Til jer med cykeltrailere etc.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

864 visninger
16 svar
0 synes godt om
22. maj 2012

Lusi

Vi har en Winther kangaroo og bruger den stort set hver dag. Min datter er snart 4 år og bruger cykelhjelm (nogle gange VIL hun bare ikke have den på!!)
Min søn er 1 år og vi har ingen hjelm til ham endnu, da han ligger/sidder tilbagelænet i sit sæde og derfor ikke vil kunne have en på..
Hvad gør i andre?
Det er ikke lovpligtigt at børn skal have hjelm på, hverken i trailer, ladcykel eller cykelstol!!
Meeen ville nu have det bedre med, han også havde det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2012

VIPpigen

Har selv problemet, Lilje har heller ikke cykelhjelm på, mod min vilje, men hun kan bare ikke have den til at sidde ordentligt når hun sidder tilbagelænet... Så hun er spændt fast på alle leder og kanter. Vi har en anhænger bag på cyklen hun sidder i... Kildemoses egen cykeltrailer.

Anmeld

22. maj 2012

Lusi

VIPpigen skriver:

Har selv problemet, Lilje har heller ikke cykelhjelm på, mod min vilje, men hun kan bare ikke have den til at sidde ordentligt når hun sidder tilbagelænet... Så hun er spændt fast på alle leder og kanter. Vi har en anhænger bag på cyklen hun sidder i... Kildemoses egen cykeltrailer.

Det er så irriterende!
I vores er der også gode seler i og de sidder jo foran, så man har styr på dem, men man kan jo aldrig være sikker på, om nogen kører ind i en eller noget

Anmeld

22. maj 2012

VIPpigen

Lykke86 skriver:

Det er så irriterende!
I vores er der også gode seler i og de sidder jo foran, så man har styr på dem, men man kan jo aldrig være sikker på, om nogen kører ind i en eller noget

Enig... Og jeg ville klart være mere tryg hvis hun sad i en kasse foran, end en anhænger bagpå.

Men ja, aner ikke hvad man kan gøre, ærger mig over det hver gang vi cykler, for nogen biler kommer satme tæt på i trafikken.... :-S

Anmeld

22. maj 2012

dorthemus

Min datter har cykelhjelm på, både i traileren og bag på cyklen. Nogle gange vil hun heller ikke have den på, men det SKAL hun, basta!!!

Anmeld

22. maj 2012

Vidunderligeunger

dorthemus skriver:

Min datter har cykelhjelm på, både i traileren og bag på cyklen. Nogle gange vil hun heller ikke have den på, men det SKAL hun, basta!!!

synes meget godt om! her er der heller ikk noget der hedder "uden cykelhjelm" men hun kan nu også godt li den.. (endnu).. 

Anmeld

22. maj 2012

morethanperfect

dorthemus skriver:

Anmeld

22. maj 2012

Janni.

Silas har også hjelm på i anhængeren. Han er 14 mdr.

Ja sågar på hans cykel som vi skubber ham på. 

Anmeld

23. maj 2012

Lusi

dorthemus skriver:

Ja det så jeg jo så også gerne han havde, men er liiidt svært, når han ligger ned.. Det var det mit spørgsmål gik ud på..

Anmeld

23. maj 2012

Lusi

Janni. skriver:

Silas har også hjelm på i anhængeren. Han er 14 mdr.

Ja sågar på hans cykel som vi skubber ham på. 

Ja men han sidder vel også op så? Min søn er født 2 1/2 måned for tidligt og er dermed langsommere motorisk.. Derfor han stadig sidder tilbagelænet i sit sæde.. Mit spørgsmål gik ud på, hvad andre i det tilfælde gjorde som jeg også skriver, så jeg selv, de havde hjelm på begge to, men kan ikke se hvordan det kan lade sig gøre at give ham hjelm på, når den jo bare vil falde ned i ansigtet på ham..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.