Fortæl mig ALT om kassekredit!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.942 visninger
18 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

Anonym trådstarter

Vi har problemer med at vores fælleskonto gerne går i minus sidst på måneden. Rettes op så snart der går penge ind, men i minus går den, og nu siger banken at vi skal til at passe på nu vi ikke har en kassekredit pga. der snart kommer tårnhøje overtræksrenter på.

Min kæreste siger, at så skal vi da bare have en kassekredit. Men jeg er usikker - Jeg er egentlig MEGET sippet hvad angår min økonomi, min kæreste er typen der er mere ligeglad. Da jeg skulle til min 18 års samtale i banken, sagde min mor i halv sjov/halv alvor, at hvis de nævnte ordet kassekredit skulle jeg skrige "VOLDTÆGT!" og flygte Blot for at understrege for dårlig en idé sådan en var.

Jeg har svært ved at forstå helt det der står inde på bankens hjemmeside. Min kæreste har en kassekredit, men jeg tror faktisk ikke han helt er klar over hvad det indebærer.

Så er der ikk nogen der vil fortælle mig ALT om kassekredit? Hvad er det? Hvad er fordele? Hvad er ulemper? Hvordan fungerer det? HELT nede på idiot og børneniveau, tak! Jeg ønsker ikke at spørge min bank, for jeg stoler ikke på de helt sandfærdigt vil fortælle mig alle de negative ting ved det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Sujan

Når nu jeres konto alligevel går i minus bruger i faktisk kontoen som en kassekredit.. forskellen vil være at i laver en aftale med banken om at det er i orden og derfor ikke betaler overtræksrente...

En kassekredit er en aftale med banken om at der kan trækkes over på kontoen når der er behov for det.. man betaler en rente for det beløb der trækkes over.. går kontoen ikke i minus betales der ikke rente.
I skal nok også betale et oprettelses gebyr.

Anmeld

29. maj 2012

Frk.Nissen

En kassekredit er en type lån i din bank, hvor man har mulighed for løbende at hæve et variabelt beløb op til et aftalt maksimum, eksempelvis 25.000 kr. Omkostningerne ved kreditten er ligegledes variable, idet der løbende betales renter  af det trukne beløb. Hvis maksimummet er overskredet, er kontoen i  overtræk.

Långiver kan stille krav om at blive underpanthaver i et ejerpantebrev med pant i en bolig, bil eller andet formuegode. Ejerpantebrevet skal tinglyses digitalt ved Tinglysningsretten.

For mange vikersonheder er kassekreditten en vigtig del af den kortfristede finansiering.

Kassekreditten er beslægtet med bevilget overtræk, men kassekreditten er i modsætning til denne type kredit ofte en permanent løsning. For virksomheder skal den dog genforhandles hvert år, for at gå under posten kortfristet gæld i regnskabet.*

Håber det giver mening

Anmeld

29. maj 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Vi har problemer med at vores fælleskonto gerne går i minus sidst på måneden. Rettes op så snart der går penge ind, men i minus går den, og nu siger banken at vi skal til at passe på nu vi ikke har en kassekredit pga. der snart kommer tårnhøje overtræksrenter på.

Min kæreste siger, at så skal vi da bare have en kassekredit. Men jeg er usikker - Jeg er egentlig MEGET sippet hvad angår min økonomi, min kæreste er typen der er mere ligeglad. Da jeg skulle til min 18 års samtale i banken, sagde min mor i halv sjov/halv alvor, at hvis de nævnte ordet kassekredit skulle jeg skrige "VOLDTÆGT!" og flygte Blot for at understrege for dårlig en idé sådan en var.

Jeg har svært ved at forstå helt det der står inde på bankens hjemmeside. Min kæreste har en kassekredit, men jeg tror faktisk ikke han helt er klar over hvad det indebærer.

Så er der ikk nogen der vil fortælle mig ALT om kassekredit? Hvad er det? Hvad er fordele? Hvad er ulemper? Hvordan fungerer det? HELT nede på idiot og børneniveau, tak! Jeg ønsker ikke at spørge min bank, for jeg stoler ikke på de helt sandfærdigt vil fortælle mig alle de negative ting ved det..

Min mening er nok om kassekredit er nok lidt lige som din mors, kassekredit er røveri ved højlys dag...

Du betaler et gebyr på ca 500 kr for at få det bevilget... Der til kommer at du skal betale renter hver måned dvs. at er der penge på kontoen, så "trækker" de bare på krediten... Og det er altså alminelige bankrenter vi snakker om som ligger et sted mellem 10 og 15 % det svinger lidt fra bank til bank...

