Barn nr. 2, hvornår fik i lyst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.972 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. maj 2012

Den lykkelige

Nu er jeg lige hudløst ærlig.. så må i lige tage med..
Min datter er 15 mdr. Hun har været noget af en mundfuld.. men er blevet meget nemmere de sidste par måneder..
Når jeg ser et spædbarn tænker jeg årh sådan en lille ville jeg da gerne have igen.. men 2 sekunder efter tænker jeg alligevel nej..
Min kæreste synes ikke vi skal have flere og sagde så sent som idag "tænk på alt det vi har været igennem, så skal vi det igen måske"..
Jeg tænker også lidt som ham.. det vil være som at starte helt forfra og jeg orker ikke en graviditet nu osv osv.. Og ved sku ikke om jeg ville kunne finde overskuddet til to.. aner jo ikke hvordan det vil blive..
MEN jeg har bare altid tænkt jeg skulle have to børn og vil ikke have hun bliver ene barn  
Årh synes et så svært.. nogen dage er det sole klart hvad vi skal og andre dage ikke..
Hvornår fik i lyst og overskuddet igen til nr. 2?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

Fenja09

Nu har jeg ikke mere end et barn - en datter på 9 måneder, men jeg orker bestemt heller ikke at skulle have barn nr to inden for 1 år. Faktisk vil jeg gerne vente 2 -3 år før vi skal have nr 2 - har hele tiden sagt at jeg gerne vil have mere end 1 barn, og jeg tror at man lige pludselig får overskuddet og lysten til det. Synes man skal vente indtil man ser flere fordele end ulemper - hvis man kan sige det sådan.

/Fenja

Anmeld

27. maj 2012

prettybutterfly

Den lykkelige skriver:

Nu er jeg lige hudløst ærlig.. så må i lige tage med..
Min datter er 15 mdr. Hun har været noget af en mundfuld.. men er blevet meget nemmere de sidste par måneder..
Når jeg ser et spædbarn tænker jeg årh sådan en lille ville jeg da gerne have igen.. men 2 sekunder efter tænker jeg alligevel nej..
Min kæreste synes ikke vi skal have flere og sagde så sent som idag "tænk på alt det vi har været igennem, så skal vi det igen måske"..
Jeg tænker også lidt som ham.. det vil være som at starte helt forfra og jeg orker ikke en graviditet nu osv osv.. Og ved sku ikke om jeg ville kunne finde overskuddet til to.. aner jo ikke hvordan det vil blive..
MEN jeg har bare altid tænkt jeg skulle have to børn og vil ikke have hun bliver ene barn  
Årh synes et så svært.. nogen dage er det sole klart hvad vi skal og andre dage ikke..
Hvornår fik i lyst og overskuddet igen til nr. 2?

Vores datter har sørme også været en mundful med kolik de første 4 måneder(skreg over 6 timer i træk hver dag), sov ALDRIG ( ok 5 lure om dagen af 20 min varighed og vågnede hver 2. time om natten og sku ha mad), har været MEGET OFTE syg med bla mællemørebetændelse 15 gange før hun fyldte 2 år, og andre ting. 

MEEEEN, vi var alligevel klar fra hun var ca halvandet år. Og blev gravid i samme måned som hun fyldte 2 og har nu termin til september. Håber virkelig vi får en nem, rask, rolig lille en, men det kan kun tiden vise. Og uanset hvad skal man jo bare huske på, at det er det hele værd i længden. Plus det er fedt at have dem tæt på hinanden så de kan få mest mulig gavn af hinanden, gider lege sammen osv!

Anmeld

27. maj 2012

Kofoed.

Jeg fik lysten hurtigt, men overskuddet er der ikke endnu.

I en situation som jeres, (kender ikke alder, så ved ikke om det er muligt) ville jeg ikke gøre noget endeligt endnu, men bare vente er par år, se om lysten og overskuddet bliver til det, det er ikke en skam med børn der har flere års alders forskel, vi diskutere stadig om anastasia skal være to eller fire, før der kommer en ny (det er der det passer med skole og uddannelse for mig), synes børne for noget forskelligt ud af hinanden, det kommer an på deres alder, en 5 årige ville synes det var skide sjovt at hjælpe med at made (gjorde min bror i hvert fald), en 7 årige kan hjælpe mere med det huslige osv, så mit råd, vent og se.

Anmeld

27. maj 2012

132319

Jeg fik først lyst et par uger før jeg blev gravid med nummer 2 og der var den store lige blevet 2 år.

Set i bagspejlet, så havde jeg ventet 1-1½ år mere, så han havde været 4 år. Alenetiden med den store får man aldrig igen!!

Min den mindste har været enormt krævende hvor imod den store var en ret nem baby, så jeg synes virkelig det var hårdt at stå med to børn. Især også fordi den største gik lidt i stå i sin udvikling da lillesøster kom. Dels som en reaktion og dels fordi jeg ikke havde samme overskud til at hjælpe ham som før.

Nu skal jeg ikke have flere børn da jeg allerede har to børn med to mænd og igen er alene men HVIS jeg skulle, så skulle de to store være 6 og 9 eller deromkring.

Anmeld

27. maj 2012

132319

Jeg fik først lyst et par uger før jeg blev gravid med nummer 2 og der var den store lige blevet 2 år.

Set i bagspejlet, så havde jeg ventet 1-1½ år mere, så han havde været 4 år. Alenetiden med den store får man aldrig igen!!

Min den mindste har været enormt krævende hvor imod den store var en ret nem baby, så jeg synes virkelig det var hårdt at stå med to børn. Især også fordi den største gik lidt i stå i sin udvikling da lillesøster kom. Dels som en reaktion og dels fordi jeg ikke havde samme overskud til at hjælpe ham som før.

Nu skal jeg ikke have flere børn da jeg allerede har to børn med to mænd og igen er alene men HVIS jeg skulle, så skulle de to store være 6 og 9 eller deromkring.

Anmeld

27. maj 2012

Lunae

Søde Camilla hjemme hos os er det det samme - dog ved vi at vi begge gerne vil have flere børn!

Den ene dag er vi mega klar og så er det bare huhej. Lige nu er jeg i en periode, hvor jeg nyder min frihed og tiden med Camille. Jeg er blevet glad for min uddannelse og har slet ikke trang til at gå gravid nu!

Vi har snakket om at starte til vinter, så bliver der 3 år mellem dem, men kunne sagtens fristes til at vente et år mere

Anmeld

27. maj 2012

B&J

daniel er 2 år nu og vi har ikke travlt med at få nr 2 min kæreste ville gerne inden han bliver 40 og der er 4år til så der er masser af tid og jeg vil også gerne have sådan en lille en men men men vi har daniel og vi begge kæmper med at få job osv og vi har det dejligt lige nu så det kommer når tiden kalder det ved jeg

Anmeld

27. maj 2012

Mum33

3 år Ca :-)

Anmeld

27. maj 2012

Tvebakken

Hehe, jeg vidste få sekunder efter fødslen af nr 1, at jeg helt sikkert skulle have flere. Da min ældste var 14 mdr var vi klar til at realisere det. Blev gravid igen i første forsøg, og der er 23 mdr mellem de store.

Jeg har altid sagt, at jeg ville have 2 eller 3 børn. Sidder nu her med nr 3. Den ældste af de store fylder 8 om lidt, den yngste er 11 dage. Og jeg har fået ønsket om en mere - men helt ærlig, 4 børn har aldrig været meningen - så kan vi ikke være i bilen, og har ikke flere værelser i huset... Så - jeg har allerede lysten til nr 4 - men ved dog ikke, om det nogensinde bliver...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.