Dum pædagog i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

Sildefisk

Problembarnet skriver:

hvorfor skal de bestemme hvad din datter får med i madpakken? 

(skal de det??) - Min datter er 14 mdr. og går i vuggestue, de siger ik noget til det hvis jeg har givet hende en Marie-kiks med eller ½ mælkesnitte...

Men h*n lyder ikke som den bedste pædagog

Mange institutioner har en kostpolitik, (lavet i samråd med forældrebestyrelsen!!) dette er fordi nogle  familier dels har svært ved at finde inspiration til madpakkerne, dels faktisk giver børnene så mange usunde ting med at børnene har svært ved at opretholde en travl dag i børnehaven, at man har sat fælles retningslinjer for hvad der er tilladt eller ej.

Dette gælder ikke kun madpakkerne men også hvad der må serveres til fødselsdag i institutionen, hvis der er 2-3 børn der har fødselsdag hver måned, er der mange forældre der mener det usunde kommer til at fylde for meget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
myr81 skriver:

Mange institutioner har en kostpolitik, (lavet i samråd med forældrebestyrelsen!!) dette er fordi nogle  familier dels har svært ved at finde inspiration til madpakkerne, dels faktisk giver børnene så mange usunde ting med at børnene har svært ved at opretholde en travl dag i børnehaven, at man har sat fælles retningslinjer for hvad der er tilladt eller ej.

Dette gælder ikke kun madpakkerne men også hvad der må serveres til fødselsdag i institutionen, hvis der er 2-3 børn der har fødselsdag hver måned, er der mange forældre der mener det usunde kommer til at fylde for meget.

Der kan man bare se, så lærte jeg noget nyt der

Men det kunne hun da godt ha sagt på en pænere måde..

Anmeld

23. maj 2012

Sildefisk

komodo skriver:

jeg gør ihvertfald ikke, min søns børnehave har nogle fantastiske pædagoger der aldrig taler ned til forældre eller diktere hvordan tingene skal gøres, de er engagerede i ungerne uden at overtage forældrerollen..

Tilbage til emnet, synes helt ærligt også at du skal trække den pågældene til side og tage den med hende i første omgang, det kan jo gøres uden at lyde som et angreb men det er helt okay at trække en grænse, selvfølgelig skal hun ikke adskille de to piger fordi de krammer, tværtimod

åh tak, hvor dit indlæg varmer!  

Anmeld

23. maj 2012

Sildefisk

Problembarnet skriver:

Der kan man bare se, så lærte jeg noget nyt der

Men det kunne hun da godt ha sagt på en pænere måde..

Det er vi helt enige om

Anmeld

23. maj 2012

Sille86

Mystisk måde at opføre sig på.. Gå til hovedet i stedet for halen smiler, tag en snak med den pågældende pædagog og spørg om hun har tid til at tage en samtale med dig? Det er altid en fordel da man har mulighed for at aftale et tidspunkt så det ikke bliver en "gaderobe snak" der er ingen grund til at din datter eller de andre børn/forældre skal overvære en mere eller mindre hyggelig samtale...

Anmeld

23. maj 2012

komodo

myr81 skriver:

åh tak, hvor dit indlæg varmer!  

var så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.