skal ha fjernet galdeblæren..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2012

tioyv

Wimmie skriver:

Jeg fik min fjernet om morgenen og var hjemme samme aften. Havde ingen gener udover ømhed - vil kun sige at det var deciderede smerter det første døgns tid efter og det kunne klares med panodil (har man først haft anfald er denne smerte intet i forhold til).

Jeg vil nok tro at du kan løfte efter et par dage men forsigtigt

Var sygemeldt i 14 dage

Held og lykke 

mange tak og tak for svar 

går jo på barsel så er jo hjemme..

nej det er godt nok meget smertefuldt disse anfald..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

tioyv

Loppe skriver:

Jeg fik fjernet min galdeblære for nogle år siden. Jeg fik foretaget en kikkertoperation. Jeg blev sendt hjem fra sygehuset dagen efter operationen. Jeg var meget træt, og meget øm i maven, men ellers ingen gener. Jeg kunne godt løfte min søn på 1½ år, dog meget forsigtigt. Jeg var sygemeldt i 3 uger, grundet jeg havde et arbejde med mange løft, og jeg synes jeg var for øm til at komme tilbage på jobbet før efter de 3 uger.

okay tak for svar

går jo hjemme på barsel så det er ikk noget problem

Anmeld

31. maj 2012

Laulund87

Jeg fik fjernet min galdeblære for 1,5 år siden og det var en ret slem oplevelse synes jeg

Jeg vågnede efter kiggertundersøgelsen og var SÅ dårlig. Var gået på toilet, men måtte slæbes tilbage i sengen fordi jeg var ved at besvime. Fik ilt så jeg fik det lidt bedre.

Kom hjem sidst på dagen, men det var tæt på at jeg skulle overnatte fordi jeg var så skidt.

Lå i sengen 2 døgn med smerter og opkast. Puha! Fik morfin med hjem, men det var det der gjorde mig dårlig så jeg valgte smerterne i stedet for.

Jeg kunne IKKE løfte min datter i 3 døgn mener jeg det var.

Anmeld

31. maj 2012

Gaia

Fik min fjernet i juni sidste år og ja du må gerne løfte. Du er nogenlunde klar dagen efter, dog øm i maven og måske milde galdeagtige anfald men intet i forhold til et anfald. Ja du er dårlig efter operationen den første og anden dag. Særligt den første. Du kan forvente opkast pga morfinen og så kan du forvente at være meget træt. Men allerede dagen efter går det bedre. Og du kan løfte som du vil. Men altså vil nok råde til at I de to første dage efter, har nogle til at hjælpe med den lille f.eks. Bedsteforældre. Her blev maja passet i tre dage imens jeg kom på højkant. Du får morfinpiller med hjem, kvalmestillende, ipren og alm. Pinex. Ihvet fald hvis du skal opereres på viborg privat hospital. De er super dygtige. Jeg blev opereret der. En lille sjov historie. På opvågningen var jeg overbevist om at de spillede klassisk musik, men jeg kunne ikke forstå musikken forsvandt når folk talte til mig..hehe så prøvede man så lige at halucinerer kæresten måtte fortælle mig dagen efter, hvor jeg begejstret fortalte hvor en genial ide musik på opvågningen var, at der altså ikke havde været musik der.. nåja efter operationen har du det som om du har været pisse fuld, sådan en ordentlig omgang tømmermænd, men allerede om aftenen vil du havde det meget meget bedre. Så du skal som minimum have din datter passet af andre den dag og nok også dagen efter. Mn løf kan du sagtens. forresten er det, det bedste jeg har gjort ( udover at få børn) at få fjernet galdeblæren. Den havde generet meget vildsom i ti år. De kunne se, at jeg havde haft gentagende voldsomme betændelsesanfald og den fungerede ikke mere og var begyndt at vokse sammen med de andre organer. Derudover fjernede de også massere af galdesten, snask og en sten på str. Med et dueæg. Idag kan jeg spise alt og har ikke haft anfald siden den blev fjernet. En helt fantastisk ro i maven som jeg ikke kan huske jeg nogensiden har haft før. Så glæd dig til den er fjernet og du skal nok hurtigt komme ovenpå igen.

Nåja skal vi snart mødes på cafe igen til lidt babysnak ?

Anmeld

31. maj 2012

tioyv

Gaia skriver:

Fik min fjernet i juni sidste år og ja du må gerne løfte. Du er nogenlunde klar dagen efter, dog øm i maven og måske milde galdeagtige anfald men intet i forhold til et anfald. Ja du er dårlig efter operationen den første og anden dag. Særligt den første. Du kan forvente opkast pga morfinen og så kan du forvente at være meget træt. Men allerede dagen efter går det bedre. Og du kan løfte som du vil. Men altså vil nok råde til at I de to første dage efter, har nogle til at hjælpe med den lille f.eks. Bedsteforældre. Her blev maja passet i tre dage imens jeg kom på højkant. Du får morfinpiller med hjem, kvalmestillende, ipren og alm. Pinex. Ihvet fald hvis du skal opereres på viborg privat hospital. De er super dygtige. Jeg blev opereret der. En lille sjov historie. På opvågningen var jeg overbevist om at de spillede klassisk musik, men jeg kunne ikke forstå musikken forsvandt når folk talte til mig..hehe så prøvede man så lige at halucinerer kæresten måtte fortælle mig dagen efter, hvor jeg begejstret fortalte hvor en genial ide musik på opvågningen var, at der altså ikke havde været musik der.. nåja efter operationen har du det som om du har været pisse fuld, sådan en ordentlig omgang tømmermænd, men allerede om aftenen vil du havde det meget meget bedre. Så du skal som minimum have din datter passet af andre den dag og nok også dagen efter. Mn løf kan du sagtens. forresten er det, det bedste jeg har gjort ( udover at få børn) at få fjernet galdeblæren. Den havde generet meget vildsom i ti år. De kunne se, at jeg havde haft gentagende voldsomme betændelsesanfald og den fungerede ikke mere og var begyndt at vokse sammen med de andre organer. Derudover fjernede de også massere af galdesten, snask og en sten på str. Med et dueæg. Idag kan jeg spise alt og har ikke haft anfald siden den blev fjernet. En helt fantastisk ro i maven som jeg ikke kan huske jeg nogensiden har haft før. Så glæd dig til den er fjernet og du skal nok hurtigt komme ovenpå igen.

Nåja skal vi snart mødes på cafe igen til lidt babysnak ?

glæder mig også bare til den er væk må jo bare se hvordan jeg reagere på det hele og så sørge for der en noget pasning til ida i dagende efter..

jo syns da snart vi skulle ses igen.. havde du fået nyt nr? så kan du sende en sms..

Anmeld

2. juni 2012

bonanza

Hej. Jeg fik min fjernet for 3 år siden og desværre blev det ikk ret meget bedre af at få den fjernet:-( jeg har været indlagt over 20 gange de sidste par år:-( har 2 små piger. Jeg har haft betændelse i galdegangen mange gange og også i buspytkirtlen og har haft stent(rør) i galdegangen mange gange. Jeg får fast smertestillende i form af dolol. Og i de slemme perioder morfin:-(  jeg har det ok i dag men får stadig tilbagefald og passer meget på hvad jeg spiser. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.