Hvordan får jeg min søn ud og hjem (cykel)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.628 visninger
24 svar
0 synes godt om
31. maj 2012

Pikku Myy

Vi er flyttet et godt stykke væk fra børnehaven, og hvis vi ikke skal ruinere os selv på klippekort, bliver vi nok nødt til at finde en transportløsning, der ikke involverer bus.

"Vi kan da cykle med sønnen bag på" tænkte vi. Det gør alle de andre, så det må da være en løsning for os. Ned i cykelforhandleren med os, bare for at få den nedslående besked at et (stort) barn på snart 4, nok er ved at være lidt for stor til et barnesæde. Istedet skulle vi tage at investere i en cykelanhænger.

Vi er ikke interesserede i en cykelanhænger, men hvad gør man så? Kan det virkelig passe at der er et tomrum mellem cykelstol og at cykle selv, som kun kan løses ved at købe et monstrum til 5000 kr?

Vil I ikke inspirere mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

serinasmor

Pikku Myy skriver:

Vi er flyttet et godt stykke væk fra børnehaven, og hvis vi ikke skal ruinere os selv på klippekort, bliver vi nok nødt til at finde en transportløsning, der ikke involverer bus.

"Vi kan da cykle med sønnen bag på" tænkte vi. Det gør alle de andre, så det må da være en løsning for os. Ned i cykelforhandleren med os, bare for at få den nedslående besked at et (stort) barn på snart 4, nok er ved at være lidt for stor til et barnesæde. Istedet skulle vi tage at investere i en cykelanhænger.

Vi er ikke interesserede i en cykelanhænger, men hvad gør man så? Kan det virkelig passe at der er et tomrum mellem cykelstol og at cykle selv, som kun kan løses ved at købe et monstrum til 5000 kr?

du kan få en påspændingscykeldims ... kan ikke huske hvad sådan en hedder ... men et hjul med styr , saddel pedal og styr til børn til at sætte i forlængelse af din egen cykel

Anmeld

31. maj 2012

serinasmor

31. maj 2012

Pikku Myy

serinasmor skriver:

du kan få en påspændingscykeldims ... kan ikke huske hvad sådan en hedder ... men et hjul med styr , saddel pedal og styr til børn til at sætte i forlængelse af din egen cykel

Smart og nok en idé der passer lidt bedre til os.

Skal man så købe en til hver størrelse lige som med cykler, eller er den one size?

Måske er der en anden der ved hvad sådan en påspændingscykeldims hedder??

Anmeld

31. maj 2012

Pikku Myy

serinasmor skriver:

det hedder åbenbart en efterløber 

http://www.cykler.dk/efterloeber-og-efterloebere-trek-mt-train-201.aspx 

1000 tak - det kigger jeg lige på

Anmeld

31. maj 2012

serinasmor

Pikku Myy skriver:

1000 tak - det kigger jeg lige på

np

Anmeld

31. maj 2012

Plysbjørnen

Pikku Myy skriver:

Der er altså ingen der siger at du skal købe en cykeltrailer ved cykelhandleren.

De har en ganske fin en hos THansen til 999 se her

Den har jeg, og jeg er rigtigt glad for den.

Anmeld

31. maj 2012

Pikku Myy

Aniteb skriver:

Der er altså ingen der siger at du skal købe en cykeltrailer ved cykelhandleren.

De har en ganske fin en hos THansen til 999 se her

Den har jeg, og jeg er rigtigt glad for den.

Ja, det var godt en del billigere, men jeg er egentlig ikke interesseret i en cykeltrailer. Mest fordi den er stor og uhandy, og slet ikke som noget der vel passe til os...

Anmeld

31. maj 2012

SukkerDronning

Hvad med sådan en her, er han for stor til den?

http://www.cykelpartner.dk/barnesaede-bulldog-oversize-27-45mm_49-10.html

Jeg er opvokset i KBH og min mor cyklede rundt med mig i sådan en (hver dag), er ret sikker på, at jeg var omkring de 4 +

Anmeld

31. maj 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Pikku Myy skriver:

Hvor bor du henne i landet?

Har nemlig en cykel-anhænger, som jeg står og skal af med, da sønnike har lært at køre på sin egen cykel og så småt er begyndt at køre i trafikken..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.