Dum pædagog i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.661 visninger
15 svar
0 synes godt om
23. maj 2012

TeamRocket

Ja seriøst, jeg har virkelig PRØVET at kunne lide hende, men nej, jeg giver min datter ret, hun ER dum.
Min datter kommer altid hjem og fortæller at ? er sur, ? kan ikke lide mig, ? gider ikke hjælpe.
Hun retter altid på børnene ved at tale ned til dem 'ej nu har taget dine sko forkert på IGEN nu skal jeg gøre det for det kan du tydeligvis ikke selv finde ud' agtigt.
Og hun var slet ikke forstående- min mor fik et møgfald af den anden verden over at hun havde givet 4 mariekiks med og om hun ikke vidste de var PROPFULD af sukker, og nej det vidste min mor altså ikke og selvfølgelig gav hun ikke kiks med en anden gang- med hvad sker der for måden pædagogen fortalte det på? Hun kunne da bare ha sagt at frugten og rugbrøden var fin men kiks ikke er velset. Min mor var helt i chok, hun har jo ikke lavet en madpakke i 18 år, hun kender ikke de nyere regler. Og min datter og hendes bedste veninde måtte fornyligt ikke lege sammen en hel dag for omtalte pædagog fordi de holder i hånd og krammer goddag, dette fortalte begge piger til os forældre da vi var kommet hjem, hvorforfan må de ikke hilse med et kram?. Og nu her i dag bliver jeg trukket til side, fordi min datter altså er for pænt klædt ? Hun har ganske almindeligt tøj og kjoler fra h&m på i børnehave,det kan holde til lidt af hvert, er behageligt og billigt nok til at smide ud når det går i stykker. Hvad skal jeg gøre, give hende en lærredsæk på istedet? Jeg undre mig. Virkelig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
TeamRocket skriver:

Ja seriøst, jeg har virkelig PRØVET at kunne lide hende, men nej, jeg giver min datter ret, hun ER dum.
Min datter kommer altid hjem og fortæller at ? er sur, ? kan ikke lide mig, ? gider ikke hjælpe.
Hun retter altid på børnene ved at tale ned til dem 'ej nu har taget dine sko forkert på IGEN nu skal jeg gøre det for det kan du tydeligvis ikke selv finde ud' agtigt.
Og hun var slet ikke forstående- min mor fik et møgfald af den anden verden over at hun havde givet 4 mariekiks med og om hun ikke vidste de var PROPFULD af sukker, og nej det vidste min mor altså ikke og selvfølgelig gav hun ikke kiks med en anden gang- med hvad sker der for måden pædagogen fortalte det på? Hun kunne da bare ha sagt at frugten og rugbrøden var fin men kiks ikke er velset. Min mor var helt i chok, hun har jo ikke lavet en madpakke i 18 år, hun kender ikke de nyere regler. Og min datter og hendes bedste veninde måtte fornyligt ikke lege sammen en hel dag for omtalte pædagog fordi de holder i hånd og krammer goddag, dette fortalte begge piger til os forældre da vi var kommet hjem, hvorforfan må de ikke hilse med et kram?. Og nu her i dag bliver jeg trukket til side, fordi min datter altså er for pænt klædt ? Hun har ganske almindeligt tøj og kjoler fra h&m på i børnehave,det kan holde til lidt af hvert, er behageligt og billigt nok til at smide ud når det går i stykker. Hvad skal jeg gøre, give hende en lærredsæk på istedet? Jeg undre mig. Virkelig.

Tal med hende og fortæl hende helt KONKRET hvad du ikke bryder dig om og hvorfor. Hvis det ikke hjælper så ville jeg gå til lederen?

