pseudo-tvillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.123 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. maj 2012

Anonym trådstarter

hej de damer

jeg er måske gravid igen. vores datter er 7 mdr gammel. det er ikke planlagt hvis jeg er gravid, men jeg ville IKKE have det godt med en abort. 

derfor tænkte jeg på om jer der kender til / har børn tætte op af hinanden, om hvilke fordele og ulemper der er ? 

jeg selv tænker om vores datter kunne føle sig overset når der så hurtigt kommer en lille ny? 

på forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

DitteFisk

Jeg og mine nærmeste søskende er pseudo-trillinger og vi har altid haft det godt vi havde altid hinanden! Ogd et har vi stadig nu som voksne.

Anmeld

28. maj 2012

onlyme

Anonym skriver:

hej de damer

jeg er måske gravid igen. vores datter er 7 mdr gammel. det er ikke planlagt hvis jeg er gravid, men jeg ville IKKE have det godt med en abort. 

derfor tænkte jeg på om jer der kender til / har børn tætte op af hinanden, om hvilke fordele og ulemper der er ? 

jeg selv tænker om vores datter kunne føle sig overset når der så hurtigt kommer en lille ny? 

på forhånd tak 

Jeg følger lige med her,. Har en søn på 10 mdr og venter mig til 15 Juli,.!

Anmeld

28. maj 2012

De3Guldklumper

Anonym skriver:

hej de damer

på forhånd tak 

Jeg har et hold pseudo tvillinger med 15 mdr imellem.

Den sidste var bestemt ikke planlagt men abort var ikke aktuelt for mig så selvfølgelig skulle vi da den lille spire..

I dag er ungerne 4 & 3 år gamle. De har rigtig meget ud af hinanden men kan også være hinandens værste fjender.

Da vi fik nummer 2 - skal man huske at den ældste stadig er meget lille trods den er blevet storesøster/bror. Vi inddragede så meget som muligt hende i at være med, f.eks når der skal skiftes ble osv. Der udover gjorde vi meget i at jeg havde ammet af til når hun kom hjem fra inst. så hun ikke hele tiden skulle se lillebror i mors arme men at der også var plads til hende og at man kunne tage imod hende med åbne arme og krammere.

En handle tur kunne gøre underværker med mor for sig selv. Jeg synes ikke rigtig vi oplevede at hun var så farsyg for ham kunne hun hele tiden gå til hvis det var.

Jeg har en gang oplevet at hun har ryddet sofabordet for diverse ifb. med jeg sad og ammede og ikke liiige kunne hjælpe og hun derfor lige skulle vise hvem der så havde bukserne på

Men skriv endelig hvis der noget specifikt du gerne vil vide..

Anmeld

29. maj 2012

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Jeg og mine nærmeste søskende er pseudo-trillinger og vi har altid haft det godt vi havde altid hinanden! Ogd et har vi stadig nu som voksne.

Lyder dejligt!  Det må jo så være en af fordelene.

Anmeld

29. maj 2012

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Jeg har et hold pseudo tvillinger med 15 mdr imellem.

Den sidste var bestemt ikke planlagt men abort var ikke aktuelt for mig så selvfølgelig skulle vi da den lille spire..

I dag er ungerne 4 & 3 år gamle. De har rigtig meget ud af hinanden men kan også være hinandens værste fjender.

Da vi fik nummer 2 - skal man huske at den ældste stadig er meget lille trods den er blevet storesøster/bror. Vi inddragede så meget som muligt hende i at være med, f.eks når der skal skiftes ble osv. Der udover gjorde vi meget i at jeg havde ammet af til når hun kom hjem fra inst. så hun ikke hele tiden skulle se lillebror i mors arme men at der også var plads til hende og at man kunne tage imod hende med åbne arme og krammere.

En handle tur kunne gøre underværker med mor for sig selv. Jeg synes ikke rigtig vi oplevede at hun var så farsyg for ham kunne hun hele tiden gå til hvis det var.

Jeg har en gang oplevet at hun har ryddet sofabordet for diverse ifb. med jeg sad og ammede og ikke liiige kunne hjælpe og hun derfor lige skulle vise hvem der så havde bukserne på

Men skriv endelig hvis der noget specifikt du gerne vil vide..

Jeg har sådan tænkt lidt på, når nu de bliver ældre, og teenagere, om problemer der kan opstå, hvis den ene er 14 og den anden 15 eller i den stil, ville det mest naturlige være at de har samme regler for hvad de må og hvornår og hvad tid de skal i seng osv, eller bliver det med den aldersfoskel? Tænker bare der måske kunne komme mange konflikter hvis de må det samme langt hen af vejen og hele opvæksten igennem, men så pludselig bliver der forskel, eller, ja hvis du forstår hvad jeg mener ?  

Anmeld

29. maj 2012

Anonym trådstarter

onlyme skriver:

Jeg følger lige med her,. Har en søn på 10 mdr og venter mig til 15 Juli,.!

Hihi, helt iorden, og tillykke 

Anmeld

29. maj 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

hej de damer

på forhånd tak 

Der er knap 13 mdr mellem mine drenge

Den mindste er 3 mdr om lidt, og vi har ikke oplevet noget negativt endnu!
Vores drenge er nogle dejlig milde og "nemme" børn, hvilket nok også har noget at sige?!

Vores mellemste, har kun reagerer positivt! Selvfølgelig har vi skulle være opmærksomme på at hjælpe ham med at være forsigtig osv i starten! men der går ikke en dag hvor han bare gerne vil kysse og kramme

Har ikke så meget erfaring endnu, men som det er nu, så er det helt fantastisk

Anmeld

29. maj 2012

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Der er knap 13 mdr mellem mine drenge

Den mindste er 3 mdr om lidt, og vi har ikke oplevet noget negativt endnu!
Vores drenge er nogle dejlig milde og "nemme" børn, hvilket nok også har noget at sige?!

Vores mellemste, har kun reagerer positivt! Selvfølgelig har vi skulle være opmærksomme på at hjælpe ham med at være forsigtig osv i starten! men der går ikke en dag hvor han bare gerne vil kysse og kramme

Har ikke så meget erfaring endnu, men som det er nu, så er det helt fantastisk

Ej hvor dejligt hehe. Dejligt der er taget så godt imod ham 

Anmeld

29. maj 2012

maria_wlt

Her i huset er der 16 mdr imellem mine... INGEN er overset og den store er aldrig jaloux.. Han er også over det med at pyldre og hænge.. 

Jeg tror ikke på at at der nogensinde er noget barn der har taget skade af 1 søster/bror.. Når vi ikke snakker om en børneflok på i forvejen 4-5 stk.

Det er hårdt arbejde til tider da de jo begge er små og ikke kan alting selv. 

De leger fantastisk sammen og Ene har haft en fantastisk start i VS da storebror i forvejen var der 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.