Skal jeg supplerer med MME ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.599 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. juni 2012

Bassemor<3

Hej alle

Jeg er lidt ked af det pt, jeg ammer min søn 100%, han er 4 mdr. den 12 og indtil for en uge siden har det bare fungeret helt som det skal ! Jeg ELSKER at amme min søn, og ved at det er det bedste for HAM. Men men men, De sidste dage, har tingene ændret sig.

Normalt tog det 5-10 min at amme ham, og han suttede effektivt hele tiden. Når han slap var han MEEEGET træt og faldt som regel i søvn lige bagefter og sov i 15-20 min. så vågnede han slog en ordentlig bøvs og var bare rigtig tilfreds og glad

Nu er det kun om natten det er sådan det foregår. Når jeg ammer ham nu, sutter han effektivt i 2-3 min, så slipper han, bliver irriteret og pyldre en del. jeg ligger ham til ved begge bryster under et måltid, men nu bliver han flyttet til det andet efter halvt så lang tid som normalt.

Jeg prøvede at give ham lidt vand efter en amning og han drak 80 ml. !

Tænker at han ikke får nok at spise, men han har fine bleer med godt "indhold" så der trækker det jo lidt den anden vej

Hvad siger i ? lyder det som om han ikke får nok ? og hvordan kan jeg evt. supplerer bedst med mme, hvis det er det der skal til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Der ligger et tigerspring ved 19 uger (ca. 4 mdr), mon ikke det også kan være det der trykker lidt på?

Så skulle spisevanerne (ved nogen) nemlig ændre sig.

Anmeld

2. juni 2012

Bassemor<3

rikkeregnbue skriver:

Der ligger et tigerspring ved 19 uger (ca. 4 mdr), mon ikke det også kan være det der trykker lidt på?

Så skulle spisevanerne (ved nogen) nemlig ændre sig.

Joo ved der ligger et tigerspring, og har også tænkt det kunne være det, men jeg kan heller andre pumpe noget ud længere

Anmeld

2. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Antonsmor <3 skriver:

Joo ved der ligger et tigerspring, og har også tænkt det kunne være det, men jeg kan heller andre pumpe noget ud længere

Hm, ja okay... Hvornår får du besøg af SP - ville nok lige høre hende ad

Anmeld

2. juni 2012

Bassemor<3

rikkeregnbue skriver:

Hm, ja okay... Hvornår får du besøg af SP - ville nok lige høre hende ad

Gør jeg den 7. Har også overvejet, at give ham en drømmeflaske med mme, han bliver ammet kl. 17 ca. og så igen lige før han bliver puttet kl. 21 ca. Har overvejet at amme ham sidste gang der kl. 17. og så give ham mme. når han skal sove, så jeg er sikker på han er HELT mæt, han er nemlig begyndt at vågne 2 gange om natten, plejer kun at være en kl. 05 ca.

Anmeld

2. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Antonsmor <3 skriver:

Gør jeg den 7. Har også overvejet, at give ham en drømmeflaske med mme, han bliver ammet kl. 17 ca. og så igen lige før han bliver puttet kl. 21 ca. Har overvejet at amme ham sidste gang der kl. 17. og så give ham mme. når han skal sove, så jeg er sikker på han er HELT mæt, han er nemlig begyndt at vågne 2 gange om natten, plejer kun at være en kl. 05 ca.

Ja okay  Jeg synes nu det lyder meget til at være lidt af et tigerspring også.

Ida reagerer nemlig også sådan der, når de kommer. Så spiser hun ikke særlig meget og sover elendigt

Anmeld

2. juni 2012

Bassemor<3

Kan godt være det er det, håber det for jeg vil virkelig gerne amme

Anmeld

2. juni 2012

Fenja09

Du skal nok lige have talt med SP, men jeg ville amme ham og derefter prøve at give ham en flaske, hvis han spiser en stor "portion" så er det nok fordi du ikke har nok mælk.

Da min datter var 3 1/2 måned måtte jeg supplere med MME og valgte kort tid efter at stoppe amningen helt fordi jeg slet ikke havde nok til at mætte hende. Hendes bleer har altid været våde og tunge også selvom hun ikke fik nok at spise.

/Fenja

Anmeld

2. juni 2012

Bassemor<3

Fenja09 skriver:

Du skal nok lige have talt med SP, men jeg ville amme ham og derefter prøve at give ham en flaske, hvis han spiser en stor "portion" så er det nok fordi du ikke har nok mælk.

Da min datter var 3 1/2 måned måtte jeg supplere med MME og valgte kort tid efter at stoppe amningen helt fordi jeg slet ikke havde nok til at mætte hende. Hendes bleer har altid været våde og tunge også selvom hun ikke fik nok at spise.

/Fenja

Jeg bliver ved med at amme ham, og snakker med SP om det når hun kommer på torsdag. Men er det ikke "farligt" at supplerer nu, for hvis han nu bliver "glad" for det, og så ikke vil have bryst fordi der skal kæmpes så meget for det der ?

Anmeld

2. juni 2012

Fenja09

Antonsmor <3 skriver:

Jeg bliver ved med at amme ham, og snakker med SP om det når hun kommer på torsdag. Men er det ikke "farligt" at supplerer nu, for hvis han nu bliver "glad" for det, og så ikke vil have bryst fordi der skal kæmpes så meget for det der ?

Jo det er der nogen der siger, men egentlig havde jeg ikke det problem med Alberte. Hun spiste både af bryst og flaske, men når jeg nu ikke havde nok så kunne jeg ligeså godt stoppe. Kom kun op på 30 ml når jeg malkede ud og det var jo langt fra nok.

Hvis din søn er ked af det, så synes jeg du skal prøve at give ham ekstra mælk, for der er godt nok langt til torsdag, hvis man er sulten.

Du kan evt også ringe til din SP og høre hende om det og så efter hendes anvisning give MME som supplering, hvis du har det bedre med det.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.