Anmeld

23. maj 2012

TNBC

TeamRocket skriver:

jeg vil snakke med lederen, for saadan skal en paedagog ikke snakke, hverken til boern eller voksne. Det er paent sagt, uforskammet. Jeg ville blive gal, hvis jeg oplevede det. Og hun skal da i det hele taget ikke blande sig i hvordan dit barn er klaedt. For paent?? Man klaeder da ikke sit barn i super paent toej, naar de skal i boernehave.

og hvordan kan hun holde to boern fra hinanden en hel dag? Hvor er de andre paedagoger?

Anmeld

23. maj 2012

AnneBJ

Øv det var da en/nogle rigtig træls/e oplevelse/r... Har du prøvet at tale med lederen? For det går da ikke det der - h*n bør da lige overveje om vedkommende er ansat i det rigtige fag...!

Hilsen en kommende pædagog! 

Anmeld

23. maj 2012

Nettemor

Er det ikke noget med a de sorte sække er billige for tiden? Jeg mener efter at man skal bruge de klare på revas Så slipper pædagogen også for at hjælpe din datter med regntøjet

Ej spøg til side. Jeg kan godt forstå du synes det er en forkert måde at formidle tingene på. Har du prøvet at snakke med dem om det?

Og hvorfor blander de sig i hvad for noget tøj din datter har på?  Altså jeg mener hvis det er rent og pænt og hun kan passe det. Og det passer nogenlunde på årstiden kan de jo være ligeglade med om du så giver 1000 kr pr del. De skal jo ikke passe hverken mere eller mindre på det end de gør med alt andet tøj..

Anmeld

23. maj 2012

Barbamama

Ej det lyder da også voldsomt! Jeg synes du skal indkalde til et møde hvor lederen deltager og så fremlægge de ting du synes der er et problem. Det kan da ikke passe at børnene (og forældrene) skal trynes på den måde. Det er virkelig langt ude. Skriv de episoder ned der opstår så du nemmere kan fortælle hvad du synes problemet er.

Anmeld

23. maj 2012

Mum33

Jeg ville skrive et brev til ledelsen med nogle af de konkrete eksempler. Hold tonen saglig og udtryk din bekymring for børnene.

Anmeld

23. maj 2012

Sildefisk

Nu er jeg selv pædagog og din fortælling rammer da lige i hjertet avs! Jeg synes du skal tage et møde med hende, (ikke lederen i første omgang, det ville jeg selv som pædagog blive meget ked af, hvis forældrene ikke kom til mig først) så du kan få luft for din undren og hun har mulighed for at kunne forklare sig, måske der er nogle årsager bag noget af alt dette?

Der er vel forhåbenlig ingen der tror vi alle er sådan vel 

Anmeld

23. maj 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

hvorfor skal de bestemme hvad din datter får med i madpakken? 

(skal de det??) - Min datter er 14 mdr. og går i vuggestue, de siger ik noget til det hvis jeg har givet hende en Marie-kiks med eller ½ mælkesnitte...

Men h*n lyder ikke som den bedste pædagog

Anmeld

23. maj 2012

komodo

myr81 skriver:

Nu er jeg selv pædagog og din fortælling rammer da lige i hjertet avs! Jeg synes du skal tage et møde med hende, (ikke lederen i første omgang, det ville jeg selv som pædagog blive meget ked af, hvis forældrene ikke kom til mig først) så du kan få luft for din undren og hun har mulighed for at kunne forklare sig, måske der er nogle årsager bag noget af alt dette?

Der er vel forhåbenlig ingen der tror vi alle er sådan vel 

jeg gør ihvertfald ikke, min søns børnehave har nogle fantastiske pædagoger der aldrig taler ned til forældre eller diktere hvordan tingene skal gøres, de er engagerede i ungerne uden at overtage forældrerollen..

Tilbage til emnet, synes helt ærligt også at du skal trække den pågældene til side og tage den med hende i første omgang, det kan jo gøres uden at lyde som et angreb men det er helt okay at trække en grænse, selvfølgelig skal hun ikke adskille de to piger fordi de krammer, tværtimod

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.