fogedretten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2012

OktoberMor

Anonym skriver:

hvad sker der hvis man ender i fogedretten fordi at man har nægtede at udlevere sit barn, og SF har afvist at behandle sagen?

Hej med dig. 

Nu kan jeg kun tale udfra min erfaringer med at være sådan et barn der bliver kastet rindt med mellem mor og far, først vil jeg lige sige at du aldrig kan nægte adgang for dine børn til deres far, aldrig nogensinde. 

Nu kender jeg ikke din situation, men hvis i allerede har fået lavet det sådan og aftalt at de skal være hos jer begge, så vil jeg nok advare dig om at gøre det, for den som nægter, er også den det går ud over. 

Og lige til sidst, igen kender jeg ikke til din sag, men ud fra min erfaring, så vil jeg gerne sige at du/i bør finde ud af det, for dine børn kommer til at tage skade af det. Så tænk dig om, tænk på dine børn i fremtiden og ikke på hvad du selv vil! Det er dybt forkert! De har ret til deres far også. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

Plysbjørnen

lillemor92 skriver:

Hej med dig. 

Nu kan jeg kun tale udfra min erfaringer med at være sådan et barn der bliver kastet rindt med mellem mor og far, først vil jeg lige sige at du aldrig kan nægte adgang for dine børn til deres far, aldrig nogensinde. 

Nu kender jeg ikke din situation, men hvis i allerede har fået lavet det sådan og aftalt at de skal være hos jer begge, så vil jeg nok advare dig om at gøre det, for den som nægter, er også den det går ud over. 

Og lige til sidst, igen kender jeg ikke til din sag, men ud fra min erfaring, så vil jeg gerne sige at du/i bør finde ud af det, for dine børn kommer til at tage skade af det. Så tænk dig om, tænk på dine børn i fremtiden og ikke på hvad du selv vil! Det er dybt forkert! De har ret til deres far også. 

Bedre formuleret en det jeg selv fik skrevet.

Anmeld

31. maj 2012

tarkoflen

lillemor92 skriver:

Hej med dig. 

Godt skrevet, det er jo altid børnene der er tabere i sådan en sag!

Der kan selvfølgelig være, nogle ting som vi ikke ved, men man må gå ud fra, at eftersom faren har ret til at se dem, så gør han ikke skade på dem.

Til TS jeg håber, at du finder en god løsning, så det ikke går mere ud over børnene end højest nødvendigt! Og hvis du ikke mener, at deres far er egnet til at tage sig af børnene, så må du igennem hele den trælse mølle, jeg tror det er en rigtig dårlig løsning, at du tilbageholder børnene, det stiller dig i et dårligt lys

Rigtig meget held og lykke med det

Anmeld

31. maj 2012

millemai

Aniteb skriver:

Nej det har jeg ikke overvejet, men jeg må formode at når der er tale om at sagen ryger i fogedretten så forelægge en samværdsaftale gennem statsamtet.

Det er muligt at de ikke vil gøre noget for ikke at tage en forkert beslutning. 

Det var som end ikke for at være dømmende over for TS, det var mere generelt. Det kan godt være at hun har en gyldig grund, men jeg synes stadig at det er forkert. Hvis hun ikke er enige i den samværdsaftale, tja så må hun søge om at få den ændret ved retten. Det er stadigvæk barnet der er taberen i det fleste tilfælde. 

Jeg kender ikke TS eller denne specifikke situation. Men jeg kender til situationer, hvor man ikke må eller skal udlevere sit barn - på trods af en tidligere indgået aftale (hvor vilkårene eventuelt kan have ændret sig). Det er naturligvis ekstreme situationer og ikke bare tale om et normalt par der ikke ønsker at følge aftalen der foreligger.

Man må ikke udlevere sit barn, hvis du mener barnets sikkerhed og/eller tarv er i fare. I yderste konsekvens kan dette holdes imod dig i forhold til myndighederne - også selvom du er helt almindelig velfungerende skatteborger i DK.

Jeg er på baggrund af TS's indlæg hverken enig eller uenig i at barnet er taberen i denne sag. Jeg mener på ingen måder vi har nok oplysninger til at sige om dette er tilfældet. Barnet er jo ikke taberen, hvis TS ved ikke at udlevere sikrer barnets sikkerhed. Omvendt hvis der er tale om hævngerrig agt uden anden begrundelse, så er vi enige.

Min kommentar til dig, var bare ment som, at det er MEGET svært at udtale sig generelt i denne type sager. Man er nødt til at være inde i sagen detajleret, før man kan sige at det er forkert ikke at udlevere.

Anmeld

31. maj 2012

Talbutikken

millemai skriver:

Jeg kender ikke TS eller denne specifikke situation. Men jeg kender til situationer, hvor man ikke må eller skal udlevere sit barn - på trods af en tidligere indgået aftale (hvor vilkårene eventuelt kan have ændret sig). Det er naturligvis ekstreme situationer og ikke bare tale om et normalt par der ikke ønsker at følge aftalen der foreligger.

Man må ikke udlevere sit barn, hvis du mener barnets sikkerhed og/eller tarv er i fare. I yderste konsekvens kan dette holdes imod dig i forhold til myndighederne - også selvom du er helt almindelig velfungerende skatteborger i DK.

Jeg er på baggrund af TS's indlæg hverken enig eller uenig i at barnet er taberen i denne sag. Jeg mener på ingen måder vi har nok oplysninger til at sige om dette er tilfældet. Barnet er jo ikke taberen, hvis TS ved ikke at udlevere sikrer barnets sikkerhed. Omvendt hvis der er tale om hævngerrig agt uden anden begrundelse, så er vi enige.

Min kommentar til dig, var bare ment som, at det er MEGET svært at udtale sig generelt i denne type sager. Man er nødt til at være inde i sagen detajleret, før man kan sige at det er forkert ikke at udlevere.

Anmeld

31. maj 2012

wamse

millemai skriver:

Det er alt for sort/hvidt at stille det op, at bare fordi der ligger en afgørelse, så er faderen/moderen altid godt for barnet! Jeg nægtede også i januar at udlevere mit barn, hvis jeg havde gjort det, så havde jeg sgu svigtet mit barn.

Anmeld

31. maj 2012

Carl-Emil's mor

millemai skriver:

fuldstændig enig..

gud hvor er jeg dog træt af det er mega dømmende forum.. det er IKKE for sjovt man ikke udlevere sit barn til den anden forælder - der er jo en grund!

Sender dig TS masser af tanker og kram fra en der selv skal starte sag om sammenvær.

Du er velkommen til at skrive til mig - jeg afbrød selv sammenværet den anden dag af ganske lovelige grunde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.