Kartoffelmos - fedtstof? er jeg bare dum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.419 visninger
22 svar
0 synes godt om
31. maj 2012

Anonym trådstarter

Hvilket fedtstof propper man i baby'ers kartoffelmos? Jeg kan simpelthen ikke finde svaret, hverken google eller noget andet sted! føler mig ret dum.

Er det blødt smør, olie, eller noget man køber?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

bøllen

Anonym skriver:

Hvilket fedtstof propper man i baby'ers kartoffelmos? Jeg kan simpelthen ikke finde svaret, hverken google eller noget andet sted! føler mig ret dum.

Er det blødt smør, olie, eller noget man køber?

Da mine var små, var det bare en glat kærgården eller hvad nu der var i køleskabet

Anmeld

31. maj 2012

Anonym trådstarter

Bøllen skriver:

Da mine var små, var det bare en glat kærgården eller hvad nu der var i køleskabet

hehe mange tak! prøvede at lave det uden 'fedtstof' og betten kunne slet ikke sluge det, føler mig som en elendig kok.. Men prøver smør for eftertiden så 

Anmeld

31. maj 2012

Fru.Mäes <3

Jeg bruger en GOD klar smør også tager jeg noget af kartoffel vandet, for at gør den lidt "våd" - det ELSKER sønnen herhjemme 

Anmeld

31. maj 2012

Anonym trådstarter

Fru.Mäes <3 skriver:

Jeg bruger en GOD klar smør også tager jeg noget af kartoffel vandet, for at gør den lidt "våd" - det ELSKER sønnen herhjemme 

Hvilken smør er god klar? og hvor meget vand fra kartoflerne? og hvor mange kartofler bruger du? undskyld spørgsmålene, er så ny til alt det med baby mad

Anmeld

31. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Herhjemme bruger vi også bare en klat smør

Anmeld

31. maj 2012

Maja_4000

Vores så sagde at det helst skulle være vegetabilsk (staves?) , så jeg brugte som regel bare olie .. Også fordi de små ikke må få salt , og det er der jo i smør

Caroline lærte aldrig at spise ren kartoffelmos .. Det er først nu hvor hun er 17 måneder hun er begyndt på det Så jeg kom altid en anden grøntsag i

Anmeld

31. maj 2012

Frejsmor

Jeg kan bedst lide min egen kartoffelmos med smør, så derfor er det også det lillemanden får.. Men i princippet kan du bruge en hvilken slags fedtstof, det være sig smør, plantemargerine eller olie..

Anmeld

31. maj 2012

Solstrålebørn

Her er det enten Kærgården, Bakkedal, Tusindfryd, engvang eller Lurpak..

Anmeld

31. maj 2012

bøllen

Anonym skriver:

hehe mange tak! prøvede at lave det uden 'fedtstof' og betten kunne slet ikke sluge det, føler mig som en elendig kok.. Men prøver smør for eftertiden så 

Kunne det være du har lavet det for tykt.

Når jeg laver kartoffelmos ( også nu ) bruger jeg mælk til det har den rigtige konsistens og en god klat smør  ..

Ved faktisk ikke om smørklatter giver det store udsving i smagen men sådan gør jeg det bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.