Grønsager til min 15 mdr. pige..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.090 visninger
13 svar
0 synes godt om
24. maj 2012

Den lykkelige

Ihh jeg har en kamp med at få grønsager i min datter
Hun kan lide agurk og tomat.. men det er der jo ikke meget mere end vand i..
For et halvt år siden åd hun broccoli, blomkål, ærter, gulerødder osv.. Men de sidste mange måneder spiser hun KUN kødet, pasta og kartofler.. Hun vil ikke mos osv.. Jeg synes det vildt svært.. Hvad gør i?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

Maja_4000

Hvad hvis der ikke er andet på tallerkenen ? Spiser hun det så heller ikke ?

Caroline spiser kun kødet .. Derfor venter vi med at give hende det , til hun har spise noget af det andet Man kan ikke spise sig mæt i kød jo (Eller .. Det KAN man jo godt :b Hehe)

Anmeld

24. maj 2012

Silas&Mille

For et halvt år siden åd hun broccoli, blomkål, ærter, gulerødder osv.. Men de sidste mange måneder spiser hun KUN kødet, pasta og kartofler.. Hun vil ikke mos osv.. Jeg synes det vildt svært.. Hvad gør i?? 

Vi har lidt samme problem med Silas (16½ måned) men han spiser fx denne millionbøf med velbehag.

http://varmeretter.dk/index.php?m=vis&r=93

Den smager faktisk ok, den har bare en lidt anden konsistens end man måske er vant til når man laver millionbøf

Men får vi noget Silas ikke vil spise, får han en rugbrød med smørost (det ELSKER han) ellers koger vi lidt pasta til ham som han selv sidder med og så får han majs og ærter ved siden af.

Vi går ikke så meget op i om han spiser det grønne, kødet eller bare fx pastaen. Vi vil bare gerne have han er mæt

Anmeld

24. maj 2012

Den lykkelige

Silas&Mille skriver:

Vi har lidt samme problem med Silas (16½ måned) men han spiser fx denne millionbøf med velbehag.

http://varmeretter.dk/index.php?m=vis&r=93

Den smager faktisk ok, den har bare en lidt anden konsistens end man måske er vant til når man laver millionbøf

Men får vi noget Silas ikke vil spise, får han en rugbrød med smørost (det ELSKER han) ellers koger vi lidt pasta til ham som han selv sidder med og så får han majs og ærter ved siden af.

Vi går ikke så meget op i om han spiser det grønne, kødet eller bare fx pastaen. Vi vil bare gerne have han er mæt

Ok tak for link.. må jeg lige prøve..
Ja det er selvfølgelig også vigtig hun er mæt.. men altså synes bare det bliver så ensformigt når hun altid kun tager kødet og pasta.. Og hun engang elskede grønt..
Men nu spiser hun heldigvis alt frugt, så hun får da noget den vej..  men ville bare gerne have det grønne kom ned også!

Anmeld

24. maj 2012

Den lykkelige

Maja_4000 skriver:

Hvad hvis der ikke er andet på tallerkenen ? Spiser hun det så heller ikke ?

Caroline spiser kun kødet .. Derfor venter vi med at give hende det , til hun har spise noget af det andet Man kan ikke spise sig mæt i kød jo (Eller .. Det KAN man jo godt :b Hehe)

Har faktisk ikke prøvet kun at give det grønne.. kan være jeg skal det  

Anmeld

24. maj 2012

Silas&Mille

Ok tak for link.. må jeg lige prøve..
Ja det er selvfølgelig også vigtig hun er mæt.. men altså synes bare det bliver så ensformigt når hun altid kun tager kødet og pasta.. Og hun engang elskede grønt..
Men nu spiser hun heldigvis alt frugt, så hun får da noget den vej..  men ville bare gerne have det grønne kom ned også!

Kender det godt, det er også kun i perioder vi får det grønne Silas. Men han fåren vitaminpille hver morgen, så er vi sikre på han får det han skal have.

Læste forleden dag om en dreng der til han var omkring tre år gammel, kun fik pasta og remulade til aften for det var det eneste han ville spise og han fejler ikke noget i dag 

Anmeld

24. maj 2012

Den lykkelige

Silas&Mille skriver:

Kender det godt, det er også kun i perioder vi får det grønne Silas. Men han fåren vitaminpille hver morgen, så er vi sikre på han får det han skal have.

Læste forleden dag om en dreng der til han var omkring tre år gammel, kun fik pasta og remulade til aften for det var det eneste han ville spise og han fejler ikke noget i dag 

Ha ha ok så er der håb  

Anmeld

24. maj 2012

livhemdrup

Den lykkelige skriver:

Kog grønsager blend dem og bland dem i sovsen så kan hun iKke se dem. Det virker her

Anmeld

24. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Tilbød hende det og lad hende spise, hvad hun vil. Hvis hun ikke får grønsager nok så giv hende evt. en vitaminpille.

Hjemme hos os er det meget i perioder, hvad de spiser. Det de spiste i går er ikke sikkert, at de vil spise i dag. De bliver dog kun tilbudt det der står på bordet. I en lang periode ville de kun spise pasta, ris når vi fik gryderetter, pasta og så måtte det bare være sådan.

Anmeld

24. maj 2012

Den lykkelige

livhemdrup skriver:

Kog grønsager blend dem og bland dem i sovsen så kan hun iKke se dem. Det virker her

Tak for tip, men hun spiser ikke sovs eller noget vådt som mad..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.