øv de børn altså! )':

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg har altid fået: "Hvorfor har du så store bryster" i hovedet, og det er heller ikke fedt i længden.

til dig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2012

Faith

4xGreve skriver:

Jeg vil altså ikke mene at man er dårlige forældre bare fordi ungerne siger det første der falder dem ind.

Daniella så engang en dame i en butik som havde lidt ekstra på sidebene og sagde se mor den tykke dame og jeg har flere gange prøvet at sige at man ikke må snakke højt om andre mennesker men hun siger det hun tænker og det der falder hende ind ikke for at være ond men fordi det jo var sandheden som hun så den. Jeg sagde så ej Daniella det kan vi ikke tillade os at gå og sige hun bliver ked af det Daniella kigger eftertænksomt på damen som begynder at grine hvorefter Daniella kigger på mig nej mor hun griner da... Prøvet pænt at forklar at man kan godt være ked af det selvom andre ikke kan se det men prøv du at forklar det til en lille pige! 

Børn gør det ikke for at være onde...

Til TS er rigtig ked af du skulle opleve det men nyd da at du har den lækker farve som kun de fleste tør drømme om! Og hul i hvad andre siger grav dybt i dig selv og vær glad for den du er og hvordan du ser ud og lær dine børn at det er okay at ikke alle er ens!

Herfra

Anmeld

25. maj 2012

B&J

4xGreve skriver:

Jeg vil altså ikke mene at man er dårlige forældre bare fordi ungerne siger det første der falder dem ind.

Daniella så engang en dame i en butik som havde lidt ekstra på sidebene og sagde se mor den tykke dame og jeg har flere gange prøvet at sige at man ikke må snakke højt om andre mennesker men hun siger det hun tænker og det der falder hende ind ikke for at være ond men fordi det jo var sandheden som hun så den. Jeg sagde så ej Daniella det kan vi ikke tillade os at gå og sige hun bliver ked af det Daniella kigger eftertænksomt på damen som begynder at grine hvorefter Daniella kigger på mig nej mor hun griner da... Prøvet pænt at forklar at man kan godt være ked af det selvom andre ikke kan se det men prøv du at forklar det til en lille pige! 

Børn gør det ikke for at være onde...

Til TS er rigtig ked af du skulle opleve det men nyd da at du har den lækker farve som kun de fleste tør drømme om! Og hul i hvad andre siger grav dybt i dig selv og vær glad for den du er og hvordan du ser ud og lær dine børn at det er okay at ikke alle er ens!

Herfra

jaa men der er også forskeld på om din pige og drenge der cykler rundt de ved godt hvad de siger...

jeg ville blive så skuffet hvis min dreng over 5-7år gør sådan noget for han/hund ved jo godt havd man siger og ikke siger så især til andre men det kan jo også bare hvad jeg syntes

Anmeld

25. maj 2012

DitteFisk

Anonym skriver:

- Ååh

det har ikke været i ond mening. De grinte ikk eller noget.. de sagde bare chokolade - og jeg vidste det var om mig, da jeg har farven.. Ja, jeg blev da ked, da jeg havde en anelse mistanke om at - de børn her nok, slipper nogle ord ud om lidt..

trod bare ik på de ville turde.

Hvis jeg må sige noget andet - jeg synes folk som har mulat-farve er så smukke jeg har en god ven som forelskede sig i en afrikansk pige og han siger til mig at han elsker hendes 'chokolade-farve', det gør hende bare så lækker  

Anmeld

25. maj 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Har i nogle af jer være udefor at 'børn' peger på jer, og siger lige det der skyder dem i tankerne?

jeg var omme med min datter i dag - og jeg er jo en mulat kvinde - hvor nogle små drenge cykler rundt, og siger Chokolade, chokolade , chokolade.. jeg er meget følsom hva angår det ord - da jeg i forvejen er ked af jeg ser anderledes ud, at det rørte mig, og i nogle tilfælde - siger det klik - og jeg ku finde på at råbe noget tilbage, men fordi jeg selv er mor, ku jeg ik drømme om det - men blev rigtig ked og fortsatte samtalen med min kæreste - for han ik sku hører det

