Fortæl mig vi har truffet det rigtig vælg + gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

946 visninger
14 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

Sara_S

Hej piger!

Vi har boet de sidste fem år i en lejlighed på 1. sal af en villa i Vanløse, med sydvendt altan, adgang til en dejlig have, kæmpe stor stue (80kvm),  et ekstra værelse på anden sal og mega stort loftrum. Problemet er at den er rigtig, rigtig dyrt, og faktisk ryger 95% af min løn i huslejen. Jeg kan rigtig godt lide lejligheden, den er meget lyst og her er masser plads til Tristan og lillesøsteren (selv om vi i realiteten kun har 1 soveværelse, da man har adgangen til værelset på 2. sal gennem en smal, stejl trappe= ikke det nemmeste at gå op og ned ad når man har børn). Min mand og jeg er super glade for området (en meget stille villakvarter med masser af grønne arealer, hvor børnene kan frit leje på gaden) og for Tristans vuggestue, hvor han er faldet rigtig godt til.

Imorges har vi fået tilbudt en 3v lejlighed på 71 kvm på Frederiksberg, som vi var ud og se for nogle uger siden. Lejligheden ligger på 9. sal og er i sig selv meget fint og lyst. MEN: Køkkenet er urgammelt (vi kan muligvis få et nyt hivs vi ønsker dette og forhåbentlig før vi flytter ind) og værelserne er virkelig SMÅ: er ikke engang sikkert på at der kan være en 160x200 seng i vores værelse  

Bygningen i sig selv er ikke særlig attraktiv og de fælles arealer er nedslidte og ikke særlig pæne, meget ghetto-agtige for at være helt ærlig... MEN!! Vi kommer til at betale næsten halvdelen i huslejen (vi sparer jo næsten 5000 kr.) og da min mands kontrakt udløber i slutningen af august og ikke ved om den bliver fornyet eller ej, har vi besluttet og for at takke ja til tilbuddet og skal derfor til at opsige vores lejlighed inden 1. juni... 

Så piger... fortæl mig at vi har gjort det rigtigte i forhold til vores børn... at selv om de kommer til at bo i en mindre lejlighed, hvor de ikke har så meget plads, har vi alligevel truffet det rigtige valg mht. vores økonomiske omstændigheder.... 

Plus: har I nogle gode råd mht til hvordan man siger op en lejlighed hos en udlejer man har været rigtig glad for?

Og hvad skal man tænke på når man flytter, også mht. til børn osv.? 

På forhånd tak for hjælp!!

Sara (som er utrolig splittet) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Ditte-3

kan i ik se tiden and og se om der ik kommer noget beder ?

Anmeld

29. maj 2012

Sara_S

Ditte-3 skriver:

kan i ik se tiden and og se om der ik kommer noget beder ?

Jeg har snakket med boligforeningens kontor og de kan selvfølgelig ikke love os en anden lejlighed inden slutning af august (jeg skal have pks den 27.)... 

Det er ret vigtig for mig at have det hele på plads inden jeg føder og inden min mand muligvis ikke har et job længere (31. august)... 

Anmeld

29. maj 2012

tarkoflen

Små børn har ikke brug for ret meget plads og I har brug for pengene så jeg synes det er den rigtige beslutning, men det er jo lidt svært at sige, når man ikke kender jer

Jeg tror jeg ville vælge den lille og billige lejlighed!

Anmeld

29. maj 2012

Nattøs

Sara_S skriver:

Hej piger!

