Fortæl mig ALT om kassekredit!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

Anonym trådstarter

Tvillingemor90 skriver:

min kassekredit er så på min løn konto - min budget går aldrig i minus - det bør den ikke gøre hvis den er regnet "rigtigt" ud..

Det er heller ikke vores budgetkonto, det er vores madkonto problemet er med Vi går også kun max 1800 i minus, det var en MEGET slem måned. Ellers taler vi normalt maximalt mellem 500-800 i minus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Anonym trådstarter

Ka+Ma=Be skriver:

Man skal se på en kredit som en sikkerhed. Banken giver dig lov til at "låne" et hvis beløb penge. Hvis du overtrækker uden at have kredit, ved de i teorien ikke om de får deres penge igen, og derfor bliver de mobsede, da man i realiteten låner uden at få lov Giver det mening?

Kredit er på godt og ondt. Det er positivt, hvis man som jer har brug for den. Men det kan også hurtigt bare blive et nyt 0 og så skylder man bare endnu flere penge væk!  

Ja, kan sagtens forstå hvad du mener! Jeg vil hellere kæmpe for ikke at gå i minus, da vi normalt taler max 1000 kroner. Som regel mellem 500-800 om måneden, så det burde være muligt..

Anmeld

29. maj 2012

tarkoflen

Er det ikke en mulighed at I sætter jeres indbetaling til jeres madkonto lidt op, så I ikke går i minus hver måned? For det lyder til, at I har sat jeres madbudget for lavt i forhold til, hvad I rent faktisk har brug for...

Må jeg spørger hvor mange I er i husstanden og hvad budgettet er? Tænker I over at lave en indkøbsseddel, og KUN købe det der står på sedlen? Det kunne også hjælpe at købe ind en enkelt eller to gange om ugen, og så måske købe kød på tilbud og smide i fryseren, men så skal man selvfølgelig have en fryser og det ved jeg ikke om I har

Synes tit at det der gør, at vi overskrider vores budget, er hvis vi ikke tænker os om, når vi handler

Nå men med hensyn til en kassekredit, så er jeg enig med din mor i, at det er en glidebane hvis man ikke passer på! For på ens konto ser det disponible beløb noget højere ud, fordi banken selvfølgelig gerne vil tjene penge på, at I laver overtræk.

Vi har en kassekredit som buffer på vores madkonto, men den bliver kun brugt for at sikre os, at vi betaler den laveste rente, hvis den ved en fejl skulle gå i minus, men jeg holder nu øje med den ret tit for at sikre at det sker så sjældent som muligt. Og hvis den er ved at gå i minus, så overfører vi lidt ekstra...

Anmeld

29. maj 2012

isabellasmor

Anonym skriver:

Det synes jeg måske er en smule flabet At det er aldrig sket for dig, så må det da være nemt. Nu taler vi altså heller ikke om 10.000 kroner vi går i minus. Det højeste har været 1800, og da var det virkelig slemt. Ellers taler vi normalt under 1000 kroner, måske 500-800 kroner. Det er vores madkonto. Vi handler ind efter madplan, handler tilbud og i Rema, men har alligevel svært ved at holde den - Når man som os gerne vil spise sundt med mange grøntsager, er det svært at få til at løbe rundt..

Vi taler ikke en kassekredit på 25.000 eller sådan. Det laveste man nu overhovedet kan få, tænker vi. I og med det er så lidt vi går over..

når det kun er så lidt , hvorfor så ikke bare stramme lidt op og overholde det man har sat af til mad? vi lever for MEGET lidt, og hvis vi "sløser" lidt, så kan vi heller ikke overholde den, så må vi tag 100-200 kr fra næste uges ( vi får madpenge hver uge, så er det nemmere og styre) ... bare en ide 

Anmeld

29. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Aniteb skriver:

Min mening er nok om kassekredit er nok lidt lige som din mors, kassekredit er røveri ved højlys dag...

Du betaler et gebyr på ca 500 kr for at få det bevilget... Der til kommer at du skal betale renter hver måned dvs. at er der penge på kontoen, så "trækker" de bare på krediten... Og det er altså alminelige bankrenter vi snakker om som ligger et sted mellem 10 og 15 % det svinger lidt fra bank til bank...

Og så er de stort set umulige at komme af med når først man har fået sådan en... De ender somregel gerne deres dage ved at blive lagt oven i et eller andet lån... 

Jeg vil hellere råde jer til at "tage" jer selv i nakken, styre jeres forbrug, og eventuelt få et kort så kontoen ikke kan overtrækkes... som i form af Mastercard/Visaelektron, det synes jeg vil være det bedste...

Jeg har en kassekredit og betalte ingenting i bevilging.
Derudover betaler jeg kun renter for det beløb samt de dage, den er i minus.

