Er du okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

826 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. maj 2012

Musse21

NEJ det er jeg bestemt ikke  Min søde lillebror er lige blevet far og er rigtig glad på deres vegne..

Men da de ringede og fortalte at nu gik fødslen igang  fik jeg en knude i maven og kunne stille mig til at tude med det samme. Og står nu her bag efter han er født og har rigtig svært ved at skulle om at se ham.De ved selvfølgelig ikke jeg har det sådan...

Men er der andre der har prøvet noget linene som kan give nogle råd? Hvordan takler jeg det bedst?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2012

TNBC

Musse21 skriver:

NEJ det er jeg bestemt ikke  Min søde lillebror er lige blevet far og er rigtig glad på deres vegne..

Men da de ringede og fortalte at nu gik fødslen igang  fik jeg en knude i maven og kunne stille mig til at tude med det samme. Og står nu her bag efter han er født og har rigtig svært ved at skulle om at se ham.De ved selvfølgelig ikke jeg har det sådan...

Men er der andre der har prøvet noget linene som kan give nogle råd? Hvordan takler jeg det bedst?

jeg har ikke oplevet noget ligende, da det er 5aar siden at jeg sidste blev faster, men jeg ved hvordan jeg har det, naar jeg hoerer endnu nogen er blevet foraeldre, og jeg ikke engang har fundet manden, saa jeg kan godt foelge dig.

Nu ved jeg ikke hvor laenge du har kaempet, men det er jo altid svaert naar nogen(isaer familie) kan faa boern meget lettere end en selv.
Jeg ved at det er haardt at skulle tage ud og se barnet, og se hvor glade de er, men goer det alligevel, og nyd at du er blevet faster. Din dag skal nok komme...

Anmeld

25. maj 2012

Metteris

Musse21 skriver:

Jeg har ikke prøvet det, da min brødre ikke er helt gamle nok til at få børn.
Jeg har dog prøvet noget andet, som dog ikke er helt det samme.

Jeg har været syg længe og måtte droppe uddannelse efter uddannelse. Så det var rigtig hårdt da min lillebror gennemførte sin uddannelse. Jeg følte mig som en kæmpe fiasko, fordi jeg ikke kunne.
Min moster postede billeder på facebook af min lillebror og min mor og skrev om den "stolte mor" - Og jeg fik det bare forfærdeligt, fordi hun ikke har grund til at være stolt af mig.

Det er selvfølgelig ikke det samme, men jeg kender godt det med at det gør ondt når andre får noget man gerne selv ville have, men ikke kan få....

Anmeld

25. maj 2012

Nessie

Jeg har ikke haft nogen helt så tæt på, der har fået børn, mens vi selv har prøvet, "kun" vennepar.

Men det er rigtig hårdt, og du skal give dig selv lov til at være ked af det og jaloux. Tag en ordentlig tudetur inden I skal ud at se den lille ny, tag en dyb indånding inden I går ind, og vær glad og nus om den lille fyr. Du vil jo elske ham højt, men det vil stadig give et stik i hjertet af jalousi.

Og tillykke med din nye titel som faster  Nyd den lille fyr indtil det bliver din tur til at vise dit eget mirakel frem

Anmeld

25. maj 2012

pussekat

hejsa

ja det her jeg min lillesøsser være gravid samme med mig i 10 og der være kun ca 1 1/2 månde i meller så fik jeg en sa i februar men bliv gravid igen i maj men end igen sa og ca 3 uge efter føde hun en lille pige  også bliv hun sur på mig for de jeg /vi være lang ned over det så hun sige til mig at hun ikke give mig mere  

det være fordi hun sige at hun ikke vil betalt skat så vi kun få  behandling ja kom jeg til at sige til hende ja hun jo også have få hjælp ja men det være ikke det samme om man om du få hjælp på sygehus el ved læge er da for mig det samme men det syndde hun ikke

og p.s få nok ikke nok børn da vi lige her vorse side førsøg på sygehus så arbejde selv nu for det da vi ikke her penge til det pravit

Anmeld

25. maj 2012

ønskebørn74

Musse21 skriver:

kæmpe krammer!!!! og ja det er helt normalt..

vi var i behandling da min lillesøster blev gravid igen..

var slet ikke glad imens hun var gravid og det første år efter hun havde født.. jeg var så missundelig.. glad på hendes vegne, men ked af det på vores..

nu er min mindste lillesøster igang med fertilitetsbehandling.. hun har PCOS som mig.. jeg bliver hys, hvis hun bliver mor før mig.. hun er 11år yngere end mig..

vi har forsøgt at blive forældre i 10år nu.. og det bliver ikke lige just nemmere..

men jeg trøster mig med at når det lykkedes, er det den helt rigtige lille skat der planter sig i min mave og vore hjerter..

