aktiviteter med hund??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

Masig

Kay skriver:

puhhh kan godt mærke at de daglige gå ture med hunden tager længere og længere tid... og vi kan ikke lege de samme lege når vi er ude og gå længere...

maven er ved at væe godt stor og bækkenet værker... men det bliver hendes energi nevou jo ikke mindre af...

hun elsker at kaste bold... men det vridder dumt i mit bækken... har dog en "kaste arm" så jeg kan kaste bolden et stykke uden at vride... for ellers bliver det jo ik længere end 2 meter hvis jeg kun skal bruge armen og ik resten af kroppen...

når vi er ude og gå, går vi et lille stykke med snor på, over i en park hvor hunde må gå frit... når vi går frit øver jeg hende (lidt af vejen) i at gå pænt ved siden af mig... 

når jeg har brug for an pause og sidder på en bænk kaster jeg godbidder ud på græsset hun kan søge efter...

og i dag fandt vi på en ny leg, hvor jeg kaster en bold ud i noget højt græs så hun skal søge efter den... (igen kun de her 2 meter)

hvad dælen kan jeg mere gøre? har i gode ideer til aktiviteter jeg ellers kan lave med hende uden at et går ud over mit bækken??

Årh hvor jeg kender problemet... Jeg kan jo så ikke engang gå med hunden, da jeg har fået forbud mod det af min JM... Her for lidt over en uge siden gjorde jeg det alligevel, hvilket resulterede i et kæmpe vrid i ryggen (pga en dum kat der skulle jagtes mens han var i snor), og har haft problemer i den side jeg fik vriddet i, lige siden.. Så det er forbudt at gå med ham alene fra nu af... Og kæresten orker ikke meget mere end en halv times gåtur når han kommer hjem efter 10 timers arbejde....

Jeg spreder også mad og godbidder ud på græsset, leger med ham det jeg nu kan, og træner lidt, men han bliver bare så hurtig ufokuseret, fordi tingene keder ham efter kort tid.... Så her er det også bare rigtig svært at få ham aktiveret ordentlig...

Glæder mig til jeg har født og kan tage ham med ud og gå med barnevognen et par timer om dagen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Trolde_mor

Lav en sti med godbider til hende, så hun skal søge en hel rute. Ellers kan jeg varmt anbefale hundepuslespil - det bruger vi rigtig meget herhjemme og der kan vores søn på 1½ også være med

Hunden får brugt hjernen en masse og bliver dermed også rigtig træt, bare mentalt frem for fysisk

Ellers kunne det måske være noget med agility hvis I har have? Springene er lette at sætte op og vejer ingenting, så får hun brugt en masse krudt og du skal bare gå rundt og sige spring osv.

Anmeld

29. maj 2012

Kay

Princesspigen skriver:

spændende blanding  men dejlige hunde alle sammen  så det er en halvstor en..

ja... hun går mig til knæet 

Anmeld

29. maj 2012

Kay

B&J skriver:

det er da også øv men mon ikke han gerne vil gøre det så du ikke får ondt

jo helt sikkert

Anmeld

29. maj 2012

Kay

Line - med Bobben skriver:

Nu har jeg ikke læst alle svarene.. Men den her er et hit herhjemme.. Tag en halv liters flaske (de skal være de hårde plastflasker.. coca cola f.eks) vask den godt og grundtigt og lad den tøre helt.. Put foder/godbidder what ever i og giv hunden den.

den kan hun ik rigtig finde ud af ellre se det sjove i... men hun har en bold med godbidder i der virker lidt på samme måde og den elsker hun... men den får hun kun når hun skal være alene hjemme så hun har noget at hygge med

Anmeld

29. maj 2012

Kay

Annana89 skriver:

Hjernearbejde er faktisk det aller bedste at trætte dem med frem for fysisk aktivitet. Fysisk aktivitet kan give dem endnu mere enrgi hvor hjernearbejde dræner dem mere.

Så du må være rigtig kreativ med at give hende nogel udfordringer hver dag både på gåturen og i hjemmet.

At gå spor er helt kanont og de får virkelig brugt hjernen og snuden. At få hende til at gå på ballancebomme(træstammer, bænke osv.) når i går ture er også en af de ting der er virkelig godt. Når hun skal holde ballancen bruger de også en helt masse hjerne og energi.¨Og f.eks slalom. Prøv og kig de steder du går tur med hende og se om der ikke er ting du kan være "kreativ" med og som kan udfordre hende.

I hjemmet kunne du jo lærer hende triks der endda kunne hjælpe dig nu her mens du er gravid!?

F.eks. tænd/sluk lyset, hente bestemte ting til dig osv. Du har i hvert fald racen der egner sig rigtig godt til at lærer hjælpsomme triks.

Jeg lærte vores schæfer sårn nogle "hjælpe"triks og han var bare den lykkeligste hund når han fandt ud af det plus han blev godt træt træt af at få lov og "hjælpe" mig.

god ide med hjælpe trix... hun er allerede rigtig godt til at hjælpe med at tage sin kørebil sele på...

men hvad hun sklal lære og hvordan jeg lige fpr hende til det... hmm det må jeg lige finde ud af

det med bænke og sådan der er hun for bange for tingen... men slalon mellem træer eller sten brude jeg godt kunne øve med hende

Anmeld

29. maj 2012

Kay

Masig skriver:

Årh hvor jeg kender problemet... Jeg kan jo så ikke engang gå med hunden, da jeg har fået forbud mod det af min JM... Her for lidt over en uge siden gjorde jeg det alligevel, hvilket resulterede i et kæmpe vrid i ryggen (pga en dum kat der skulle jagtes mens han var i snor), og har haft problemer i den side jeg fik vriddet i, lige siden.. Så det er forbudt at gå med ham alene fra nu af... Og kæresten orker ikke meget mere end en halv times gåtur når han kommer hjem efter 10 timers arbejde....

Jeg spreder også mad og godbidder ud på græsset, leger med ham det jeg nu kan, og træner lidt, men han bliver bare så hurtig ufokuseret, fordi tingene keder ham efter kort tid.... Så her er det også bare rigtig svært at få ham aktiveret ordentlig...

Glæder mig til jeg har født og kan tage ham med ud og gå med barnevognen et par timer om dagen....

jeg glæder mig også såååå meget til de gode lange gåture igen

Anmeld

29. maj 2012

Princesspigen

Kay skriver:

ja... hun går mig til knæet 

min er jo en lille 11 kilos stritøre  

Anmeld

29. maj 2012

Kay

Trolde_mor skriver:

Lav en sti med godbider til hende, så hun skal søge en hel rute. Ellers kan jeg varmt anbefale hundepuslespil - det bruger vi rigtig meget herhjemme og der kan vores søn på 1½ også være med

Hunden får brugt hjernen en masse og bliver dermed også rigtig træt, bare mentalt frem for fysisk

Ellers kunne det måske være noget med agility hvis I har have? Springene er lette at sætte op og vejer ingenting, så får hun brugt en masse krudt og du skal bare gå rundt og sige spring osv.

vores have er meget lille... så agility går nok ik... men det der spil ser meget sjovt ud... hvor har i købt det?

Anmeld

29. maj 2012

Kay

Princesspigen skriver:

min er jo en lille 11 kilos stritøre  

vores vejer 36 kg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.