Hvor mange flasker ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2012

Maja_4000

Mor-til-asta-09 skriver:

Da Asta var 7 mdr stoppede vi med flasken herhjemme, så hun fik kun "rigtig" mad som os...

Det samme her

Dog fik Caroline stadig en flaske om natten (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
onlyme skriver:

Hej :-)

min søn på 10 mdr begyndte for en 20 dage siden ikke rif´gtig at ville have sine flasker,.
Jeg ''tvang'' dem så i ham fordi han ikke er begyndt at spise så meget af kartofler rugbrød mm,.
´Begyndte så at tilbyde ham rigtig mad oftere,.
Havde så en veninde på besøge i Lørdags fra mg som sagde hendes søn kun fik morgen og aften'flaske,.
Det har vi så prøvet de sidste 2 dage, det er også gået nogenlunde, han spiser en flaske om morgenen på 200ml og igen til aften men han har så kun spist de godt 150ml om aftenen,.
Hans far siger så til aften at der jo står på mme at han skal have 3 flasker a 200ml om dagen,.

Jeg er bare så nervøs for om han får det han kan spise på en dag, nu han kun får de 2 flasker om dagen,.!

Hvad spiser jeres 10 mdr's ''baby'' på sådan en dag, mht mme ?

Kender det godt, man vil jo ikke risikere de ike får nok, ernæringsmæssigt, eller er sultne.

To flasker er nok, det fik jeg afvide med min søn.  Ellers fik jeg det råd af sundhedsplejersken, at blande mme i hans mad hvis han nægter flaske.

Anmeld

28. maj 2012

onlyme

sommerbarn<3 skriver:

Kender det godt, man vil jo ikke risikere de ike får nok, ernæringsmæssigt, eller er sultne.

To flasker er nok, det fik jeg afvide med min søn.  Ellers fik jeg det råd af sundhedsplejersken, at blande mme i hans mad hvis han nægter flaske.

Ja :-)
Men han fik sin første tand for 3 uger siden og næste 1 uge efter men for 3 dage siden begyndte der at komme 4 mere i overmunden, så når de også presser på har det været svært at bedømme om det var bisserne eller sult

Men jeg prøver at køre det her en uges tid mere, kan jo se det er meget normalt omkring hans alder ;-)

Anmeld

28. maj 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Min datter er 8 mdr. og hun får kun en flaske ved sengetid når hun skal puttes. Derudover får hun ingen flasker i døgnet men jeg tilføjer mme. i hendes havregrød og øllebrød for at hun kan nå op på de 400 ml. mme i døgnet de små nu skal have indtil 1 års alderen for at undgå jerndråber og det kører fint

Anmeld

28. maj 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Min datter er 8 mdr. og hun får kun en flaske ved sengetid når hun skal puttes. Derudover får hun ingen flasker i døgnet men jeg tilføjer mme. i hendes havregrød og øllebrød for at hun kan nå op på de 400 ml. mme i døgnet de små nu skal have indtil 1 års alderen for at undgå jerndråber og det kører fint

Anmeld

29. maj 2012

Mother-love

onlyme skriver:

Så mælk og yoghurt kan sagten erstatte ?

Ja min sp sagde at det er fordi de skal have nok calsium. Og ost er ogaå godt. Men hun anbefalede også da isabella var 10 mdr at vi gav hende en multi vitamin selvom der stod fra 1 år. Men det er af hensyn til at de ikke bliver kvalt. Men vi knusser den så og giver hende den sammen med hendes havregrød om morgenen. Og så får hun gerne yoghurt hver dag. Og en osthaps hvis hun gider ellers får hun to glas mælk.

Anmeld

29. maj 2012

onlyme

michelledam skriver:

Ja min sp sagde at det er fordi de skal have nok calsium. Og ost er ogaå godt. Men hun anbefalede også da isabella var 10 mdr at vi gav hende en multi vitamin selvom der stod fra 1 år. Men det er af hensyn til at de ikke bliver kvalt. Men vi knusser den så og giver hende den sammen med hendes havregrød om morgenen. Og så får hun gerne yoghurt hver dag. Og en osthaps hvis hun gider ellers får hun to glas mælk.

Okay :-)
Tak for råd

Anmeld

29. maj 2012

Rebecca55

Hvis han mister interessen for flasken skal du bare sørgde for han får kosttilskud, som erstatter det som mælken indeholder. Snak med sundhedsplejersken eller din læge omkring det, så er du helt sikker.

Anmeld

29. maj 2012

mor2011_

han har slet ikke brug for flaske mere så vær glad for at han selv siger fra

Anmeld

29. maj 2012

Krussedulle

onlyme skriver:

Hej :-)

min søn på 10 mdr begyndte for en 20 dage siden ikke rif´gtig at ville have sine flasker,.
Jeg ''tvang'' dem så i ham fordi han ikke er begyndt at spise så meget af kartofler rugbrød mm,.
´Begyndte så at tilbyde ham rigtig mad oftere,.
Havde så en veninde på besøge i Lørdags fra mg som sagde hendes søn kun fik morgen og aften'flaske,.
Det har vi så prøvet de sidste 2 dage, det er også gået nogenlunde, han spiser en flaske om morgenen på 200ml og igen til aften men han har så kun spist de godt 150ml om aftenen,.
Hans far siger så til aften at der jo står på mme at han skal have 3 flasker a 200ml om dagen,.

Jeg er bare så nervøs for om han får det han kan spise på en dag, nu han kun får de 2 flasker om dagen,.!

Hvad spiser jeres 10 mdr's ''baby'' på sådan en dag, mht mme ?

Mine de store har ikke fået mme mere efter 10 mdr!

Og fra 9 mdr ca, fik de kun én i døgnet, om aftenen på 200-250 ml..

De spiste havregrød/øllebrød til morgen

Frugt/grøntsager og evt lidt brød om formiddagen

Rugbrød til frokost

Grøntsager/frugt/a38 om efterniddagen

Det samme som os til aftensmad
De har fået/får vand og/eller sødmælk til alle deres måltider!

Og en flaske til natten, om aftenen..

De er jo så store på det tidspunkt at de ikke kun kan leve af mme, det er der ikke nok næring i!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.