Så kommer tænderne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.056 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. maj 2012

mariesmavse92

Hej med jer!
Nu har min lille skat rundet de 9 uger, fra hun blev født - hun blev født tre uger for tidligt, og skal derfor regnes tre uger tilbage, når vi snakker udvikling, så egentlig er hun kun lige knapt 6 uger gammel.
Nå, men hun er altså begyndt at få tænder - hvilket forklarer hendes evige klynken, savlen og overdrevne sutten! Før vi vidste, hvad det var, var vi en tur på sygehuset, og jeg nævnte at hun savlede meget og proppede hånden ind i munden og gumlede på den, og spurgte om det ikke kunne være tænder, men det var der ingen der ville høre på, fordi hun var så lille... men nu har jeg altså fået øje på to små begyndende huller foran i gummerne i undermunden - AHA! Det ER altså tændernes skyld, at Søren og jeg ingen søvn får for tiden. Det er rigtig hårdt at høre og se hende så ulykkelig, og vi kan jo ikke rigtig gøre noget - vi har købt noget Aftex aloclair gel til at smøre på, og skal have købt en tandbørste til måske at hjælpe hende lidt med at klø - hun kan jo ikke selv holde om en bidering eller gulerod, ih altså Stakkels lille bebs. Nå, jeg må bare høre lidt medlidende ord fra nogen, evt noget med at der går en uge eller to og så er tænderne fremme!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Åhhh, det lille pus!

Det kan da heller ikke være sjovt at få tænder!

Anmeld

25. maj 2012

mariesmavse92

rikkeregnbue skriver:

Åhhh, det lille pus!

Det kan da heller ikke være sjovt at få tænder!

Nej, vel? Jeg kan godt forestille mig at det niver og klør og strammer!

Anmeld

8. juni 2012

Drømme

mariesmavse92 skriver:

Hej med jer!
Nu har min lille skat rundet de 9 uger, fra hun blev født - hun blev født tre uger for tidligt, og skal derfor regnes tre uger tilbage, når vi snakker udvikling, så egentlig er hun kun lige knapt 6 uger gammel.
Nå, men hun er altså begyndt at få tænder - hvilket forklarer hendes evige klynken, savlen og overdrevne sutten! Før vi vidste, hvad det var, var vi en tur på sygehuset, og jeg nævnte at hun savlede meget og proppede hånden ind i munden og gumlede på den, og spurgte om det ikke kunne være tænder, men det var der ingen der ville høre på, fordi hun var så lille... men nu har jeg altså fået øje på to små begyndende huller foran i gummerne i undermunden - AHA! Det ER altså tændernes skyld, at Søren og jeg ingen søvn får for tiden. Det er rigtig hårdt at høre og se hende så ulykkelig, og vi kan jo ikke rigtig gøre noget - vi har købt noget Aftex aloclair gel til at smøre på, og skal have købt en tandbørste til måske at hjælpe hende lidt med at klø - hun kan jo ikke selv holde om en bidering eller gulerod, ih altså Stakkels lille bebs. Nå, jeg må bare høre lidt medlidende ord fra nogen, evt noget med at der går en uge eller to og så er tænderne fremme!!!

Husk nu, ikke at give hende gulerødder ! Selvom de er gode at gnaske på, opløses den ikke særligt let, og gulerodstykkerne kan derfor give alle mulige problemer

Men det er da vejligt at vide hvad der er "galt".. Tror muligvis også der  er tænder på vej her (Sophia på 14 uger)

Anmeld

8. juni 2012

Alexander&Lærke

Hold da op det er godt nok også tidligt med tænder, troede min søn var tidligt på dem, han var 4,5 md.

Måske du skulle høre tandpleje ad, jeg synets at jeg har hørt at nogen kan fødes med tænder men så skal de fjernes fordi det faktisk er ekstra tænder. 

Men ja det kan godt være strengt for dem. Og kolde ting er godt at gnupper med. 

Anmeld

21. juni 2012

mariesmavse92

Drømme skriver:

Husk nu, ikke at give hende gulerødder ! Selvom de er gode at gnaske på, opløses den ikke særligt let, og gulerodstykkerne kan derfor give alle mulige problemer

Men det er da vejligt at vide hvad der er "galt".. Tror muligvis også der  er tænder på vej her (Sophia på 14 uger)

Tak for tippet!! Så lader vi gulerødderne ligge.. Hun er heller ikke gammel nok til at få andet end mælk endnu. Men glæder mig til hun bliver gammel nok til selv at kunne holde på en bidering eller andet, for nu må vi bare gå rundt med hende mens hun bider i vores hænder (det er da også meget hyggeligt, meeeen nok ikke i længden )

Anmeld

21. juni 2012

mariesmavse92

Mette&Alexander skriver:

Hold da op det er godt nok også tidligt med tænder, troede min søn var tidligt på dem, han var 4,5 md.

Måske du skulle høre tandpleje ad, jeg synets at jeg har hørt at nogen kan fødes med tænder men så skal de fjernes fordi det faktisk er ekstra tænder. 

Men ja det kan godt være strengt for dem. Og kolde ting er godt at gnupper med. 

Jeg synes også det er helt unødvendigt tidligt sundhedsplejersken siger dog vi skal slå koldt vand i blodet, for de kan godt være læænge undervejs - øv men det er alligevel aom om det er gået lidt i ro, nogle dage er værre end andre. Og nu er hun snart stor nok til at kunne holde en bidering sselv tror jeg, hun er 3 mdr nu... Ja jeg har godt hørt nogle bliver født med tænder, så turde jeg da ikke begynde at amme :p

Anmeld

21. juni 2012

kekp

mariesmavse92 skriver:

Hej med jer!

Wauw det var godt nok tidligt. Min søn er 5 mdr og han er stadig helt tandløs

Håber snart at bisserne ikke gør så ondt på hende mere

Anmeld

21. juni 2012

Sara.

Det er meget forskelligt hvornår børns tænder titter frem! 6 uger er tidligt ja :-) Men det kan sagtens lade sig gøre...

Min kusine fødte en lille pige for snart 2 år siden. Hun blev født med en fin lille tand :-) Den er der stadig, der er bare kommet lidt flere til!

Amningen gik helt fint.... Hun hverken bed eller noget! Men de skulle igang med tandbørstningen tidligt...

Min egen søn derimod var 1 år før den første kom!

Jeg kan ikke huske hvor længe der gik fra små huller til tanden kom frem ved mine børn desværre.. men svarer gerne 1-2 uger hvis det gør dig glad

Håber hun får det bedre i munden snart og i kan få sovet lidt.

Anmeld

21. juni 2012

mariesmavse92

kekp skriver:

Wauw det var godt nok tidligt. Min søn er 5 mdr og han er stadig helt tandløs

Håber snart at bisserne ikke gør så ondt på hende mere

Tak skal du ha!! Det er ligesom gået lidt i ro - hvilket både er godt og skidt, altså det er da dejligt med en pause, hvor vi lige kan puste ud, men det vil da også være dejligt at få overstået!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.