Kartoffelmos - fedtstof? er jeg bare dum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2012

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Vores så sagde at det helst skulle være vegetabilsk (staves?) , så jeg brugte som regel bare olie .. Også fordi de små ikke må få salt , og det er der jo i smør

Caroline lærte aldrig at spise ren kartoffelmos .. Det er først nu hvor hun er 17 måneder hun er begyndt på det Så jeg kom altid en anden grøntsag i

Okay så bare vegatabilsk olie? og hvad kan man blande i kartoffelmos når de er omkring 6 mdr? synes også ren kartoffelmos er ret kedeligt men sundhedsplejesken siger at betten skal have det til aftensmad i begyndelsen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

Herhjemme bruger vi også bare en klat smør

Okay tak for svar 

Anmeld

31. maj 2012

henh01

jeg købte lurpak usaltet smør og kom i brugte dét og forskellige olier til alt deres mad

Anmeld

31. maj 2012

Anonym trådstarter

Frejsmor skriver:

Jeg kan bedst lide min egen kartoffelmos med smør, så derfor er det også det lillemanden får.. Men i princippet kan du bruge en hvilken slags fedtstof, det være sig smør, plantemargerine eller olie..

Hvor meget smør bruger man ca? 

Anmeld

31. maj 2012

Anonym trådstarter

Solstrålebørn skriver:

Her er det enten Kærgården, Bakkedal, Tusindfryd, engvang eller Lurpak..

okay mange tak, hvilken en af dem er bedst vil du sige?

Anmeld

31. maj 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

jeg købte lurpak usaltet smør og kom i brugte dét og forskellige olier til alt deres mad

Hvor kan man få det usaltet henne? bare i alm supermarked?

Anmeld

31. maj 2012

Solstrålebørn

Anonym skriver:

okay mange tak, hvilken en af dem er bedst vil du sige?

Synes faktisk det er Bakkedal og Tusindfryd... 

Anmeld

31. maj 2012

Anonym trådstarter

Solstrålebørn skriver:

Synes faktisk det er Bakkedal og Tusindfryd... 

okay mange tak

Anmeld

31. maj 2012

Maja_4000

Anonym skriver:

Okay så bare vegatabilsk olie? og hvad kan man blande i kartoffelmos når de er omkring 6 mdr? synes også ren kartoffelmos er ret kedeligt men sundhedsplejesken siger at betten skal have det til aftensmad i begyndelsen 

Jeg brugte alle slags grøntsager :b Men det store hit var (og er stadig) gulerødder Om 1-2 måneder kan du så begynde at komme hakkede gulerødder i (kogte selvfølgelig) , så der bliver noget at tykke

Du kan også bruge broccoli , sguash , blomkål , græskar , tomat , pastinak , knoldselleri osv. osv.

Anmeld

31. maj 2012

Frejsmor

Anonym skriver:

Hvor meget smør bruger man ca? 

Det der har stået i de bøger jeg har brugt er 1 tsk fedtstof pr. portion..

Prøv evt. at gå ind på sundhedsstyrelsens hjemme side, de har en pdf fil med en bog der hedder "mad til spædbørn og småbørn", det er den jeg har støttet mig op af da jeg startede på mos og grød til lillemanden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.