myte eller tilfælde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2012

lio

Pikku Myy skriver:

Jeg har lige luret lidt, og den du henviser til er "Hvis du har et par drenge i forvejen, er der større sandsynlighed for at du får en dreng igen", ik'? Jeg tror det handler om at nogen mener at sandsynligheden for at få et barn af et bestemt køn stiger for hvert barn man i forvejen har af det pågældende køn. Jeg er ikke sikker på alle er enige i denne teori, og jeg har svært ved at se hvad den gør godt for. Men hvis det skulle være tilfældet forestiller jeg mig at det skulle være noget med at levedygtigheden af sædcellerne hos de pågældende mænd, kunne være påvirket på kønnet...

Det jeg snakker om med antistofferne er jeg ret sikker på var oppe at vende for et stykke tid siden. Det handler om at den statistiske sandsynlighed for en abort stiger hvis man tidligere har fået en dreng. Og så vidt jeg husker handler det om at moderen kan danne antistoffer mod "dreng", og i de efterfølgende graviditeter kan disse angribe evt. drengefostre.

Jeg tror på tilfædigheden i denne sag. Da statistikken er tæt på 50/50

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2012

Pikku Myy

Laijona Äiti skriver:

I den bog af Libero jeg fik af lægen står der lige omvendt.

Jeg fandt lige et link hvor det står nævnt (bl.a. helt i bunden):

http://www.rigshospitalet.dk/menu/OM+RIGSHOSPITALET/Temaer/Sporg+Riget/Ufrivillig+abort+kan+behandles.htm

Anmeld

22. maj 2012

Pikku Myy

Laijona Äiti skriver:

Jeg tror på tilfædigheden i denne sag. Da statistikken er tæt på 50/50

Men så har din Libero-bog ikke ret

Anmeld

22. maj 2012

lio

Pikku Myy skriver:

Men så har din Libero-bog ikke ret

Det var heller ikke min pointe. - Det jeg ville med at nævne det var, at man læser forskellige ting alle steder og jeg tror der er en grund til, at det ikke er det samme man læser og hører alle steder, nemlig at det er tilfældigt og ikke kan gå ud fra noget, med den grund at man har hørt eller læst det.

Anmeld

22. maj 2012

Pikku Myy

Laijona Äiti skriver:

Det var heller ikke min pointe. - Det jeg ville med at nævne det var, at man læser forskellige ting alle steder og jeg tror der er en grund til, at det ikke er det samme man læser og hører alle steder, nemlig at det er tilfældigt og ikke kan gå ud fra noget, med den grund at man har hørt eller læst det.

Men du har ret i at man kan finde masser af forskellige meninger, og man skal være påpasselig med hvad man tror på. Det var også derfor jeg skrev at jeg tænker at det er et tilfælde. Det er altså min helt egen subjektive vurdering. Som vi vist endda er enige om (??).

Men den med abortrisikoen der stiger hvis man tidligere har fået en dreng er nu god nok. Det er vist ikke noget der sådan er forskellige meninger om...

Anmeld

22. maj 2012

lio

Pikku Myy skriver:

Men du har ret i at man kan finde masser af forskellige meninger, og man skal være påpasselig med hvad man tror på. Det var også derfor jeg skrev at jeg tænker at det er et tilfælde. Det er altså min helt egen subjektive vurdering. Som vi vist endda er enige om (??).

Men den med abortrisikoen der stiger hvis man tidligere har fået en dreng er nu god nok. Det er vist ikke noget der sådan er forskellige meninger om...

Ja, enige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.