Røg i skabet (!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.738 visninger
18 svar
0 synes godt om
1. juni 2012

MorDk

Bvvdr!!! Føj hvor bare stinker i vores "indbygget" skab i mellemgangen   Jeg er liiige ved at blive sindssyg!

Vores hjem er et IKKE-ryger hjem ( men det skulle man ikke tro)

Vi bor i lejebolig og de gamle under os ryger som SKORSTENE...  Fred være med det, hvis bare det ikke trængte op til os!

Tøjet stinker af røg ( man skal tage det ud et par dage før til luftning inden man tager det på) Man kan lugte det når man går ud i gangen... for der er sådan nogle ventilations huller i skabet...

Sys bare det er rigtig surt!

Nogle gode råd?

Og nej vi kan ikke bare flytte tøjet for har ikke noget sted at gøre af det da det jo er et skab vi bruger...

Overvejer at sætte skåle med eddike derind? Men ville det mon hjælpe? Det er ret vildt synes jeg!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

Sukkerblomst

Min veninde havde det samme problem med sønnes værelse, men røgen  kom godt nok op fra gulvet... De fik bolig foreningen til at betale et gulvtæppe til drenges værelse og det hjalp gevaldigt meget. 

Er der ikke mulighed for at i kan hænge et eller op bag skabet der lukker til ?? ��

Anmeld

1. juni 2012

MorDk

Sukkerblomst skriver:

Min veninde havde det samme problem med sønnes værelse, men røgen  kom godt nok op fra gulvet... De fik bolig foreningen til at betale et gulvtæppe til drenges værelse og det hjalp gevaldigt meget. 

Er der ikke mulighed for at i kan hænge et eller op bag skabet der lukker til ?? ��

Jamen ventialtionshullerne er jo lavet til det formål at der ikke skal blive fugtigt derinde... MEN det er jo KLAMT at alle ens ting og tøj skal stinke af BODEGA  Tror jeg kontakter boligforeningen.... der skal alligevel snart laves indflytnings-tilsyn...

Anmeld

17. juni 2012

MorDk

Ej må lige ud med det igen...

Jeg bliver nød til at gå ned på kontoret i morgen og få en snak med dem. Jeg kan simpelthen ikke mere...

Det KAN godt være jeg bare er gravid og pisse sart! MEN kan simpelthen ikke tro det kun er derfor!!

Hele lejl. lugter af røg!

MEN det er mest i den ende hvor der er børneværelser (altså i den fordelings-entré + inde på værelserne. MEST min søns værelse

Når jeg kommer derind kan jeg bare lugte røgen. Det lugter som om der seriøst står en og ryger derinde. Hans sengetøj lugter af det. Det er værst nede ved gulvhøjde  

Allerværst er det i vores indbygget skab som jeg tidligere har skrevet om. Tænker bare... DET kan da ikke være rigtig at VI som IKKE-rygere skal leve i et hjem der stinker af tobak?

Kan jeg tillade mig at "kræve" der bliver gjort noget ved det?

Tænker mere isolering eller lign?

Er der noget jeg kan gøre? Overvejer at sætte små skåle med eddike op, men det fjerner jo kun lidt af lugten hvis det er...

Jeg er altså ret ked over denne situation!

Anmeld

17. juni 2012

chael

Jeg ved ikke hvad reglerne er, men jeg ville helt klart kontakte boligforeningen.

Jeg synes ikke det er iorden at I skal leve i det, når I ikke selv har bedt om det.

Håber I finder en løsning.

*C

Anmeld

17. juni 2012

SS82

jeg har læst på nettet at det med skåle med eddike mon tobaksrøg er en skrøne og ikke virker. Kan du ikke dække ventilationshullerne til og så købe sådanne fugthalløjsager der opsamler fugt. læste om dem i et blad. det er en lille pose som man sætter og sæ "suger" den fugten.

Anmeld

17. juni 2012

Frk.S

Ej, hvor en træls situation.

Jeg synes helt klart du skal bede om, at der bliver gjort noget ved det. Det er da ikke ok at i skal leve i røg-stank når i ikke selv ryger inde.
Og røg lugter altså bare SÅ klamt.

Jeg tænker også, at i ikke kun skal lægge vægt på stanken. For når det lugter så kraftigt over det hele hos jer, så MÅ røgen jo også komme op til jer, og det kan da ikke være sundt.

Håber i finder en løsning.

Anmeld

17. juni 2012

MorDk

Slott skriver:

jeg har læst på nettet at det med skåle med eddike mon tobaksrøg er en skrøne og ikke virker. Kan du ikke dække ventilationshullerne til og så købe sådanne fugthalløjsager der opsamler fugt. læste om dem i et blad. det er en lille pose som man sætter og sæ "suger" den fugten.

men det løser bare ikke problemet....tror jeg for det kommer også op gennem gulvet og andre sprækker i huset....(tror jeg)

Det indbygget skab vi har er jo fyldt med tøj da vi ikke kan have det andre steder... det er vores skab. Tænker det er SÅ trist at vores tøj skal stinke af gammel rygende pensionist...

Anmeld

17. juni 2012

MorDk

Frk.S skriver:

Ej, hvor en træls situation.

Jeg synes helt klart du skal bede om, at der bliver gjort noget ved det. Det er da ikke ok at i skal leve i røg-stank når i ikke selv ryger inde.
Og røg lugter altså bare SÅ klamt.

Jeg tænker også, at i ikke kun skal lægge vægt på stanken. For når det lugter så kraftigt over det hele hos jer, så MÅ røgen jo også komme op til jer, og det kan da ikke være sundt.

Håber i finder en løsning.

Præsis. Og vores dreng har børneeksem... + vi har altid undgået røg/passiv rygning!

Anmeld

17. juni 2012

SS82

MorDk skriver:

men det løser bare ikke problemet....tror jeg for det kommer også op gennem gulvet og andre sprækker i huset....(tror jeg)

Det indbygget skab vi har er jo fyldt med tøj da vi ikke kan have det andre steder... det er vores skab. Tænker det er SÅ trist at vores tøj skal stinke af gammel rygende pensionist...

jeg kan sagtens forstå dig ville selv synes det var irriterende. Men tænker bare at boligselskabet, mon de kan gøre så meget ved det? De kan jo ikke forbyde folk at ryge i deres eget hjem. Og isolering som du vævner er jo en bekostelig affærde - så måske de ikke er åbne for det?Men helt sikkert at du skal kontakte dem.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.