HELD OG LYKKE MED DET HELE!!!

Anmeld

25. maj 2012

Loa

Jeg syntes helt klart du skal indvie ham i dine tanker. Vi havde selv et vennepar der kæmpede med at blive gravide (uden vi vidste det) og da vi så fortalte at vi skulle have en lille, uden nogen problemer med at blive gravid, var det SÅ tydeligt at de slet ikke kunne glæde sig på vores vegne.
Og det er super ærgeligt når man ikke ved hvorfor.
For på den ene side er det jo svært når man selv kæmper (kunne jeg forestille mig) men samtidig skal det jo heller ikke gå ud over din lillebror og hans lykke...

Så sig til ham hvordan du har det med det, men gør det stadig tydeligt at du er glad på hans vegne... (hvilket jeg får ud fra du er)

Anmeld

25. maj 2012

tarkoflen

Jeg har ikke selv været der endnu, men jeg har en veninde, der står på den anden side, altså hun er gravid med nr. 2 og hendes bror og køreste har prøvet rigtig længe og er ved at nå dertil, hvor der ikke er meget mere at gøre grundet alder og de mange mislykkede forsøg.

Min veninde har slet ikke hørt fra dem efter hun fortalte hun var gravid for ca. 3 måneder siden... Hun kan godt forstå hvis de har svært ved, at hun er gravid, men det er heller ikke særlig rart for hende hun vil gerne, at de fortalte hende, hvordan de havde det.

Så jeg tror, at du skal være ærlig, men også prøve alt hvad du kan for at være glad på deres vegne, de kan jo desværre hverken gøre fra eller til i forhold til jeres situation.

Det betyder dog ikke, at du ikke skal give dig selv lov til at tude og synes det er bund uretfærdigt, men gør det ikke foran dem.

Jeg håber det hjælpe, når du ser den lille fyr!

Kæmpe til dig, og jeg kan sagtens forstå, at det er rigtigt hårdt for dig

Anmeld

26. maj 2012

Musse21

Nessie skriver:

Jeg har ikke haft nogen helt så tæt på, der har fået børn, mens vi selv har prøvet, "kun" vennepar.

Men det er rigtig hårdt, og du skal give dig selv lov til at være ked af det og jaloux. Tag en ordentlig tudetur inden I skal ud at se den lille ny, tag en dyb indånding inden I går ind, og vær glad og nus om den lille fyr. Du vil jo elske ham højt, men det vil stadig give et stik i hjertet af jalousi.

Og tillykke med din nye titel som faster  Nyd den lille fyr indtil det bliver din tur til at vise dit eget mirakel frem

Tak for svar  Skal vist bare øve mig på at græde igennem en gang i mellem

Anmeld

26. maj 2012

Musse21

ønskebarn74 skriver:

kæmpe krammer!!!! og ja det er helt normalt..

vi var i behandling da min lillesøster blev gravid igen..

var slet ikke glad imens hun var gravid og det første år efter hun havde født.. jeg var så missundelig.. glad på hendes vegne, men ked af det på vores..

nu er min mindste lillesøster igang med fertilitetsbehandling.. hun har PCOS som mig.. jeg bliver hys, hvis hun bliver mor før mig.. hun er 11år yngere end mig..

vi har forsøgt at blive forældre i 10år nu.. og det bliver ikke lige just nemmere..

men jeg trøster mig med at når det lykkedes, er det den helt rigtige lille skat der planter sig i min mave og vore hjerter..

HELD OG LYKKE MED DET HELE!!!

Syntes virkelig det er så flot du bare stadig har gnisten og ved det nok skal lykkedes for jer. Og selvfølgelig skal det nok det

Det er bare så urimeligt nogen bare bliver gravide uden og endelig ønske det og så os andre som brænende ønsker os det må vente i flere år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.