En kassekredit er en god ting, når man feks skal købe noget uforudset en måned eller når vinter/sommertøjet ikke kan vente til feks børnepengene kommer.

Jeg mener dog, at hvis man går i minus hver måned pga forbrug, skal man finde et sted at spare i sit budget.

Anmeld

29. maj 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Er det ikke en mulighed at I sætter jeres indbetaling til jeres madkonto lidt op, så I ikke går i minus hver måned? For det lyder til, at I har sat jeres madbudget for lavt i forhold til, hvad I rent faktisk har brug for...

Må jeg spørger hvor mange I er i husstanden og hvad budgettet er? Tænker I over at lave en indkøbsseddel, og KUN købe det der står på sedlen? Det kunne også hjælpe at købe ind en enkelt eller to gange om ugen, og så måske købe kød på tilbud og smide i fryseren, men så skal man selvfølgelig have en fryser og det ved jeg ikke om I har

Synes tit at det der gør, at vi overskrider vores budget, er hvis vi ikke tænker os om, når vi handler

Nå men med hensyn til en kassekredit, så er jeg enig med din mor i, at det er en glidebane hvis man ikke passer på! For på ens konto ser det disponible beløb noget højere ud, fordi banken selvfølgelig gerne vil tjene penge på, at I laver overtræk.

Vi har en kassekredit som buffer på vores madkonto, men den bliver kun brugt for at sikre os, at vi betaler den laveste rente, hvis den ved en fejl skulle gå i minus, men jeg holder nu øje med den ret tit for at sikre at det sker så sjældent som muligt. Og hvis den er ved at gå i minus, så overfører vi lidt ekstra...

Jo, det kan godt ske vi bare skal sætte mere ind Vi handler ind én gang om ugen, laver madplan og indkøbsliste. Handler altid i Rema og laver madplan udfra deres tilbudsavis, men vi spiser meget sundt med meget grønt og mange ingredienser, så det løber op. Vi har 3000 til 2 voksne og et barn på 8 måneder som stort set spiser som os. Det er også til husholdningsartikler, wc papir og den slags. MME og bleer betales dog af en separat konto..

Prøver virkelig at holde den nede, men det er svært når man er typerne der godt kan lide at lave god mad med ingredienser.. Og hvis man så lige en eller to gange om måneden skal have mad udefra, så løber det nemt op!

Anmeld

29. maj 2012

Kris89

for mig lyder det som om i har en sund økonomi og dermed også ville kunne finde de 1000 kr. det drejer sig om og sætte ind ekstra på madkontoen i måneden...

så må der jo ryge lidt mindre på opsparingen... her justere vi madkontoen lidt (vi har først lige fået en fælles og kender endnu ikke vores udgifter), men mangler der penge, jamen så tager vi bare nogle fra lønkontoen og smider over på madkontoen...

Anmeld

29. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

Jo, det kan godt ske vi bare skal sætte mere ind Vi handler ind én gang om ugen, laver madplan og indkøbsliste. Handler altid i Rema og laver madplan udfra deres tilbudsavis, men vi spiser meget sundt med meget grønt og mange ingredienser, så det løber op. Vi har 3000 til 2 voksne og et barn på 8 måneder som stort set spiser som os. Det er også til husholdningsartikler, wc papir og den slags. MME og bleer betales dog af en separat konto..

Prøver virkelig at holde den nede, men det er svært når man er typerne der godt kan lide at lave god mad med ingredienser.. Og hvis man så lige en eller to gange om måneden skal have mad udefra, så løber det nemt op!

Men 3000 kr er vel heller ikke så meget, når I gerne vil have sundt og varieret mad?

Jeg bruger ca 1000 kr pr uge til min datter på 2 og mig selv (og bleer til begge børn samt husholdning).
Hvis jeg skulle gøre det billigere kunne jeg netop ikke få alle de grøntsager samt økologiske produkter, jeg gerne vil

Anmeld

29. maj 2012

Plysbjørnen

Jeg har en kassekredit og betalte ingenting i bevilging.
Derudover betaler jeg kun renter for det beløb samt de dage, den er i minus.

En kassekredit er en god ting, når man feks skal købe noget uforudset en måned eller når vinter/sommertøjet ikke kan vente til feks børnepengene kommer.

Jeg mener dog, at hvis man går i minus hver måned pga forbrug, skal man finde et sted at spare i sit budget.

Ja selvfølgelig betaler du kun renter når den er i minus, det er der logik for perlehøns... Men de skal stadig betales hver måned hvis den har været minus i løbet af måneden... gebyret er nok forskelligt fra Bank til Bank...

Men kan se at vi grundlæggende er enige... spar når kontoen går i minus hver måned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.