aktiviteter med hund??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

Masig

Kay skriver:

jeg glæder mig også såååå meget til de gode lange gåture igen

Tror jeg også hundene gør

Og så får vores nabo/gode venner også hund her lige om en uges tid, så vi kan gå sammen... det bliver bare så hyggeligt... Tror virkelig det bliver godt for vores hund...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Princesspigen

Kay skriver:

vores vejer 36 kg

ja noget større  hihi

Anmeld

29. maj 2012

LilleChelle

Du kunne prøve klikkertræning.

Lån bogen klikkertræning for din hund. Og læs den. Det er en helt anden træningsform end man lærer til lydighedstræning - men rigtig sjov, ikke mindst for træner men også for hunden. 

I denne bog er der rigtig mange eksempler trin for trin med hvordan du lærer hunden de forskellige basale ting, men også en masse tossede ting som at slukke lyset, hente en coladåse i køleskabet osv. 

Det kræver ikke så meget fysisk af dig, udover at du skal kunne klikke og give godbidder. Formålet med træningen er at få en hund der tager initiativ og gerne vil og tør tage chancen med at prøve   at vi ikke pådutter den noget. 

Det er rigtig sjovt Og man får en meget gladere og initiativrig hund af det

Udover det, så synes jeg du skal tænke RIGTIG godt over det med at smide fodderet på græsplænen. Det kan give store problemer i ens sportræning. Fordi hunden vænner sig til at kigge efter maden og ikke bruge næsen. Jeg fraråder mine kursister det på det kraftigste pga problemerne ved det. 

Du skriver endelig bare hvis du har brug for fif

Anmeld

29. maj 2012

Kay

Masig skriver:

Tror jeg også hundene gør

Og så får vores nabo/gode venner også hund her lige om en uges tid, så vi kan gå sammen... det bliver bare så hyggeligt... Tror virkelig det bliver godt for vores hund...

ej hvor lækkert

vores hygger sig rigtig godt med mine forældres hund... det er bare skønt... selvom de jo lige bor et stykke væk så det er jo langt fra hver dag de ser hinanden...

Anmeld

29. maj 2012

Masig

Kay skriver:

ej hvor lækkert

vores hygger sig rigtig godt med mine forældres hund... det er bare skønt... selvom de jo lige bor et stykke væk så det er jo langt fra hver dag de ser hinanden...

Det gør vores også med mine forældres hund, men de bor så lige to timer og en færge-overgang væk, så det er ikke lige så tit vi kommer forbi til en legedag hehe.... Bliver godt når naboen får en vovse...

Anmeld

29. maj 2012

Kay

LilleChelle skriver:

Du kunne prøve klikkertræning.

Lån bogen klikkertræning for din hund. Og læs den. Det er en helt anden træningsform end man lærer til lydighedstræning - men rigtig sjov, ikke mindst for træner men også for hunden. 

I denne bog er der rigtig mange eksempler trin for trin med hvordan du lærer hunden de forskellige basale ting, men også en masse tossede ting som at slukke lyset, hente en coladåse i køleskabet osv. 

Det kræver ikke så meget fysisk af dig, udover at du skal kunne klikke og give godbidder. Formålet med træningen er at få en hund der tager initiativ og gerne vil og tør tage chancen med at prøve   at vi ikke pådutter den noget. 

Det er rigtig sjovt Og man får en meget gladere og initiativrig hund af det

Udover det, så synes jeg du skal tænke RIGTIG godt over det med at smide fodderet på græsplænen. Det kan give store problemer i ens sportræning. Fordi hunden vænner sig til at kigge efter maden og ikke bruge næsen. Jeg fraråder mine kursister det på det kraftigste pga problemerne ved det. 

Du skriver endelig bare hvis du har brug for fif

det lydder som en bog jeg skal låne

hun er lidt sjov for hun kigger ik efter godbidderne i græsset når hun skal lede... hun snuser kun efter dem.... måske fordi jeg kaster dem i ikke nyslået græs... altså så de ikke lige er til at se så let

har endnu ik gjort det i vores egen have... men overvejer det... men der er græsset jo somregl nyslået... så tror det bliver for let for hende...

Anmeld

29. maj 2012

Kay

Masig skriver:

Det gør vores også med mine forældres hund, men de bor så lige to timer og en færge-overgang væk, så det er ikke lige så tit vi kommer forbi til en legedag hehe.... Bliver godt når naboen får en vovse...

Anmeld

29. maj 2012

Aabye

Kay skriver:

den kan hun ik rigtig finde ud af ellre se det sjove i... men hun har en bold med godbidder i der virker lidt på samme måde og den elsker hun... men den får hun kun når hun skal være alene hjemme så hun har noget at hygge med

Når i nu går spor kan jeres hund jo kommandoen søge.. DU kan også gemme godbidder rundt omkring i jeres hus/lejlighed både på reoler stole på gulvene i en halvt åben skuffe.. Ja kun fantasien sætter grænser.. 

Anmeld

29. maj 2012

Trolde_mor

Kay skriver:

vores have er meget lille... så agility går nok ik... men det der spil ser meget sjovt ud... hvor har i købt det?

Man kan købe sådan nogle spil i de fleste dyrehandler Har set en 5-6 forskellige, og der er forskellig sværhedsgrad, både i de enkelte spil og ved de forskellige spil, så man kan starte med en let og så købe eller gøre det pågældende spil sværre

Anmeld

29. maj 2012

LilleChelle

Kay skriver:

det lydder som en bog jeg skal låne

hun er lidt sjov for hun kigger ik efter godbidderne i græsset når hun skal lede... hun snuser kun efter dem.... måske fordi jeg kaster dem i ikke nyslået græs... altså så de ikke lige er til at se så let

har endnu ik gjort det i vores egen have... men overvejer det... men der er græsset jo somregl nyslået... så tror det bliver for let for hende...

Det er der forskellen ligger. 

- Hun kan ikke se dem i ikke nyslået græs, men kan se dem i nyslået græs. Og hvorfor kæmpe med at snuse sig frem, hvis man kan gøre det lettere for en selv ved bare at kigge? 

Den er super god ihvertfald. Og giver rigtig mange fif til sjov træning  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.