Vask af flyverdragt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2012

Muffinmus

Man skal altid huske at for hver vask ryger en hel del af impregneringen.....hvis det er almindligt vaskemiddel og ikke overtøjsvaskemiddel.

Og husk altid at centrifugere på det laveste da hurtig centrifugering også ødelægger impregneringen da vandet så presses igennem stoffet og ødelægger coatingen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

Clisolka

Mette. skriver:

Husk ikke at centrifugere dragten. Hvis man gør det, tvinger man vandet gennem ydermaterialet og med tiden gør det at den ikke er vandtæt mere.

Vask den på 30 grader og ganske lidt vaskemiddel uden skyllemiddel også uden centrifugeringen til sidst. Den er jo så MEGET våd når den kommer ud, men vrid den forsigtigt og lad den dryppe af natten over i brusekabinene eller lignende.

Jeg har lige vasket Emilies vintertøj for det kan sælges, og det tørrede ude i solen på 1 dag, selvom det var driv vådt.

Centifugering! Ja, det er da en god ting - tak  Jeg lader den hænge i brusekabinen natten over 

Anmeld

28. maj 2012

Clisolka

LouiseVous skriver:

Jeg vender vragen ud, og vasker den på 30..
Bruger både vaske- og skyllemiddel..
Tørre den på bøjle og giver den inprænering når den er tør, Så den igen er vandtæt/ vandafvisende.. Da man egentlig ikke må vaske sådanne ude ting alt for tit...
Da du nu skal have den til opbevaring vil jeg også vaske den. Men ellers skal man lade flyverdragt/ termotøj/ regntøj tørre og så tage en fugtig klud og tørre det af med. Så ødelægger man ikke stoffet/ kvaliteten..

Jeps, den får lige en tur i maskinen, nu hvor jeg ikke skal bruge den mere alligevel til Isabella  Hvor køber man det  inprænering? Det lydre til at det er en god idé at have stående herhjemme 

Anmeld

28. maj 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Babymor2010 skriver:

Jeps, den får lige en tur i maskinen, nu hvor jeg ikke skal bruge den mere alligevel til Isabella  Hvor køber man det  inprænering? Det lydre til at det er en god idé at have stående herhjemme 

Det købes i Harald Nyborg og hedder Nakano. Det er en gul spraydåse med brun skrift:-) det er simpelthen guld værd at have hjemme. Virker både til tøj, telt, barnevogn/klapvogn og sko:-)
dejlig nemt

Anmeld

28. maj 2012

Clisolka

LouiseVous skriver:

Det købes i Harald Nyborg og hedder Nakano. Det er en gul spraydåse med brun skrift:-) det er simpelthen guld værd at have hjemme. Virker både til tøj, telt, barnevogn/klapvogn og sko:-)
dejlig nemt

Dét må jeg da have fat i næste gang jeg er i Harald Nyborg  Tak for hjælpen 

Anmeld

28. maj 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Babymor2010 skriver:

Dét må jeg da have fat i næste gang jeg er i Harald Nyborg  Tak for hjælpen 

Så lidt :-) Held og lykke:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.