Er det ikke en mulighed at I sætter jeres indbetaling til jeres madkonto lidt op, så I ikke går i minus hver måned? For det lyder til, at I har sat jeres madbudget for lavt i forhold til, hvad I rent faktisk har brug for...
Må jeg spørger hvor mange I er i husstanden og hvad budgettet er? Tænker I over at lave en indkøbsseddel, og KUN købe det der står på sedlen? Det kunne også hjælpe at købe ind en enkelt eller to gange om ugen, og så måske købe kød på tilbud og smide i fryseren, men så skal man selvfølgelig have en fryser og det ved jeg ikke om I har

Synes tit at det der gør, at vi overskrider vores budget, er hvis vi ikke tænker os om, når vi handler

Nå men med hensyn til en kassekredit, så er jeg enig med din mor i, at det er en glidebane hvis man ikke passer på! For på ens konto ser det disponible beløb noget højere ud, fordi banken selvfølgelig gerne vil tjene penge på, at I laver overtræk.
Vi har en kassekredit som buffer på vores madkonto, men den bliver kun brugt for at sikre os, at vi betaler den laveste rente, hvis den ved en fejl skulle gå i minus, men jeg holder nu øje med den ret tit for at sikre at det sker så sjældent som muligt. Og hvis den er ved at gå i minus, så overfører vi lidt ekstra...
Anmeld