Bryst- tryghed-sult??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.379 visninger
14 svar
0 synes godt om
24. april 2009

Mca<3

Hjælp ... Alexander er 19 dage i dag og de sidste 4 dage har han i alle sine vågne timer kun været tilfreds ved brystet . Specielt fra kl 17 til 22 hvor vi går i seng er den gal . Jeg kan kun sidde med ham og han skal ligge ved brystet .. Han spiser ikke konstant men halv sover lidt og bruger mig som sut . Tager han far ham ud på pusle bordet og skifter ham er han tilfreds , Han sover godt om natten og ammes 1 til 2 gange . Han bruger sut men er ikke super glad for den ... Jeg har spekuleret på om han får mad nok men han har masser af våde bleer og havde også taget fint på sidst han blev vejet .. Nogle der kender til det problem ?? Det kan godt være hårdt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2009

Valle81

Hejsa

Jeg vil sige at det der sker er helt normalt.

De har perioder, hvor de kan ligge ved brystet i timer:0) Det er hårdt, og frustrende til tider, og man bliver usikker.

Men tror alt er halt normalt, er det noget der fortsætter i laaaang tid, vil jeg tage en snak med SP:0)

Anmeld

24. april 2009

Mca<3

Valle81 skriver:

Hejsa

Jeg vil sige at det der sker er helt normalt.

De har perioder, hvor de kan ligge ved brystet i timer:0) Det er hårdt, og frustrende til tider, og man bliver usikker.

Men tror alt er halt normalt, er det noget der fortsætter i laaaang tid, vil jeg tage en snak med SP:0)

Uh det er jeg glad for at høre ..

De 2 store børn jeg har har aldrig gjort sådan men Alex virker også som en lille trygheds narkoman og det er jo egentligt dejligt nok .. Hvis bare man ved det er ok ,,,

Anmeld

24. april 2009

mortil(nichlasogmathias)

Tanja.. skriver:

Hjælp ... Alexander er 19 dage i dag og de sidste 4 dage har han i alle sine vågne timer kun været tilfreds ved brystet . Specielt fra kl 17 til 22 hvor vi går i seng er den gal . Jeg kan kun sidde med ham og han skal ligge ved brystet .. Han spiser ikke konstant men halv sover lidt og bruger mig som sut . Tager han far ham ud på pusle bordet og skifter ham er han tilfreds , Han sover godt om natten og ammes 1 til 2 gange . Han bruger sut men er ikke super glad for den ... Jeg har spekuleret på om han får mad nok men han har masser af våde bleer og havde også taget fint på sidst han blev vejet .. Nogle der kender til det problem ?? Det kan godt være hårdt

da jeg ammede nichlas havde jeg samme problem. hvis han ikke spiser må du ikke lade ham ligge og bruge dig til sut... så er det svært at vende ham af med at få bryst.. og han bliver ved med at vågne jo ældre han bliver fordi han er vandt til den tryghed du giver ham ved brystet.. jeg gjorde nøjagtig den samme fejl.. det er svært, men for jeres ejen skyld så vænd ham af med det..det er ikke så hyggeligt mere når han bliver ældre og ikke kan sove fordi han er vandt til at der løber mælk i hans mund.. selvom han ikke sutter kommer der jo mælk alligevel... jeg har haft en kamp med nichlas og stadigvæk fordi han har fået en anden dårlig vane (flasken) og han er 10 mdr..
held og lykke!

Anmeld

24. april 2009

Mca<3

karina22 skriver:

da jeg ammede nichlas havde jeg samme problem. hvis han ikke spiser må du ikke lade ham ligge og bruge dig til sut... så er det svært at vende ham af med at få bryst.. og han bliver ved med at vågne jo ældre han bliver fordi han er vandt til den tryghed du giver ham ved brystet.. jeg gjorde nøjagtig den samme fejl.. det er svært, men for jeres ejen skyld så vænd ham af med det..det er ikke så hyggeligt mere når han bliver ældre og ikke kan sove fordi han er vandt til at der løber mælk i hans mund.. selvom han ikke sutter kommer der jo mælk alligevel... jeg har haft en kamp med nichlas og stadigvæk fordi han har fået en anden dårlig vane (flasken) og han er 10 mdr..
held og lykke!

Du har nok ret ...
Han ligger der bare og så sutter han lige en gang hver el hver andet minut Men lige nu tænker man bare ,, hva gør man ikke for fredens skyld ??
Men du har også ret i at det klart bliver værre at få ham vendt fra det senere
Inat har han faktisk også ligget mere ved brystetend de andre nætter , det kan være han er ved at udvide tiden ,, suk ,,,,,,,

Anmeld

24. april 2009

Valle81

Min Asta gjorde det også i små perioder. Grunden til de gør det er oftest(normalt) for at øge mælkeproduktionen.

Så vil sige det er gangske normalt, men det skal også være rimeligt og inden for dine grænser. Og det skal ikke stå på for længe. Jeg er ikke helt enig i at de bliver afhængig af bryst eller flaske. Det gjorde min datter på ingen måde. Holdte tidligt med at amme( store sår) omkring da hun var 4 måneder, og derefter fik hun flaske men da hun var 8 mdr gad hun ikke den mere:0)

men er du det mindste i tvivl så spørg Sp eller ring til en jordemor på fødegangen, de vil i hvert fald kunne hjælpe dig:0)

Anmeld

24. april 2009

Mca<3

Valle81 skriver:

Min Asta gjorde det også i små perioder. Grunden til de gør det er oftest(normalt) for at øge mælkeproduktionen.

Så vil sige det er gangske normalt, men det skal også være rimeligt og inden for dine grænser. Og det skal ikke stå på for længe. Jeg er ikke helt enig i at de bliver afhængig af bryst eller flaske. Det gjorde min datter på ingen måde. Holdte tidligt med at amme( store sår) omkring da hun var 4 måneder, og derefter fik hun flaske men da hun var 8 mdr gad hun ikke den mere:0)

men er du det mindste i tvivl så spørg Sp eller ring til en jordemor på fødegangen, de vil i hvert fald kunne hjælpe dig:0)

Har godt tænkt tanken omkring mælke produktionen ,,
Har fra mandag til og med onsdag faktisk spist piller der kunne nedsætte mælkeproduktionen lidt så det kan jo være derfor ... Syntes bare produktionen var helt fin i går igen og han var ligeså dybt hysterisk .... Hans far kan ikke engang tage ham og bare sidde med ham , han er kun tilfreds ved at ligge der ,, he he det er faktisk lidt komisk

Anmeld

24. april 2009

Valle81

Komisk men meget normalt:0&acute Asta kunne også blive fulstændig hysterisk, hun startede med at spise, så begyndte hun at møffe rundt og så skreg hun højt så suttede hun lidt igen og skreg igen og faldt lidt i søvn og om igen:0) Men det tog nogle dage, så var det slut:0)

Anmeld

24. april 2009

Valle81

Det der er det svære i sådanne tilfælde er vores egen tålmodighed bliver sat på prøve, og samtidig er vi lidt usikre:0)

Anmeld

24. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tillykke med sønnen

Synes da, at du skal læse lidt i vores store ammesektion

Mvh
Karoline

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.