kartoffel porre suppe Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.775 visninger
16 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

B&J

Jeg søger en opskrift på kartoffel porre suppe med klar bullion...

de eneste opskrifter jeg kan finde er hvor de har blentet det hele og det ønsker jeg ikke

håber i får en dejlig tirsdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Muffin_girl

B&J skriver:

de eneste opskrifter jeg kan finde er hvor de har blentet det hele og det ønsker jeg ikke

Hvordan ønsker du så? Jeg kender kun den blendede udgave  

Anmeld

29. maj 2012

Maja_4000

Du kan jo bare lade være at blende den ?

Anmeld

29. maj 2012

Miss-86

B&J skriver:

Prøv på alletiderskogebog.dk

Anmeld

29. maj 2012

B&J

AalborgPigen skriver:

Hvordan ønsker du så? Jeg kender kun den blendede udgave  

Jamen lige som den klare suppe med kød og mel boller ja fordi jeg spør er fordi jeg aldrig har lavet en suppe før er ellers god til mad

Anmeld

29. maj 2012

B&J

Miss-L86 skriver:

Prøv på alletiderskogebog.dk

tak det vil jeg prøve

Anmeld

29. maj 2012

B&J

Maja_4000 skriver:

Du kan jo bare lade være at blende den ?

ja men det var også for at finde en god opskrift har aldrig prøvet at lave en suppe før

Anmeld

29. maj 2012

aarhusmor

Altså de bedste supper får du ved at f.eks. koge en hel kylling/suppe høne i 1,5 time. Dæk den med vand og kom salt på. Evt. grøntsager som porrer og gulerødder.

tag kyllingen op og afkøl den lidt, inden du piller kødet fra (kan gemmes til salat, pizza, tern i suppen osv.)

Så kommer du fyldet i. Hvis det kun skal være kartofler og porrer, så start med kartoflerne. Skærm dem i tern og kog dem i ca. 15 min.

Skær porrerne i skiver og giv dem ca. 5-10 min.

Så er din suppe klare

Du kan også bruge bouillon istedet for selv at koge en kylling, men så er det bare salt og den samme kedelige smag hver gang.

Evt. kan du til sidst drysse suppen med persille for at give en variation

Anmeld

29. maj 2012

B&J

aarhusmor skriver:

Altså de bedste supper får du ved at f.eks. koge en hel kylling/suppe høne i 1,5 time. Dæk den med vand og kom salt på. Evt. grøntsager som porrer og gulerødder.

tag kyllingen op og afkøl den lidt, inden du piller kødet fra (kan gemmes til salat, pizza, tern i suppen osv.)

Så kommer du fyldet i. Hvis det kun skal være kartofler og porrer, så start med kartoflerne. Skærm dem i tern og kog dem i ca. 15 min.

Skær porrerne i skiver og giv dem ca. 5-10 min.

Så er din suppe klare

Du kan også bruge bouillon istedet for selv at koge en kylling, men så er det bare salt og den samme kedelige smag hver gang.

Evt. kan du til sidst drysse suppen med persille for at give en variation

ej er det virkelig såååå nemt

jeg har jo tit køgt kylling hvis vi skal have et eller andet kan man fryse det vand ned og gemme eller???

og mange tak

Anmeld

29. maj 2012

aarhusmor

B&J skriver:

ej er det virkelig såååå nemt

jeg har jo tit køgt kylling hvis vi skal have et eller andet kan man fryse det vand ned og gemme eller???

og mange tak

Det var så lidt. Hvis du vil have en lidt kraftigere suppe, så skal du bare smide skroget ned i suppen og give det en time mere.

Bliver den for kraftig kan du altid tilsætte lidt vand.

Jeg kommer nogengange en suppeterning i alligevel, bare for at give det lidt mere salt og kraft. Der er ingen tvivl om at supper på oksekød og knogler er lidt kraftigere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.