BH - åhh det hårdt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2012

meem

kicha skriver:

Hvis I har tid og mulighed for det så ville jeg nok starte forfra med en indkøring også tag det stille og roligt. Altså sådan at i bliver dernede med hinde den første, måske anden dag og derefter stille og roligt lader hende være der længere tid alene. 

også vil jeg da også sige at selvom det er et stort sted så skal personalet ha tid til et barn, især når hun ikke har det godt med at være der, ellers bliver man jo som forældre slet ikke tryg ved stedet.

Jeg har prøvet at blive deroppe med hende i sidste uge da den var helt gal, men der bad pædagogerne mig om at køre for eller ville Emilie aldrig lære at være der selv

Jeg ved ikke hvor meget tid pædagogerne bruger på hvert enkelt barn når forældrene ikke er der, men når vi kommer og afleverer om morgenen lader de os klare det selv så vi kan få sagt ordentligt farvel uden de presser på (deres egne ord)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

meem

Pikku Myy skriver:

Jeg tror det er en rigtig dårlig taktik, men det lyder det vel egentlig også til at du er enig i

Er meget enig ja

Men i en presset situation har vi nok bare fundet den letteste løsning...

Anmeld

31. maj 2012

Frk.S

Jeg har ingen gode råd, men du får lige en

Du beskriver min skræk - at skulle forlade sit ulykkelige barn og føle man svigter hende må bare være så hårdt.

Håber hun snart bliver mere glad for at blive afleveret.
Var det ikke et problem i VS/DP???

Anmeld

31. maj 2012

meem

Frk.S skriver:

Jeg har ingen gode råd, men du får lige en

Du beskriver min skræk - at skulle forlade sit ulykkelige barn og føle man svigter hende må bare være så hårdt.

Håber hun snart bliver mere glad for at blive afleveret.
Var det ikke et problem i VS/DP???

Det er også noget af det værste at skulle i gennem

Hun elskede sin DP.. der var kun tre andre børn, og hver morgen når vi afleverede hende krammede de hinanden.. Når vi hentede hende om eftermiddagen havde hun aldrig tid til at komme med hjem for hun skulle jo lige lege færdig med de andre.. Åhh hvor jeg savner den tid!

Anmeld

31. maj 2012

TTM

meem skriver:

Det er også noget af det værste at skulle i gennem

Hun elskede sin DP.. der var kun tre andre børn, og hver morgen når vi afleverede hende krammede de hinanden.. Når vi hentede hende om eftermiddagen havde hun aldrig tid til at komme med hjem for hun skulle jo lige lege færdig med de andre.. Åhh hvor jeg savner den tid!

Først en for jeg kender din situation... Min søn skreg/græd så bare i stiv arm indtil vi kom igen... Dog i DP...

Jeg tror, hele problemet ligger i hun er blevet meget overrasket over hvor meget larm og tumult der er i BH kontra DP.

Hun kommer fra 3 andre børn, til 120 - det er en mega omvæltning når man kun er 2 år og 10 måneder... Samtidig er hun blevet storesøster, selvom det er noget siden nu, og i er nødsaget til at "forlade" hende mens i aflevere i VS.

Er der mulighed for hun kommer med ned og aflevere i VS først?
Så hun ser hvordan i siger "Farvel - vi ses senere" og måske den vej ser det ikke er så farligt?

Men jeg tror - som andre har skrevet- i skal snakke med pædagogerne om det. Det er hårdt for alle parter, men umiddelbart ville jeg starte heeeeelt forfra, kun 1 - 1½ time om dagen, hvis i har muligheden for det altså...

Jeg håber VIRKELIG det lykkes for jer, det er aldrig sjovt at efterlade sit barn grædende....

TTM

Anmeld

31. maj 2012

L&V

meem skriver:

Vores store pige Emilie, startede i børnehave d.14/5.. 2år og 10mdr gammel..

Hun har nu gået der i 2 uger, og ikke en dag har jeg kunne aflevere hende uden hun har grædt og krammet sig ind til mig.. Faktisk er vi nødt til at sige vi "bare" skal op og aflevere Freja (lillesøster) i vuggestuen, for at få hende med ud af døren..

Onsdag i sidste uge var den hent gal.. Så snart vi træder ind af døren til gangen mellem vuggestue og børnehave, begynder hun at skrige.. hun klamrer sig til mig og hulker at hun vil hjem.. En pædagog kommer og prøver at lokke hende med, men det virker ikke.. hun skriger bare endnu højere! Vi aftaler jeg skal gå ned og aflevere Freja i vuggestuen og så komme ind til dem bagefter.. som sagt så gjort.. Emilie skriger videre. Pædagogerne fortæller at de dagen før havde siddet og læst bog på et tæppe ude på legepladsen, så det synes de vi skal prøve.. men det virker heller ikke! og til sidst beder de mig om at gå, så Emilie kan forstå at hun skal blive Jeg går og kan hører hende skrige helt ekstremt, kigger mig tilbage og ser to pædagoger holde hende mens hun prøver at vride sig fri.. En halv time efter ringer jeg til børnehaven og får afvide hun faldt ned da jeg var helt væk...

