myte eller tilfælde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

818 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. maj 2012

Anonym trådstarter

Hvor stor er sandsynligheden for at få et barn af samme køn - kort tid efter det første barn? mener hvis man får en pige, og blir hurtig gravid efter igen, er chancen størst for en pige mere.. og det samme gælder dreng?

er det en myte eller ren tilfælde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2012

Anonym trådstarter

skulle sket ik ha været ano.

Jeg er ( baby-dk-elsker )

Anmeld

22. maj 2012

Pikku Myy

Min umiddelbare tanke er at det er et tilfælde. Jeg kan ikke helt se hvad det "skulle gøre godt for"

Til gengæld kan jeg huske at der var noget oppe omkring at hvis man havde fået en dreng, steg den statistiske sandsynlighed for at få en pige, fordi moderen kan danne antistoffer mod drenge... Det vil jo så gå lidt imod din teori...

Anmeld

22. maj 2012

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Min umiddelbare tanke er at det er et tilfælde. Jeg kan ikke helt se hvad det "skulle gøre godt for"

Til gengæld kan jeg huske at der var noget oppe omkring at hvis man havde fået en dreng, steg den statistiske sandsynlighed for at få en pige, fordi moderen kan danne antistoffer mod drenge... Det vil jo så gå lidt imod din teori...

okey. For kender 3 nu

der fik deres børn lige efter hinanden og endte med at få samme køn som de havde i forvejen .. ret sjovt

Anmeld

22. maj 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Helt klart myte ! 

Anmeld

22. maj 2012

lio

Pikku Myy skriver:

I den bog af Libero jeg fik af lægen står der lige omvendt.

Anmeld

22. maj 2012

Pikku Myy

Anonym skriver:

okey. For kender 3 nu

der fik deres børn lige efter hinanden og endte med at få samme køn som de havde i forvejen .. ret sjovt

Så skulle det være hvis den enkelte mands sæd var mere tilbøjelig til at producere levedygtige piger eller drenge, men jeg kender ikke noget til det. Er det kun piger eller gælder "tendensen" også drenge?

Men statistik er noget underligt noget. Hvor mange par kender du med børn? For der er jo nogen der skal ende med to af samme køn

Anmeld

22. maj 2012

Fenja09

Laijona Äiti skriver:

Det står også i de bøger jeg har  

Anmeld

22. maj 2012

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Så skulle det være hvis den enkelte mands sæd var mere tilbøjelig til at producere levedygtige piger eller drenge, men jeg kender ikke noget til det. Er det kun piger eller gælder "tendensen" også drenge?

Men statistik er noget underligt noget. Hvor mange par kender du med børn? For der er jo nogen der skal ende med to af samme køn

ja.. det er selvfølgelig rigtigt nok

kender '3' der kom udfor det.. så tænkte jeg, gaa vide om jeg så også ender med at få to piger

Anmeld

22. maj 2012

Pikku Myy

Laijona Äiti skriver:

Jeg har lige luret lidt, og den du henviser til er "Hvis du har et par drenge i forvejen, er der større sandsynlighed for at du får en dreng igen", ik'? Jeg tror det handler om at nogen mener at sandsynligheden for at få et barn af et bestemt køn stiger for hvert barn man i forvejen har af det pågældende køn. Jeg er ikke sikker på alle er enige i denne teori, og jeg har svært ved at se hvad den gør godt for. Men hvis det skulle være tilfældet forestiller jeg mig at det skulle være noget med at levedygtigheden af sædcellerne hos de pågældende mænd, kunne være påvirket på kønnet...

Det jeg snakker om med antistofferne er jeg ret sikker på var oppe at vende for et stykke tid siden. Det handler om at den statistiske sandsynlighed for en abort stiger hvis man tidligere har fået en dreng. Og så vidt jeg husker handler det om at moderen kan danne antistoffer mod "dreng", og i de efterfølgende graviditeter kan disse angribe evt. drengefostre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.