Vi har boet de sidste fem år i en lejlighed på 1. sal af en villa i Vanløse, med sydvendt altan, adgang til en dejlig have, kæmpe stor stue (80kvm),  et ekstra værelse på anden sal og mega stort loftrum. Problemet er at den er rigtig, rigtig dyrt, og faktisk ryger 95% af min løn i huslejen. Jeg kan rigtig godt lide lejligheden, den er meget lyst og her er masser plads til Tristan og lillesøsteren (selv om vi i realiteten kun har 1 soveværelse, da man har adgangen til værelset på 2. sal gennem en smal, stejl trappe= ikke det nemmeste at gå op og ned ad når man har børn). Min mand og jeg er super glade for området (en meget stille villakvarter med masser af grønne arealer, hvor børnene kan frit leje på gaden) og for Tristans vuggestue, hvor han er faldet rigtig godt til.

Imorges har vi fået tilbudt en 3v lejlighed på 71 kvm på Frederiksberg, som vi var ud og se for nogle uger siden. Lejligheden ligger på 9. sal og er i sig selv meget fint og lyst. MEN: Køkkenet er urgammelt (vi kan muligvis få et nyt hivs vi ønsker dette og forhåbentlig før vi flytter ind) og værelserne er virkelig SMÅ: er ikke engang sikkert på at der kan være en 160x200 seng i vores værelse  

Bygningen i sig selv er ikke særlig attraktiv og de fælles arealer er nedslidte og ikke særlig pæne, meget ghetto-agtige for at være helt ærlig... MEN!! Vi kommer til at betale næsten halvdelen i huslejen (vi sparer jo næsten 5000 kr.) og da min mands kontrakt udløber i slutningen af august og ikke ved om den bliver fornyet eller ej, har vi besluttet og for at takke ja til tilbuddet og skal derfor til at opsige vores lejlighed inden 1. juni... 

Så piger... fortæl mig at vi har gjort det rigtigte i forhold til vores børn... at selv om de kommer til at bo i en mindre lejlighed, hvor de ikke har så meget plads, har vi alligevel truffet det rigtige valg mht. vores økonomiske omstændigheder.... 

Plus: har I nogle gode råd mht til hvordan man siger op en lejlighed hos en udlejer man har været rigtig glad for?

Og hvad skal man tænke på når man flytter, også mht. til børn osv.? 

På forhånd tak for hjælp!!

Sara (som er utrolig splittet) 

Børn er ligeglade hvor de bor og de vil hellere have mad og tøj på kroppen end bo i en stor fed lejlighed

Anmeld

29. maj 2012

Sara_S

tarkoflen skriver:

Små børn har ikke brug for ret meget plads og I har brug for pengene så jeg synes det er den rigtige beslutning, men det er jo lidt svært at sige, når man ikke kender jer

Tak for dit svar! 

Det er også den tanke, der ligger bag vores beslutning... Men du ved... man vil bare have det bedste af det hele for sine børn og når man står og skal tage sådan en stor beslutning... tjah... man får dårlig samvittighed uanset hvad!

Men det hjælper jo at vide, at vi ikke er helt gale på den!  Tusind tak! 

Anmeld

29. maj 2012

Sara_S

Nattøs skriver:

Børn er ligeglade hvor de bor og de vil hellere have mad og tøj på kroppen end bo i en stor fed lejlighed

Lige præcis! 

Jeg vil hellere have økonomisk sikkerhed osv... men alligevel føler jeg at deres livskvalitet bliver på en el. anden måde forringet... øvøvøv... 

Men tak for dit svar!! Vi har jo takket ja til den nye lejlighed allerede og det hjælper meget at vide at vores beslutning ikke er helt dum! Tak!

Anmeld

29. maj 2012

JH12

tarkoflen skriver:

enig

Anmeld

29. maj 2012

Sara_S

Joyce1986 skriver:

enig

Anmeld

29. maj 2012

Mettefpigen

Som de andre siger så tænker børn slet ikk på det.... Men forstår ikk hvorfor du føler at det hele blir forringet?.... Jeg er selv vokset op i en "ghetto" og jeg synes da selv at jeg er ret "normal" hahaha..... Nu har en ret stort rækkehus men i vores soveværelse har vi heller ikk plads til den helt store seng, og det er fint nok for så tager vi bare en mindre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.