Nå men.. Problemet er så at hun stadig er ked af det hver morgen.. og nu har jeg de sidste to dage kommet og hentet min datter, som har gået for sig selv og leget udenfor, mens alle de andre børn leger med hinanden.. Så snart hun ser mig skriger hun MOAR! løber nærmest hulkende hen til mig og siger "Emilie har ondt i maven" (eller benet, foden, armen, hånden osv.)

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre af mig selv.. Jeg har lyst til bare at holde hende hjemme og kysse og kramme hende hele dagen.. Kan ikke li' at aflevere hende længere da jeg føler jeg svigter hende.. Men alligevel så har hun jo kun været der et par uger, så måske jeg bare er overpylret..

Åhh hvad skal jeg gøre

Nogen der har oplevet noget lignende med deres børn??

(undskyld hvis det blev lidt rodet)

Jeg har ikke selv prøvet det med mit barn men hun er os kun 8 måneder men gennem mit arbejde i en bhv har jeg tit oplevet det..
For det første må i ikke narre hende til at tage med og heller ikke pylre om hende ved aflevering for så læser hun jer og tror det er et dårligt/ træls sted at være. Men vær koncekvent og sig nu aflevere vi lillesøster også ska du i børnehave bagefter og det bliver bare rigtig sjovt. Ha en aftale med de voksne i bhv om hvordan i aflevere og når du har sagt farvel så går du.. Det gavner ikke dit barn at du bliver hængende for jeg vil væde med at 5 min efter du er væk er hun klar til at være med de andre..

Mht. hun ikke leger med de andre endnu så er hun jo ikke så gammel, har kun været der i 14dage og har ik syntes det har været lige sjovt at starte men det ska nok komme og hun har med sikkerhed leget en masse i løbet af dagen men der er jo mange nye indtryk hun ska indtage i løbet af en dag og det gør hun gennem obsavation

Det er en rigtig øv følelse at sku ta kampen hverdag men i ska nok blive glade for det

Anmeld

31. maj 2012

Mor til L&S

meem skriver:

Vores store pige Emilie, startede i børnehave d.14/5.. 2år og 10mdr gammel..

Hun har nu gået der i 2 uger, og ikke en dag har jeg kunne aflevere hende uden hun har grædt og krammet sig ind til mig.. Faktisk er vi nødt til at sige vi "bare" skal op og aflevere Freja (lillesøster) i vuggestuen, for at få hende med ud af døren..

Onsdag i sidste uge var den hent gal.. Så snart vi træder ind af døren til gangen mellem vuggestue og børnehave, begynder hun at skrige.. hun klamrer sig til mig og hulker at hun vil hjem.. En pædagog kommer og prøver at lokke hende med, men det virker ikke.. hun skriger bare endnu højere! Vi aftaler jeg skal gå ned og aflevere Freja i vuggestuen og så komme ind til dem bagefter.. som sagt så gjort.. Emilie skriger videre. Pædagogerne fortæller at de dagen før havde siddet og læst bog på et tæppe ude på legepladsen, så det synes de vi skal prøve.. men det virker heller ikke! og til sidst beder de mig om at gå, så Emilie kan forstå at hun skal blive Jeg går og kan hører hende skrige helt ekstremt, kigger mig tilbage og ser to pædagoger holde hende mens hun prøver at vride sig fri.. En halv time efter ringer jeg til børnehaven og får afvide hun faldt ned da jeg var helt væk...

Nå men.. Problemet er så at hun stadig er ked af det hver morgen.. og nu har jeg de sidste to dage kommet og hentet min datter, som har gået for sig selv og leget udenfor, mens alle de andre børn leger med hinanden.. Så snart hun ser mig skriger hun MOAR! løber nærmest hulkende hen til mig og siger "Emilie har ondt i maven" (eller benet, foden, armen, hånden osv.)

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre af mig selv.. Jeg har lyst til bare at holde hende hjemme og kysse og kramme hende hele dagen.. Kan ikke li' at aflevere hende længere da jeg føler jeg svigter hende.. Men alligevel så har hun jo kun været der et par uger, så måske jeg bare er overpylret..

Åhh hvad skal jeg gøre

Nogen der har oplevet noget lignende med deres børn??

(undskyld hvis det blev lidt rodet)

Puha, det lyder ikk rart - får helt en klump i halsen ved at læse det.. Min datter går i DP og skal først i bh til februar.

Tænkte på... Hvad siger pædagogerne? Stopper hun hurtigt med at græde om morgenen når du er gået??? Eller er hun ked af det hele dagen??

Synd hun bare går for sig selv... Men mon ikk hun snart finder nogle legekammerater og slet ikk vil med hjem?!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.