Ja det har jeg oså prøvet mange gange, men også voksne mennesker, og det gør især ondt. Jeg er desværre fed, så jeg oplever tit sådanne situationer. I sidste uge var der f.eks en ung knægt på en 20-25år der sagde det her til sin ven om mig: Se lige den hvalros der, hvis hun satte sig på os så ville vi blive mast ihjel. 

Anmeld

25. maj 2012

Mette M

Anonym skriver:

Har i nogle af jer være udefor at 'børn' peger på jer, og siger lige det der skyder dem i tankerne?

jeg var omme med min datter i dag - og jeg er jo en mulat kvinde - hvor nogle små drenge cykler rundt, og siger Chokolade, chokolade , chokolade.. jeg er meget følsom hva angår det ord - da jeg i forvejen er ked af jeg ser anderledes ud, at det rørte mig, og i nogle tilfælde - siger det klik - og jeg ku finde på at råbe noget tilbage, men fordi jeg selv er mor, ku jeg ik drømme om det - men blev rigtig ked og fortsatte samtalen med min kæreste - for han ik sku hører det

Ja. Nabopigen kom forbi i weekenden (6år) hun legede lidt med sønnen ( næsten 9 mdr) og spurgte om jeg havde en baby i maven for hun syntes jeg var lidt tyk. 

Men ja børn tænker ikke altid over hvad de siger men derfor kan det godt være svært når de siger sådan noget. 

Anmeld

25. maj 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Hey :-) 

Husk på at børn oftest ikke lægger det i ordene som vi gør. De observere og siger de ting der falder dem ind. De mener som regel intet ondt med det. Jeg har ofte mange bumser/røde pletter i ansigtet og det piner mig meget, men når ungerne i min børnehave spørg hvorfor jeg har så mange pletter i hovedet, fortæller jeg hvad det er og så er den sag ude af verden. Forstår godt at du tar det nært, når det nu omhandler hudfarve, som er et penibelt anliggende, men tror altså ikke du skal lægge noget i det. Næste gang skal du måske bare sige "ja, jeg har en anden farve end dig" og så smile. Jeg har faktisk oplevet netop det du fortæller om - vi havde en afrikansk kvinde i noget arbejdsprøvning i min børnehave, og da var der nogen af børnene der sagde "cholokolade" til hende, det blev hun rigtig ked af, så vi sagde simpelt til ungerne, at det brød hun sig ikke om og at hun hed x, og at det skulle de kalde hende. Børnene forstod og der var ikke flere problemer.

//Mette

Anmeld

25. maj 2012

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Ja det har jeg oså prøvet mange gange, men også voksne mennesker, og det gør især ondt. Jeg er desværre fed, så jeg oplever tit sådanne situationer. I sidste uge var der f.eks en ung knægt på en 20-25år der sagde det her til sin ven om mig: Se lige den hvalros der, hvis hun satte sig på os så ville vi blive mast ihjel. 

av!! den var direkte LED!

Anmeld

25. maj 2012

wamse

Ja det har jeg desværre levet med gennem stort set hele mit liv. Jeg er ekstrem overvægtig, og det synes både børn og nogle voksne, at så må man sige hvad man har lyst til

Det undrer mig virkelig, at man tror at man har ret til, at tale sådan til andre, og jeg synes det er total uopdragent.

Anmeld

25. maj 2012

Kay

puhh ha ja... det er ik sjovt... da jeg var på mit største (120kg.) var der en lille dreng der pegede på mig og sagde... "moar den MAND er meget TYK!" og der var ingen andre i nærheden så jeg lignede en mand og var tyk...

tuede hele vejen hjem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.