 timer efter maning malke 30-40 ml. ud MAX!! på BEGGE bryster sammenlagt Tror jeg ringer til hende og hører for han er ret umulig han vil ikke rigtig sove om dagen, eller jo det vil han godt men kun halt så lang tid som han plejer

Det synes jeg lyder fornuftigt, for hvis bettemanden er sulten så synes han nok at der er længe til jeres møde på Torsdag.

Håber du finder en løsning hurtigst muligt

/Fenja

Anmeld

2. juni 2012

ano14316

Antonsmor <3 skriver:

Hej alle

Jeg er lidt ked af det pt, jeg ammer min søn 100%, han er 4 mdr. den 12 og indtil for en uge siden har det bare fungeret helt som det skal ! Jeg ELSKER at amme min søn, og ved at det er det bedste for HAM. Men men men, De sidste dage, har tingene ændret sig.

Normalt tog det 5-10 min at amme ham, og han suttede effektivt hele tiden. Når han slap var han MEEEGET træt og faldt som regel i søvn lige bagefter og sov i 15-20 min. så vågnede han slog en ordentlig bøvs og var bare rigtig tilfreds og glad

Nu er det kun om natten det er sådan det foregår. Når jeg ammer ham nu, sutter han effektivt i 2-3 min, så slipper han, bliver irriteret og pyldre en del. jeg ligger ham til ved begge bryster under et måltid, men nu bliver han flyttet til det andet efter halvt så lang tid som normalt.

Jeg prøvede at give ham lidt vand efter en amning og han drak 80 ml. !

Tænker at han ikke får nok at spise, men han har fine bleer med godt "indhold" så der trækker det jo lidt den anden vej

Hvad siger i ? lyder det som om han ikke får nok ? og hvordan kan jeg evt. supplerer bedst med mme, hvis det er det der skal til.

det lyder som appetitspring.. læg ham til så mange gange som han over hovedet gider i et par døgn, så bliver produktionen sat i vejret..

Anmeld

2. juni 2012

ano14316

Antonsmor <3 skriver:

det ople´vede jeg også engang imellem, jeg endte med at konkludere at det var en kombination af nedløbsrefleksen der ikke vil, når man er lidt nervøs og så vil malke ud, og så et appetit spring..

Anmeld

2. juni 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Der ligger et appetit spring ved de 4 mdr, han vil efterspørge amning mere og mange gange, det simpelthen fordi jo mere han ammer, jo mere mælk producere du.

Mælken tilpasser sig 100% til det ammende barn og hvis du så giver ham vand eller mme istedet for, øger du ikke produktion, som egentlig måske er derfor han gør sådan.

Synes du skal læse om appetit spring på http://ammenet.dk/wiki/appetitspring

og måske lige læse lidt om fri amning også, så han bliver lagt til når han giver udtryk om at ville amme, hér er et link http://ammenet.dk/wiki/fri-amning

Så længe der kommer tunge bleer og han ellers er glad og tilfreds så synes jeg du skal give det en chance, prøve de råd de giver på ammenet.dk

det hjalp meget for mig at lægge min søn til ved samme bryst, da han havde brug for mere af det tykke mælk som først kommer længere hen i amningen. Én amme tår ved samme bryst, hvis han vil amme igen, så læg ham til samme bryst igennem fx 2-3 timer. Det hjalp meget hos os, så den lille ikke kun får af alt den tynde mælk.

Håber ikke det blev for rodet, men kan kun anbefale dig at søge råd og vejledning på ammenet.dk

Anmeld

2. juni 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Der ligger et appetit spring ved de 4 mdr, han vil efterspørge amning mere og mange gange, det simpelthen fordi jo mere han ammer, jo mere mælk producere du.

Mælken tilpasser sig 100% til det ammende barn og hvis du så giver ham vand eller mme istedet for, øger du ikke produktion, som egentlig måske er derfor han gør sådan.

Synes du skal læse om appetit spring på http://ammenet.dk/wiki/appetitspring

og måske lige læse lidt om fri amning også, så han bliver lagt til når han giver udtryk om at ville amme, hér er et link http://ammenet.dk/wiki/fri-amning

Så længe der kommer tunge bleer og han ellers er glad og tilfreds så synes jeg du skal give det en chance, prøve de råd de giver på ammenet.dk

det hjalp meget for mig at lægge min søn til ved samme bryst, da han havde brug for mere af det tykke mælk som først kommer længere hen i amningen. Én amme tår ved samme bryst, hvis han vil amme igen, så læg ham til samme bryst igennem fx 2-3 timer. Det hjalp meget hos os, så den lille ikke kun får af alt den tynde mælk.

Håber ikke det blev for rodet, men kan kun anbefale dig at søge råd og vejledning på ammenet.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.