Og så er de stort set umulige at komme af med når først man har fået sådan en... De ender somregel gerne deres dage ved at blive lagt oven i et eller andet lån... 

Jeg vil hellere råde jer til at "tage" jer selv i nakken, styre jeres forbrug, og eventuelt få et kort så kontoen ikke kan overtrækkes... som i form af Mastercard/Visaelektron, det synes jeg vil være det bedste...

Anmeld

29. maj 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Har det som din mor

Men det er jo enlig et lån hvor du ikke skal "spørge om lov" inden du bruger....

Men er bestemt heller ikke billig at trække på

Har en til firmaet, aldrig brugt den. ingen privat, så skære jeg hellere mit forbrug ned

Men mange har det, og der er jo ikke noget galt i det.....

Anmeld

29. maj 2012

Ka+Ma=Be

Man skal se på en kredit som en sikkerhed. Banken giver dig lov til at "låne" et hvis beløb penge. Hvis du overtrækker uden at have kredit, ved de i teorien ikke om de får deres penge igen, og derfor bliver de mobsede, da man i realiteten låner uden at få lov Giver det mening?

Kredit er på godt og ondt. Det er positivt, hvis man som jer har brug for den. Men det kan også hurtigt bare blive et nyt 0 og så skylder man bare endnu flere penge væk!  

Anmeld

29. maj 2012

LR85

Hvorfor ikke slippe af med a tænke på kassekredit og høje renter? 

Find ud af hvorfor i går i minus. En bugdetkonto burde jo være et sted der blev overført de udregnede penge man har til regninger, og gerne en lille slat ekstra. Og det er FORBUDT a hæve fra den. 

Jeg ved ikke? Kan slet ikke se hvordan man går i minus, det er aldrig sket for mig og burde være ret nemt a styre?

Dernæst er kassekredit bedre end bare a gå i minus, da renterne jo er højere ved a gå i minus

Anmeld

29. maj 2012

Tvillingemor80

Jeg er glad for min kassekredit.. MEN jeg har også valgt den laveste på 5.000 kr. De foreslog 25.000 kr. :O

Jeg har aldrig et overtræk der ikke kan dækkes af min løn og at der stadig er penge at leve for. jeg fik det kort efter pigerne kom..

jeg har maks oplevet at der er blevet trukket 13-14 kr i renter fra min konto.. for det meste bliver det bare dækket af rente indtægter..

tja alt i alt fungere det for mig.. MEN skal aldrig have større kredit end det, det tror jeg bliver en skråplan..

Alle dem jeg kender der har større kreditter er endt med lån i stedet..

Anmeld

29. maj 2012

Tvillingemor80

Tvillingemor90 skriver:

Jeg er glad for min kassekredit.. MEN jeg har også valgt den laveste på 5.000 kr. De foreslog 25.000 kr. :O

Jeg har aldrig et overtræk der ikke kan dækkes af min løn og at der stadig er penge at leve for. jeg fik det kort efter pigerne kom..

jeg har maks oplevet at der er blevet trukket 13-14 kr i renter fra min konto.. for det meste bliver det bare dækket af rente indtægter..

tja alt i alt fungere det for mig.. MEN skal aldrig have større kredit end det, det tror jeg bliver en skråplan..

Alle dem jeg kender der har større kreditter er endt med lån i stedet..

min kassekredit er så på min løn konto - min budget går aldrig i minus - det bør den ikke gøre hvis den er regnet "rigtigt" ud..

Anmeld

29. maj 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Hvorfor ikke slippe af med a tænke på kassekredit og høje renter? 

Find ud af hvorfor i går i minus. En bugdetkonto burde jo være et sted der blev overført de udregnede penge man har til regninger, og gerne en lille slat ekstra. Og det er FORBUDT a hæve fra den. 

Jeg ved ikke? Kan slet ikke se hvordan man går i minus, det er aldrig sket for mig og burde være ret nemt a styre?

Dernæst er kassekredit bedre end bare a gå i minus, da renterne jo er højere ved a gå i minus

Det synes jeg måske er en smule flabet At det er aldrig sket for dig, så må det da være nemt. Nu taler vi altså heller ikke om 10.000 kroner vi går i minus. Det højeste har været 1800, og da var det virkelig slemt. Ellers taler vi normalt under 1000 kroner, måske 500-800 kroner. Det er vores madkonto. Vi handler ind efter madplan, handler tilbud og i Rema, men har alligevel svært ved at holde den - Når man som os gerne vil spise sundt med mange grøntsager, er det svært at få til at løbe rundt..

Vi taler ikke en kassekredit på 25.000 eller sådan. Det laveste man nu overhovedet kan få, tænker vi. I og med det er så lidt vi går over..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.