Barn nr. 2, hvornår fik i lyst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2012

Rødhætte

Den lykkelige skriver:

Nu er jeg lige hudløst ærlig.. så må i lige tage med..
Min datter er 15 mdr. Hun har været noget af en mundfuld.. men er blevet meget nemmere de sidste par måneder..
Når jeg ser et spædbarn tænker jeg årh sådan en lille ville jeg da gerne have igen.. men 2 sekunder efter tænker jeg alligevel nej..
Min kæreste synes ikke vi skal have flere og sagde så sent som idag "tænk på alt det vi har været igennem, så skal vi det igen måske"..
Jeg tænker også lidt som ham.. det vil være som at starte helt forfra og jeg orker ikke en graviditet nu osv osv.. Og ved sku ikke om jeg ville kunne finde overskuddet til to.. aner jo ikke hvordan det vil blive..
MEN jeg har bare altid tænkt jeg skulle have to børn og vil ikke have hun bliver ene barn  
Årh synes et så svært.. nogen dage er det sole klart hvad vi skal og andre dage ikke..
Hvornår fik i lyst og overskuddet igen til nr. 2?

Min søn har heller ikke været den nemmeste og er stadig nogle gange lidt af en mundfuld  Jeg er slet ikke skruk, og har altid ønsket at der skulle være 3-4 år imellem mine børn.. Jeg vil gerne nyde lidt "frihed" (nattero) inden nummer 2 kommer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

JH12

Jeg har en datter på 17 dage, og der er slet ingen tvivl om vi skal have et barn nummer 2. Dog skal jeg lige gøre min uddannelse færdig, og vi vil have lov at nyde vores datter de første år .. Men om godt 3 år skulle der gerne komme endnu et barn..

Anmeld

27. maj 2012

Tulle28

Vi havde det som dig/jer - og havde det indtil min datter var 22 mdr. Vi var meget i tvivl om vi overhovedet havde lyst til at få flere børn, fordi vi syntes det havde været og stadig var så hårdt med vores datter. MEN så blev jeg gravid, og selvom min første tanke var at vi ikke skulle beholde barnet, så var det alligevel ikke så nemt at få en abort. Nu er jeg 6 mdr henne og vi glæder os helt vildt:-) Dels er det blevet nemmere med vores datter, men tror også vi er blevet mere mentalt klar til nr. 2. Så noge gange tror jeg ikke man nødvendigvis kan planlægge sig ud af det, men hvis I gerne vil have mere end 1 barn, så skal man måske bare kaste sig ud i det, når jeres barn har den alder det har. Det siger jeg NU, men havde du spurgt mig for et halvt år siden, ville jeg sige gør det når I har lyst og overskud:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.