Briller eller kontaktlinser, at have på til fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2012

Ciss

Sas1990 skriver:

Jeg er nærsynet og kan ikke se langt, og jeg bruger -5.50 nu når jeg bruger kontaktlinser og briller til at slappe af i øjene nogen gange i sær om aften. Det er mere til dem der har briller og kontakt linser. Hvad ville i vælge at have på til fødselen. for hvis jeg fik veer kl lort om natten, så ved jeg ikke lige om jeg orker at tage linser i. Men kunne forstille mig at brillerne kunne være i vejen og ville selfølig følge med hvad der sker og kunne se ordenligt til min fødsel. Det er godt nok først til December jeg skal føde.

Jeg bruger og briller og linser.

Jeg vil tro, at der er en god chance for, at du når at bytte til linser, for som oftest starter det stille og roligt med flere minutters pauser og korte veer. Hvis det passer sådan ville jeg i hvert fald prioritere linser!

Da vi havde fået den første byttede jeg linsetype og begyndte at bruge månedslinser, som sidder på/kan sidde på hele døgnet. Fantastisk når man skal ud af sengen mange gange hver nat!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

DK

Jeg havde linser på (ligeledes styrke på minus 5,5). Jeg "opdager" ikke mine linser når jeg har dem på, de generer slet ikke. Derfor var det helt naturligt at have linser på. Jeg havde slet ikke skænket det en tanke at have briller på. De kan jo falde af/blive fedtede osv.

Jeg var i badekar under fødslen og jeg kan kun forestille mig vandsprøjt osv på brilleglasene Derudover lå jeg meget af tiden ud af kanten på karret med hovedet/panden hvilende på mine arme på kanten, og det ville jeg vist ikke have kunne gøre såfremt jeg havde haft briller på.

Tilgengæld varede min fødsel kun få timer, så måske jeg var blevet træt af linserne hvis nu fødslen havde varet i ex. 24 timer?

Tag linser på. Og briller med. Det er jo forholdsvis nemt at hive linserne ud og tage briller på hvis de generer!?

Anmeld

28. maj 2012

Koen.

Jeg havde briller på og det var ikke til besvær på noget tidspunkt

Anmeld

28. maj 2012

B&J

jeg havde briller på hele vejen og de var ikke i vejen for mig

Anmeld

28. maj 2012

Trinh

Du kan også gøre det at du snakker med din optikker om evt. At få nogle linser du kan bruge hele døgnet.. Så skal du hverken tænke på linser eller briller når fødslen nærmer sig

Anmeld

28. maj 2012

AnnaK89

Jeg havde mine linser på sidste gang og skal også have det denne gang, uanset om det er dag eller nat. Synes altid mine briller er i vejen og bruger dem stort set aldrig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.