Til jer med cykeltrailere etc.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

Lusi

VIPpigen skriver:

Enig... Og jeg ville klart være mere tryg hvis hun sad i en kasse foran, end en anhænger bagpå.

Men ja, aner ikke hvad man kan gøre, ærger mig over det hver gang vi cykler, for nogen biler kommer satme tæt på i trafikken.... :-S

Ja det gør de godt nok.. Så sent som igår, var jeg ved at overhæle en parkeret bil og i samme øjeblik, kommer der en kæmpe pickup.. Jeg var da ved at komme i klemme imellem de to biler meeeen min søn, SAD op hele vejen for første gang igår, så nu kan han jo godt ha hjelm på.. Nu skal jeg bare lige ud og finde en, der er lille nok
Man burde da ellers opfinde en cykelhjelm, som kan bruges til liggende børn i cykelvogne!!
Der er jo efterhånden mange der bruger de cykler..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Frk. Himmelblå

Lykke86 skriver:

Vi har en Winther kangaroo og bruger den stort set hver dag. Min datter er snart 4 år og bruger cykelhjelm (nogle gange VIL hun bare ikke have den på!!)
Min søn er 1 år og vi har ingen hjelm til ham endnu, da han ligger/sidder tilbagelænet i sit sæde og derfor ikke vil kunne have en på..
Hvad gør i andre?
Det er ikke lovpligtigt at børn skal have hjelm på, hverken i trailer, ladcykel eller cykelstol!!
Meeen ville nu have det bedre med, han også havde det..

Har samme problem med min yngste, som er handicappet. Hun KAN sgu ikke have den hjelm på. Hvad gør man så? 

Jeg tænker, at man da ikke kan afskære sine børn fra store dele af livet, fordi det kan være for farligt at leve... MEN det er skisme en svær balance! Jeg tænker tit på, om "folk" vil tænke, at man er en dårlig forælder, når ens barn ikke har hjelm på i anhængeren??

Godt det går fremad med projekt cykelhjelm hos dig 

Anmeld

23. maj 2012

dorthemus

Lykke86 skriver:

Ja det så jeg jo så også gerne han havde, men er liiidt svært, når han ligger ned.. Det var det mit spørgsmål gik ud på..

Du fortalte at din datter engang imellem ikke har hjelm på fordi hun ikke vil...det får min datter ikke lov at bestemme det var det jeg svarede på. Jeg kender ikke til problematikken med din lille søn

Anmeld

23. maj 2012

Lusi

Frk. Himmelblå skriver:

Har samme problem med min yngste, som er handicappet. Hun KAN sgu ikke have den hjelm på. Hvad gør man så? 

Jeg tænker, at man da ikke kan afskære sine børn fra store dele af livet, fordi det kan være for farligt at leve... MEN det er skisme en svær balance! Jeg tænker tit på, om "folk" vil tænke, at man er en dårlig forælder, når ens barn ikke har hjelm på i anhængeren??

Godt det går fremad med projekt cykelhjelm hos dig 

Ja altså der vil jo desværre altid være nogle derude, der vil se skævt på jer, for man har jo ik en seddel i panden hvor der står: min datter er handicappet og kan derfor ik have cykelhjelm på.. Der vil ALTID være nogle der stempler en, uanset HVAD man gør, bare fordi de kan og tror de er så perfekte selv

Anmeld

23. maj 2012

Lusi

dorthemus skriver:

Du fortalte at din datter engang imellem ikke har hjelm på fordi hun ikke vil...det får min datter ikke lov at bestemme det var det jeg svarede på. Jeg kender ikke til problematikken med din lille søn

Aarh det har jeg ik sagt noget om jeg skrev: min datter er snart 4 år og bruger cykelhjelm (nogle gange vil hun dog ikke ha den på) dermed ik sagt noget om, at hun ikke FÅR det..

Anmeld

23. maj 2012

dorthemus

Lykke86 skriver:

Aarh det har jeg ik sagt noget om jeg skrev: min datter er snart 4 år og bruger cykelhjelm (nogle gange vil hun dog ikke ha den på) dermed ik sagt noget om, at hun ikke FÅR det..

Nååååårh

Anmeld

23. maj 2012

Lusi

dorthemus skriver:

Nååååårh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.