Anonym skriver:
Hej piger,
Jeg har lige siddet og tænkt lidt, vi har 3 børn på 7, 5 (fylder 6 i juli) og 15 mdr.
Lige nu har vi et stjernesystem hvor de får en stjerne når de fx dækker bord, tager ud af bordet og den slags små opgaver. Og på den måde sparer de så op til en ting de ønsker sig det største de har sparet op til var en Nintendo DS
(der hjalp vi så lidt til)
Men skal de også have et fast beløb om måneden/ugen? Eller hvordan gør I det hjemme hos jer? Går I overhovedet ind for lommepenge? Og hvor meget ville de skulle have?
Synes deres sparegrise er så tomme, og vil gerne kunne give dem så de kan gå ned og købe et blad fx. eller næste gang de skal spare op til noget at man kan sige "I har 120 kr i sparegrisen og tingen koster 150"..
Kom med jeres råd 
jeg har altid praktiseret som ung pige i huset eller når jeg passede mine brødre - man hjælpes ad med at gøre tingene 
Det er en selvfølge for mig at man hjælpes ad med at rydde op på barnets værelse hvis de er for små til selv at kunne det men store nok til at være med til det, man hjælpes ad med de huslige ting 
Men f.eks i ferier hvor jeg gerne vil have at der skal være sjov og ballade men samtidig huskes skolen vil der være læsebarometer / regnebarometer
sådan en sommer havde jeg og sidden den gang var jeg en stjerne til at læse hurtigt 
Lommepenge kommer der hver fredag - et meget meget lille beløb 
Har man f.eks ekstra ordinære ting man ønsker sig så må man komme med foreslag til hvordan man kan gøre sig fortjent 
Anmeld