Vask af flyverdragt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2012

Clisolka

pemiro skriver:

Aner ikke hvordan den skal vaskes, men ville blot informere om, at hvis den nu skulle blive ødelagt i impreneringen, så den ikke længere er vandtæt. Så kan man købe impreneringsspray, som du kan spraye den med til vinter så er dens imprenering som ny
(det gjorde vi altid med hestenes dækkener nemlig)

Godt tip  En kollega fortalte mig, at man kan gøre det samme med overlæderet til klapvognen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

pemiro

Babymor2010 skriver:

Godt tip  En kollega fortalte mig, at man kan gøre det samme med overlæderet til klapvognen 

Jeps.... Og sko og alt muligt skide smart

Anmeld

27. maj 2012

Clisolka

pemiro skriver:

Jeps.... Og sko og alt muligt skide smart

Jeg havde aldrig hørt om det før - men man lærer noget nyt hver dag 

Anmeld

27. maj 2012

pemiro

Babymor2010 skriver:

Jeg havde aldrig hørt om det før - men man lærer noget nyt hver dag 

Ja det er jo det..
Det er rart når man kan dele fif imellem sig.. For man kan altså spare mange penge på forskellige måder..

Anmeld

27. maj 2012

Clisolka

pemiro skriver:

Ja det er jo det..
Det er rart når man kan dele fif imellem sig.. For man kan altså spare mange penge på forskellige måder..

Ja lige præcis 

Anmeld

27. maj 2012

Janni.

Babymor2010 skriver:

Så er det det jeg gør  Nej jeg har heller ikke prøvet det - jeg har kun tørt den af med en klud indtil videre. Men nu kan hun ikke passe den mere, så vaskes skal den inden den skal gemmes helt væk 

Man skulle jo tro jeg var dig eller omvendt. Ihvert fald er vi ens på det punkt.

Anmeld

27. maj 2012

Clisolka

Janni. skriver:

Man skulle jo tro jeg var dig eller omvendt. Ihvert fald er vi ens på det punkt.

Anmeld

27. maj 2012

Solstrålebørn

Babymor2010 skriver:

Ja, det har jeg også hørt noget om. Jeg har kun haft brugt en klud til at tørre den af med indtil videre - og det er begrænset hvor meget hun har haft brugt den 

Jeg bruger som regel også bare en fugtig klud, når det er rigtig slem ryger den en tur til vask.. 

Anmeld

27. maj 2012

Mette.

Babymor2010 skriver:

Jeg har haft gemt Isabellas flyverdragt og nu vil jeg gerne have den vasket, så den kan blive opbevaret. Men til det store spørgsmål, hvordan vasker jeg den? Jeg fik engang besked på at der ikke måtte komme skyllemiddel i vasken - passer det? 

Er der noget jeg skal være opmærksom på? En førstegangsmor har brug for lidt hjælp 

Husk ikke at centrifugere dragten. Hvis man gør det, tvinger man vandet gennem ydermaterialet og med tiden gør det at den ikke er vandtæt mere.

Vask den på 30 grader og ganske lidt vaskemiddel uden skyllemiddel også uden centrifugeringen til sidst. Den er jo så MEGET våd når den kommer ud, men vrid den forsigtigt og lad den dryppe af natten over i brusekabinene eller lignende.

Jeg har lige vasket Emilies vintertøj for det kan sælges, og det tørrede ude i solen på 1 dag, selvom det var driv vådt.

Anmeld

27. maj 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Babymor2010 skriver:

Jeg har haft gemt Isabellas flyverdragt og nu vil jeg gerne have den vasket, så den kan blive opbevaret. Men til det store spørgsmål, hvordan vasker jeg den? Jeg fik engang besked på at der ikke måtte komme skyllemiddel i vasken - passer det? 

Er der noget jeg skal være opmærksom på? En førstegangsmor har brug for lidt hjælp 

Jeg vender vragen ud, og vasker den på 30..
Bruger både vaske- og skyllemiddel..
Tørre den på bøjle og giver den inprænering når den er tør, Så den igen er vandtæt/ vandafvisende.. Da man egentlig ikke må vaske sådanne ude ting alt for tit...
Da du nu skal have den til opbevaring vil jeg også vaske den. Men ellers skal man lade flyverdragt/ termotøj/ regntøj tørre og så tage en fugtig klud og tørre det af med. Så ødelægger man ikke stoffet/ kvaliteten..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.