Er det svigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2012

Levi&LilysMor

sommer1988 skriver:

Min SP har sagt at min søn på nu 4 uger kun må spise hver. 3 time +/- et kvarter (8 gange i døgnet, hvilket også er det normale mellem 6-8 gange i døgnet), fordi han ligger over sin kurve, og har derfor spist for meget på for kort tid. Det vil sige at vi skal strække den, ved at trøste ham med sut osv. og hvis det er en varm sommer dag og han virkelig er tørstig, kan vi give ham 10 ml kogt afkølet vand. Ellers resultere det i at maven fordøjer for tit og for meget, og han får derfor ondt i maven.. og det er jo en ond cirkel.

Problemet er så at min kæreste bliver mega utålmodig og hurtigt frustreret når han græder og det er svært at trøste ham, og han nærmest tvivler på om det kan være rigtig det vi gør, og vil have at jeg skal forhøre mig med lægen om vores søn føler sig svigtet på længere sigt. Og da mange af vores venner/bekendte også siger at hmm det lyder da underligt, og de ville tro at spædbørn bare skal have når de er sultne til de er mætte.. Gør det ikke bedre. 

Hvad mener i, tror i vi skal være bekymret for at han føler svigt?

Det kan godt være at han er over sin kurve, men et spædbarn skal have dækket sine behov, når han bliver ældre er det noget andet, men der bevæger de sig også når de begynder at kravle eller trække sig rundt og der taber de fedtet, så synes bestemt ikke du skal lytte til sp, men til dit og kærestens eget  

I ved hvad der er bedst for jeres barn, det gør hun ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2012

4xGreve

Nu skal jeg ikke kunne udtale mig for meget om amme børn, MEN da Daniella var helt lillefik vi at vide at hun overspiste de sagde hun kun måtte spise hver 3 time og kun så og så meget (hun var jo flaskebarn) vi gjorde som. Sagde da vi ikke var kloger og vi fik det ud af det at hun blev ked af sin mad, blev sur, græd og stoppet med at vokseog tag på i vægt! Sener fik vi så at vide atnu hvor hun ikke tog på, ikke vokset mm. Så skulle vi til at vække hende om natten da hun fra start har været god til at sove igennem vi fik så det ud af det at hun ikke har sovet igennem siden og selv den dagidag hvor hun er 4 år sover hun stadig ikke igennem og er stadig ikke altid alt for god til mad!

Du må aldrig forbyde dit lille barn mad, de er fra naturens side selv skabt til at mærke hvornårb skal have mad ded har ikke et ur at gå efter så mit råd er giv dit barn mad når han ber om det!

Anmeld

30. maj 2012

vitapigen

Et ammebarn, kan ikke spise for meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.