Min søn vil ammes hver 2. Time.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2012

sommer1988

Det er lidt sjovt. Jeg skal faktisk til at lave et indlæg om noget af det samme og så jeg lige din. 

Det er sådan at min søn på nu 4 uger ikke har fulgt sin kurve, og derfor ligger over. Han har spist for meget på for kort tid (3 uger)- hvilket giver meget mening efter som han har haft meget ondt i maven. Det er jo det samme for os voksne hvis vi spiser for meget = ondt i maven. Og hvorfor skulle et spædbarn kunne kontrollere det bedre end os? Men ja vores søn ville helst også spise hver 2. time.

Når det så er sagt. Har min SP sagt at han kun må spise hver. 3 time +/- et kvarter (8 gange i døgnet, hvilket også er det normale mellem 6-8 gange). Det vil sige at vi skal strække den, ved at trøste ham med sut osv. og hvis det er en varm sommer dag og han virkelig er tørstig, kan vi give ham 10 ml kogt afkølet vand. Ellers resultere det i at maven fordøjer for tit og for meget, og han får derfor ondt i maven.. og det er jo en ondt cirkel.

Men jeg synes helt klart at du skal forhøre dig med SP eller Barselafdeling hvad de siger. Det er jo også meget individuelt og kommer vel også an på barnets alder og hvor hurtig barnet har taget på i vægt over en periode. Så jeg siger ikke du skal gøre det samme som os, men helt sikkert forhør dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.