Grønsager til min 15 mdr. pige..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

Den lykkelige

MoarHvidovre skriver:

Tilbød hende det og lad hende spise, hvad hun vil. Hvis hun ikke får grønsager nok så giv hende evt. en vitaminpille.

Hjemme hos os er det meget i perioder, hvad de spiser. Det de spiste i går er ikke sikkert, at de vil spise i dag. De bliver dog kun tilbudt det der står på bordet. I en lang periode ville de kun spise pasta, ris når vi fik gryderetter, pasta og så måtte det bare være sådan.

Hun får også vitaminpiller hver morgen..
Ja vi lavede også special mad til hende indtil for nogle uger siden.. nu må hun spise hvad hun får serveret!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Den lykkelige skriver:

Hun får også vitaminpiller hver morgen..
Ja vi lavede også special mad til hende indtil for nogle uger siden.. nu må hun spise hvad hun får serveret!

Hun kan sagtens spise det samme som jer. Det vigtigste er bare, at hun får noget mad. Måske spiser de meget den ene dag og ikke så meget den anden dag - så man skal se på det i en helhed 

Anmeld

24. maj 2012

livhemdrup

Den lykkelige skriver:

Tak for tip, men hun spiser ikke sovs eller noget vådt som mad..

ja så kan jeg godt se det blir et problem

Hmm mon ik blot det er en ide hun har fået så, Se tiden an og se om hun ik begynder igen.

Eller lad hende smage fra din tallerken det mor har er som regel mere spændende end egen mad.

Anmeld

24. maj 2012

Tona

Den lykkelige skriver:

Ihh jeg har en kamp med at få grønsager i min datter
Hun kan lide agurk og tomat.. men det er der jo ikke meget mere end vand i..
For et halvt år siden åd hun broccoli, blomkål, ærter, gulerødder osv.. Men de sidste mange måneder spiser hun KUN kødet, pasta og kartofler.. Hun vil ikke mos osv.. Jeg synes det vildt svært.. Hvad gør i?? 

Ja det kan sørme være svært at få dem til at spise varieret i den periode...

Men jeg tænker lidt at man skal fortsætte med at tilbyde dem den samme varierede mad som resten af familien spiser og så i øvrigt ikke kommentere hvad barnet vælger at spise af det. Jeg tror at de selv regulerer det langt hen ad vejen og giver så bare en vitaminpille oven i. Jeg tror på at det retter sig, men hvis man kører for meget rundt i det og gør det til et nummer at nu skal de spise deres grøntsager så kan det måske sætte sig at det vil de ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.