skal ha fjernet galdeblæren..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.726 visninger
15 svar
0 synes godt om
31. maj 2012

tioyv

ja som overskriften lyder skal jeg ha fjernet galdeblæren da jeg har haft mange meget smertefulde anfald, hvilket har resulteret i at jeg mere eller mindre er holdt op med og spise i frygt for jeg får et nyt anfald og det ved jeg godt det ikk holder i længden, men skal jo så også ha fjernet den.

men hvad så bagefter? har en lillle datter på 3mdr, må jeg løfte hende?

og er man indlagt efterfølgende?

er der nogle af jer der har fået den fjernet, har i haft nogle gener bagefter??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

Solstrålebørn

tioyv skriver:

ja som overskriften lyder skal jeg ha fjernet galdeblæren da jeg har haft mange meget smertefulde anfald, hvilket har resulteret i at jeg mere eller mindre er holdt op med og spise i frygt for jeg får et nyt anfald og det ved jeg godt det ikk holder i længden, men skal jo så også ha fjernet den.

Jeg kender en bekendt som faktisk var afsted i Fredags for at få fjernet galdeblæren... 

Hvis du skal skæres op, kommer du ikke hjem samme dag.. 

Hvis det bare foregår med kikkert, så kommer du hjem senere på dagen samme dag.. 

Med løft osv, der kan jeg ikke hjælpe.. 

Anmeld

31. maj 2012

stud mor

godt indlæg, det er jeg også meget intraseret i at vide... Er nemlig ved at blive undersøgt for galesten. Jeg er dog gravid så de vil gerne vente med at fjerne galdeblæren... Hvis det ikke er galdesten jeg har er det svangerskabsforgiftning (hellp) men det får jeg afvide imorgen.

Jeg kan heller ikke spise noget og det gør jo mega ond når de anfald kommer.

Jeg har en veninde som har fået fjernet galeblæren og hun havde det lidt dårligt efter. hun var også gravid og de måtte føde 5 ugener før tid, for at hun kunne få det godt igen. Men efter det havde lagt sig, havde hun det rigtig godt og kunne sagtens bære baby. Tror godt du må bære dit barn.

for os begge to

Anmeld

31. maj 2012

Maise86

Min veninde blev opereret i starten af maj. Hun fik lavet kikkert operation men blev til dagen efter fordi hun var dårlig.

Hun skulle være sygemeldt fra job i 14 dage, men måtte forlænge det med næsten en uge pga smerter.

På det hun har fortalt lyder det ikke som det sjoveste, men hun fortryder ikke

Anmeld

31. maj 2012

tioyv

Solstrålebørn skriver:

Jeg kender en bekendt som faktisk var afsted i Fredags for at få fjernet galdeblæren... 

Hvis du skal skæres op, kommer du ikke hjem samme dag.. 

Hvis det bare foregår med kikkert, så kommer du hjem senere på dagen samme dag.. 

Med løft osv, der kan jeg ikke hjælpe.. 

okay tak for svar

Anmeld

31. maj 2012

tioyv

stud mor skriver:

godt indlæg, det er jeg også meget intraseret i at vide... Er nemlig ved at blive undersøgt for galesten. Jeg er dog gravid så de vil gerne vente med at fjerne galdeblæren... Hvis det ikke er galdesten jeg har er det svangerskabsforgiftning (hellp) men det får jeg afvide imorgen.

Jeg kan heller ikke spise noget og det gør jo mega ond når de anfald kommer.

Jeg har en veninde som har fået fjernet galeblæren og hun havde det lidt dårligt efter. hun var også gravid og de måtte føde 5 ugener før tid, for at hun kunne få det godt igen. Men efter det havde lagt sig, havde hun det rigtig godt og kunne sagtens bære baby. Tror godt du må bære dit barn.

for os begge to

tak for svar

for dig.. for det er bestemt ikk nogen behagelig oplevelse når de kommer... ville hellere føde 3børn i træk end det..

Anmeld

31. maj 2012

tioyv

Maise86 skriver:

Min veninde blev opereret i starten af maj. Hun fik lavet kikkert operation men blev til dagen efter fordi hun var dårlig.

Hun skulle være sygemeldt fra job i 14 dage, men måtte forlænge det med næsten en uge pga smerter.

På det hun har fortalt lyder det ikke som det sjoveste, men hun fortryder ikke

nej okay, men så må jeg tage det med hvis jeg blir dårlig, alt andet end de andfald...

Anmeld

31. maj 2012

SukkerDronning

Jeg fik fjernet min med kiggert for nogle år siden. Jeg har kun haft meget små anfal siden hen. Kun nogle det niver i 5 min. Så det gør mig ikke noget. Hvis det er kiggert operation så kommer du hjem nogle timer efter. Og nej du kan ikke løfte din datter! De har skåret i mave musklerne, så man kan ikke engang vende sig i sengen,hoste, grine osv. Jeg havde det dårligt (kvalme og opkast)pga. Morfinen. Der går nok en til to uger før man er ok igen. 

Anmeld

31. maj 2012

Wimmie

Jeg fik min fjernet om morgenen og var hjemme samme aften. Havde ingen gener udover ømhed - vil kun sige at det var deciderede smerter det første døgns tid efter og det kunne klares med panodil (har man først haft anfald er denne smerte intet i forhold til).

Jeg vil nok tro at du kan løfte efter et par dage men forsigtigt

Var sygemeldt i 14 dage

Held og lykke 

Anmeld

31. maj 2012

Ina33

Jeg fik fjernet min galdeblære for nogle år siden. Jeg fik foretaget en kikkertoperation. Jeg blev sendt hjem fra sygehuset dagen efter operationen. Jeg var meget træt, og meget øm i maven, men ellers ingen gener. Jeg kunne godt løfte min søn på 1½ år, dog meget forsigtigt. Jeg var sygemeldt i 3 uger, grundet jeg havde et arbejde med mange løft, og jeg synes jeg var for øm til at komme tilbage på jobbet før efter de 3 uger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.