Røg i skabet (!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2012

MorDk

Slott skriver:

jeg kan sagtens forstå dig ville selv synes det var irriterende. Men tænker bare at boligselskabet, mon de kan gøre så meget ved det? De kan jo ikke forbyde folk at ryge i deres eget hjem. Og isolering som du vævner er jo en bekostelig affærde - så måske de ikke er åbne for det?Men helt sikkert at du skal kontakte dem.  

Det er jo netop det jeg tænker....

Vi kommer fra en lejl. hvor vi havde problemer med skimmel... og vi blev bare ikke taget seriøst. Var så lykkelig over at kunne flytte og samtidig få en større lejl. Og så opstår et nyt problem ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

MorDk

Idag går jg ned og bestiller indflytningssyn. Har nemlig boet her i snart 2 mdr. så tænker det må være på tide. De sagde godt nok at De ville kontakte os, men har intet hørt. De har kun været oppe og ordne et radiator-rør. Nævner først det med røgen ved selve synet... Har skrevet en lang liste med fejl/mangler.

Håber det kommer til at gå godt!

Anmeld

18. juni 2012

piap

MorDk skriver:

Idag går jg ned og bestiller indflytningssyn. Har nemlig boet her i snart 2 mdr. så tænker det må være på tide. De sagde godt nok at De ville kontakte os, men har intet hørt. De har kun været oppe og ordne et radiator-rør. Nævner først det med røgen ved selve synet... Har skrevet en lang liste med fejl/mangler.

Håber det kommer til at gå godt!

hej

rigtig træls med røgen.. boede også engang i en lejlighed hvor min under bo var en ældre mand der røg som en skorsten... fik et super godt råd af min mor.. jeg skulle købe en dunk eddike og komme det op i nogle små skål og så sætte det rundet i lejligheden hvor der var værst og det hjalp faktisk rigtig meget på røg lugten.. håber det kan hjælpe dig lidt.. så får du lige et ved hvordan det er...

Anmeld

18. juni 2012

Isabella_mor

det er jo direkte sundhedsskadeligt med røg. og især når der er børn i hjemmet... du har i mine øjne ret til at kræve at der bliver gjort noget ved problemet... 

ellers kan i evt bede om en anden lejlighed? måske?

Anmeld

18. juni 2012

MorDk

piap skriver:

hej

rigtig træls med røgen.. boede også engang i en lejlighed hvor min under bo var en ældre mand der røg som en skorsten... fik et super godt råd af min mor.. jeg skulle købe en dunk eddike og komme det op i nogle små skål og så sætte det rundet i lejligheden hvor der var værst og det hjalp faktisk rigtig meget på røg lugten.. håber det kan hjælpe dig lidt.. så får du lige et ved hvordan det er...

Ja det tænker jeg også var en idé. Mon jeg kan sætte det ind i skabet også? Der hvor tøjet er?

Men nogle siger også det bare er en skrøne... MEN man kan da forsøge... ihvertfald!

Anmeld

18. juni 2012

MorDk

Isabella_mor skriver:

det er jo direkte sundhedsskadeligt med røg. og især når der er børn i hjemmet... du har i mine øjne ret til at kræve at der bliver gjort noget ved problemet... 

ellers kan i evt bede om en anden lejlighed? måske?

Ja jeg håber De vil prøve at gøre noget ihvertfald. Sys det er rigtig ærgeligt at flytte fra Ét problem og så ud til en Andet...

Anmeld

18. juni 2012

piap

MorDk skriver:

Ja det tænker jeg også var en idé. Mon jeg kan sætte det ind i skabet også? Der hvor tøjet er?

Men nogle siger også det bare er en skrøne... MEN man kan da forsøge... ihvertfald!

du kan sagtens sætte det inde i skabet hvor tøjet er... har selv haft det til at stå i vores tøj skab..

ved godt nogen synes det er en skrøne men bare mærkelig at når folk kom op og besøgte mig i lejligheden så kunne de pludselig dufte en anden duft end røgen  

Anmeld

18. juni 2012

Sukkermåsen

MorDk skriver:

Bvvdr!!! Føj hvor bare stinker i vores "indbygget" skab i mellemgangen   Jeg er liiige ved at blive sindssyg!

Vores hjem er et IKKE-ryger hjem ( men det skulle man ikke tro)

Vi bor i lejebolig og de gamle under os ryger som SKORSTENE...  Fred være med det, hvis bare det ikke trængte op til os!

Tøjet stinker af røg ( man skal tage det ud et par dage før til luftning inden man tager det på) Man kan lugte det når man går ud i gangen... for der er sådan nogle ventilations huller i skabet...

Sys bare det er rigtig surt!

Nogle gode råd?

Og nej vi kan ikke bare flytte tøjet for har ikke noget sted at gøre af det da det jo er et skab vi bruger...

Overvejer at sætte skåle med eddike derind? Men ville det mon hjælpe? Det er ret vildt synes jeg!

Jeg købte en luft renser da jeg havde det problem, alt efter hvor stor den er kan den rense luften x antal gange inden for en time ville måske være en mulighed at stille den i skabet hvis det er der det kommer op så kan det ikke sprede sig eller får ikke tøjet til at lugte 

håber du kan bruge det til noget

Anmeld

18. juni 2012

Miss-86

jeg har læst på nettet at det med skåle med eddike mon tobaksrøg er en skrøne og ikke virker. Kan du ikke dække ventilationshullerne til og så købe sådanne fugthalløjsager der opsamler fugt. læste om dem i et blad. det er en lille pose som man sætter og sæ "suger" den fugten.

Jeg vil gerne lige tilføje at det hjælper med eddike mod røg.. Det har jeg selv haft brugt og min mor gør også. Og det tager en hel del af det.
Men måske hjælper det ikke synderligt lige i denne situation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.